Informații dosare ce cuprind 1071/115/2023

(date furnizate de portalul instanțelor de judecată)

1. Numărul dosarului: 1071/115/2023
Data înregistrării: 1 iulie 2025, ora 11:21:00
Data ultimei modificări: 30 iulie 2025, ora 21:50:51
Instanță: Curtea de Apel Timișoara
Secție: Secţia Contencios Administrativ şi Fiscal
Materie: contencios administrativ și fiscal
Obiect: litigiu privind achiziţiile publice
Stadiu procesual: Apel

Părți:
SC TERMOCONSTRUCT SISTEM AVANTAJ SRL - Apelant reclamant
UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALĂ MUNICIPIUL REŞIŢA - Apelant parat

Ședințe:
25 septembrie 2025, ora 12:30
Complet: Apel 3/A
Tip soluție:
Soluția pe scurt:

22 iulie 2025, ora 10:00
Complet: Apel 3/A
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: T: 25.09.2025, ora: 12:30, în vederea îndeplinirii de către părţi a obligaţiilor stabilite de către instanţă.



2. Numărul dosarului: 1071/115/2023
Data înregistrării: 20 iunie 2023, ora 10:05:00
Data ultimei modificări: 1 iulie 2025, ora 11:33:26
Instanță: Tribunalul Caraș-Severin
Secție: Sectia a II-a Civila, de Contencios, Administrativ si Fiscal
Materie: contencios administrativ și fiscal
Obiect: litigiu privind achiziţiile publice
Stadiu procesual: Fond

Părți:
SC TERMOCONSTRUCT SISTEM AVANTAJ SRL - Reclamant

Ședințe:
17 aprilie 2025, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Admite in parte cererea
Soluția pe scurt: Respinge excep?iile inadmisibilită?ii, prematurită?ii şi lipsei de interes invocate de pârâta UAT MUNICIPIUL REŞIŢA. Admite în parte acţiunea în contencios administrativ formulată de reclamanta TERMOCONSTRUCT SISTEM AVANTAJ SRL în contradictoriu cu pârâta UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALĂ MUNICIPIUL REŞIŢA, astfel cum a fost modificată. Dispune anularea Notificării nr. 42474/14.06.2023 a UAT Reşiţa, anularea Dispoziţiei nr. 1175/15.06.2023 a UAT Reşiţa şi a procesului verbal de recepţie la rezilierea contractului nr. 01/20.06.2023. Obligă pârâta UAT Reşiţa la plata sumei de 287.828,06 lei (inclusiv TVA) şi la plata de dobânzi legale penalizatoare aferente acestei sume, de la data introducerii acţiunii-18.07.2023 şi până la plata acesteia. Respinge, în rest, preten?iile reclamantei. Admite acţiunea în contencios administrativ formulată în dosarul conexat cu nr. 1285/115/2023 de reclamanta TERMOCONSTRUCT SISTEM AVANTAJ SRL în contradictoriu cu pârâta UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALĂ MUNICIPIUL REŞIŢA. Dispune anularea documentului constatator intermediar nr. 44785/23.06.2023. Compensează cheltuielile de judecată constând în onorariu expert Marincaş Gheorghe. Obligă pârâta la plata sumei de 7057 lei, cheltuieli de judecată constând în taxa judiciară de timbru, la plata sumei de 6500 lei reprezentând onorariu avocat parţial şi la plata sumei de 555 lei reprezentând cheltuieli de deplasare avocat. Ia act că pârâta a solicitat cheltuieli de judecată pe cale separată, exceptând onorariu expert. Cu drept de apel în termen de 10 zile de la comunicare, termen calculat conform art. 5 din Legea nr. 101/2016. Apelul se depune la Tribunalul Caraş-Severin. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispozi?ia păr?ilor prin intermediul grefei instan?ei, azi, 17.04.2025.

9 aprilie 2025, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amâna pronunţarea cauzei la data de 17 aprilie 2025. Pronunţarea hotărârii se va face prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei conform art.396 alin.2 Cod procedură civilă. Pronunţata în şedinţa publică din 09 aprilie 2025.

25 martie 2025, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amâna pronunţarea cauzei la data de 09.04.2025. Pronunţarea hotărârii se va face prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei conform art.396 alin.2 Cod procedură civilă. Pronunţata în şedinţa publică din 25.03.2025.

11 martie 2025, ora 09:00
Complet: C5 CC C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Alte soluţii
Soluția pe scurt: Admite cererea de acordare facilităţi judiciare formulată de reclamanta S.C. Termoconstruct Avantaj S.R.L . Dispune e?alonarea taxei judiciare de timbru stabilite în sarcina reclamantei, în 12 rate lunare, de câte 622,9 lei/lunar, prima rată urmând a fi plătită în termen de 10 zile de la rămânerea definitivă a prezentei. Cu drept de reexaminare în termen de 5 zile de la data comunicării încheierii. Conform art. 44(3) din OUG nr. 80/2013 Tribunalul va transmite hotărârea de încuviin?are, care constituie titlu executoriu, Direcţiei Impozite şi Taxe- Consiliul Local Reşiţa, potrivit art. 41 din OUG nr. 80/2013, pentru urmărirea executării obliga?iei de plată la termenul stabilit. Pronun?ată în şedinţa publică din data de 11.03.2025.

6 martie 2025, ora 10:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână judecarea cauzei la data de 25 martie 2025, ora 10, pentru când părţile au termen în cunoştinţă şi reclamanta va depune concluzii privind excepţiile invocate prin Notele şi completarile la Notele scrise. Pune în vedere reclamantei să achite diferenţa de taxa de timbru în suma de 7475 lei, cu menţiunea că are posibilitatea de a formula în condiţiile art.42 din OUG nr.80/2013 cerere de acordare a facilităţilor plăţii taxelor judiciare sub forma reducerii, eşalonării sau amânării plăţii taxei, în termen de 5 zile de la primirea comunicării, iar în temeiul art.39 din OUG nr.80/2013 are posibilitatea de a formula cerere de reexaminare în 3 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţa publică din 06.03.2025.

20 februarie 2025, ora 10:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: cunoştinţă şi vor formula Note scrise şi Concluzii scrise. Pronunţată în şedinţa publică din 20.02.2025.

21 ianuarie 2025, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână judecarea cauzei la data de 20.02.2025,ora 10, pentru când părţile au termen în cunoştinţă. Având în vedere cererea de efectuare a unei noi expertize va dispune citarea d-lui expert MARINCAŞ GHEORGHE pentru a se prezenta şi a da lămuriri suplimentare. Va încuviinţa cererea formulata de pârâta şi va dispune citarea în cauza a administratorului judiciar al reclamantei, UGA INSOLV IPURL. Pronunţată în şedinţa publică din 21.01.2025.

22 octombrie 2024, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână judecarea cauzei la data de 21.01.2025, pentru când părţile au termen în cunoştinţă. Instanţa încuviinţeaza obiecţiunile la raport formulate de ambele părţi. Pune în vedere părţilor să achite diferenţa de onorariu expert în suma de 4108 lei- fiecare . Va comunica expertului Marincaş Gheorghe obiecţiunile la raport formulate de ambele părţi cu menţiunea de a raspunde la acestea. La termenul următor de judecata se va pronunţa cu privire la cererea de efectuare a unei noi expertize. Executorie în ceea ce priveşte diferenţa de onorariu expert. Pronunţată în şedinţa publică din 22.10.2024.

17 septembrie 2024, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână judecarea cauzei la data de 22.10.2024, ora 09:00, în vederea studierii raportului de expertiză în specialitatea construcţii întocmit de expertul Marincaş Gheorghe, pentru când părţile au termen în cunoştinţă.

25 iunie 2024, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pune în vedere dlui expert Marincaş Gheorghe să depună raportul de expertiză cu 10 zile înainte de termen.

23 aprilie 2024, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pune în vedere apărătorilor părţilor să comunice expertului Marincaş Gheorghe documentaţia indicată de acesta în cererea de amânare a cauzei. Amână judecarea cauzei la data de 25.06.2024, ora 09:00, în vederea finalizării şi depunerii raportului de expertiză, pentru când părţile au termen în cunoştinţă.

23 ianuarie 2024, ora 12:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Încuviinţează cererea de îndreptare a erorilor materiale strecurate în încheierea de şedinţă din data de 09.01.2024, formulată de către pârâtă, în sensul că, la obiectivul de expertiză nr.10 se înlocuieşte sintagma ,,punctul 1’’ de pe rândul 2 cu sintagma ,,punctul 8 sau obiectivul nr.8’’, iar la obiectivul de expertiză nr.11 se înlocuieşte sintagmea ,,obiectivul 4’’ de pe rândul 2 şi rândul 5 cu sintagma ,,obiectivul nr.12’’, având în vedere modificarea numerotării obiectivelor. Pune în vedere părţilor să achite fiecare suma de 8000 lei în contul dlui expert Marincaş Gheorghe, în termen de 10 zile. Pune în vedere expertului Marincaş Gheorghe să efectueze şi să depună raportul de expertiză cu 10 zile înaintea termenului de judecată. Se efectuează adresă către Biroul Local de Expertize Judiciare Tehnice şi Contabile de pe lângă Tribunalul Timiş prin care se aduce la cunoştinţă numirea dlui expert Marincaş Gheorghe în cauză, termenul estimativ de 3 luni pentru întocmirea raportului de la data punerii la dispoziţie de către părţi a documentelor, onorariul provizoriu în sumă de 16.000 lei stabilit în sarcina părţilor (8000 lei fiecare parte) şi onorariu definitiv de circa 20.000 lei. Amână judecarea cauzei la data de 23.04.2024, ora 09:00, pentru când părţile au termen în cunoştinţă.

9 ianuarie 2024, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Termen intermediar
Soluția pe scurt: Încuviinţează proba cu expertiză în specialitate construcţii. Încuviinţează, pentru reclamantă, obiectivele de expertiză astfel cum au fost reformulate la data de 22.11.2023, iar pentru pârâtă obiectivele 1, 2, 3 şi 5 şi obiectivul 4 reformulat. Numeşte expert în cauză pe dl Marincaş Gheorghe, desemnat aleatoriu prin utilizarea aplicaţiei care se află pe pagina de intranet a instanţei. Expertul Marincaş Gheorghe va răspunde la următoarele obiective de expertiză: 1. Să verifice şi să precizeze expertul - analizând adresa reclamantei cu nr.160/20.04.2023 şi toate notele şi solicitările de clarificări menţionate în aceasta transmise pârâtei UAT Municipiul Reşiţa - dacă lucrările aferente Contractului de lucrări nr.32350/10.05.2022 puteau fi executate fără emiterea dispoziţiilor de şantier DS1, DS electrice nr. 1, DS2, DS3 şi DS4 – draft. 2. Să verifice şi să precizeze expertul dacă în lipsa DS1, DS electrice nr.1, DS2, DS3 şi DS4 - draft, proiectul tehnic pus la dispoziţia reclamantei îi permitea să execute şi să finalizeze lucrările până la data de 27.05.2023. 3. Să verifice şi să precizeze expertul dacă, urmare a sesizărilor şi solicitărilor reclamantei, transmise UAT Municipiul Reşiţa, proiectantul, dirigintele de şantier, verificatorul şi beneficiarul au emis, semnat, vizat şi comunicat într-un termen rezonabil dispoziţiile de şantier DS1, DS electrice nr.1, DS2, DS3 şi DS4, astfel încât pe baza acestora, să poată finaliza lucrările până la data de 27.05.2023, cu solicitarea ca expertul să aibă în vedere şi Răspunsul cu nr.39874/06.06.2023 al UA T Municipiul Reşiţa. 4. Să verifice şi să precizeze expertul dacă lucrările au fost sistate motivat, conform adreselor reclamantei nr.546/16.12.2022, respectiv nr.160/20.04.2023 şi pentru ce perioadă au fost sistate lucrările. 5. Să verifice şi să precizeze expertul dacă lucrările menţionate în Situaţia de lucrări nr.4 depusă la UAT Municipiul Reşiţa, au fost executate în şantier conform contractului şi conform dispoziţiilor de şantier, urmând a stabili dacă acestea rămân câştigate proiectului. 6. Să verifice şi să precizeze expertul dacă mozaicul menţionat în Situaţia de lucrări nr.4 depusă la UAT Municipiul Reşiţa, a fost achiziţionat şi livrat în şantier conform Notei de recepţie nr.10005567 din 20.12.2022 şi parţial pus în operă prin placare, urmând ca expertul să stabilească dacă mozaicul este câştigat proiectului şi poate fi pus în operă în continuarea celui deja placat. 7. Să calculeze şi să precizeze expertul - prin raportare la oferta tehnică şi financiară ce stă la baza încheierii Contractului de lucrări nr.32350/10.05.2022 şi prin raportare la ofertele de preţ aferente dispoziţiilor de şantier - care este valoarea totală a lucrărilor efectiv executate şi a materialelor efectiv achiziţionate, conform proiectului tehnic şi dispoziţiilor de şantier, regăsite efectiv în teren dar si în Situaţia de lucrări nr.4, nedecontate şi nerecepţionate de pârâtă, cuantificate conform pct.4.5 din Procesul verbal nr.43981/20.06.2023 de recepţie la rezilierea contractului. 8. Să stabilească expertul întârzierea în execuţia lucrărilor obiect al Contractului nr.32350 din 10.05.2022 acumulată de reclamantă la data de 14 iunie 2023 faţă de datele contractuale asumate de pârâtă, inclusiv datele din graficul de execuţie, actualizat, aprobat de Achizitor. 9. Să identifice expertul, pentru lucrările obiect al Contractului nr.32350 din 10.05.2022, gradul de realizare la data de 14 iunie 2023 a lucrărilor faţă de gradul de realizare aferent graficului de execuţie conform datelor contractuale. 10. Să identifice expertul cauzele întârzierii pârâtei în executarea lucrărilor de la punctul 1, pentru fiecare categorie de lucrări în parte, ţinând cont şi de ordinea tehnologică de execuţie. 11. Să indice expertul ce operaţiuni ulterioare descoperirii defectelor a presupus remedierea defectelor identificate la obiectivul 4 (inclusiv eventuale emiteri de dispoziţii de şantier). Pentru defectele neremediate, să indice expertul ce operaţiuni ulterioare descoperirii defectelor ar fi presupus remedierea defectelor identificate la obiectivul 4 (inclusiv eventuale emiteri de dispoziţii de şantier). 12. Să indice expertul dacă au existat defecte de execuţie ale lucrărilor imputabile reclamantei care au dus la prelungirea perioadei de execuţie. Se efectuează adresă către expertul Marincaş Gheorghe pentru a comunica termenul necesar efectuării expertizei, costul estimativ al lucrării şi dacă există impedimente în efectuarea raportului de expertiză. Încuviinţează, pentru ambele părţi, participarea unui expert consultant, urmând ca acestea să depună contractele încheiate cu aceştia.

5 decembrie 2023, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Încuviinţează cererea de amânare a cauzei formulată de apărătorul reclamantei.

14 noiembrie 2023, ora 12:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Încuviinţează cererea apărătorului reclamantei de reformulare a obiectivelor de expertiză. Pune în vedere apărătorului reclamantei să depună obiectivele de expertiză în termen de 7 zile, pârâta urmând a le observa de la dosar.

24 octombrie 2023, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Respinge proba cu interogatoriul reprezentantului legal al reclamantei. Încuviinţează proba testimonială cu martorul Cziple Ghunter Mihai, dirigintele de şantier, martor ce se va prezenta fără citare. Pune în vedere părţilor să depună obiectivele de expertiză în termen de 5 zile, acestea urmând a fi observate de pe portal. Amână judecarea cauzei la data de 14.11.2023, ora 12:00, pentru a da posibilitate apărătorului pârâtei să depună situaţia de lucrări la zi şi pentru când părţile au termen în cunoştinţă.

3 octombrie 2023, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Îndreptă eroarea materială strecurată în încheierea de şedinţă din data de 12.09.2023, în sensul că numărul zilelor în care s-au sistat lucrările din cauza temperaturilor scăzute este de 86 zile şi nu 26 zile, aşa cum eronat s-a consemnat. Pune în vedere părţilor să depună Dispoziţia nr.1175/15.06.2023 emisă de UAT Mun. Reşiţa. Pune în vedere apărătorului reclamantei să suplimenteze timbrajul cu următoarele sume: pentru petitele 1, 2 şi 3 cu suma de 34.077 lei, cu suma de 450 lei pentru petitul vizând anularea Dispoziţiei nr.1175/15.06.2023, cu suma de 450 lei pentru petitul privind anularea procesului verbal de recepţie şi cu suma de 400 lei pentru petitul vizând anularea Documentului constatator nr.1 emis de UAT Mun. Reşiţa, înregistrat sub nr.44785/23.06.2023. Reclamanta are posibilitatea ca, în termen de 3 zile, să formuleze cerere de reexaminare a taxei judiciare de timbru şi în 5 zile cerere de acordare facilităţi, conform art.56 alin.5 din Legea nr.101/2016. Uneşte excepţia lipsei interesului capetelor de cerere 1 şi 2 şi excepţia prematurităţii capătului de cerere 6 cu fondul cauzei. Constată nulitatea petitul 8, întrucât nu se indică obiectul cererii şi nu a fost motivat în fapt şi în drept.

12 septembrie 2023, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pune în vedere apărătorului reclamantei ca, în termen de 3 zile, să depună răspuns la întâmpinarea la cererea modificată. Pune în vedere apărătorului reclamantei să depună Dispoziţia nr.1175/15.06.2023 emisă de UAT Mun. Reşiţa, situaţiile de lucrări pentru sumele ofertate şi executate, pretinse prin acţiune, dovezi privind contravaloarea materialelor livrate în şantier şi dovezi privind temperaturile extrem de scăzute care au determinat sistarea lucrărilor timp de 86 de zile.

20 iulie 2023, ora 09:00
Complet: C5 - C.ADM.,FISCAL -CONTRAV.-0 (15.02.2013)
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Se rectifică în aplicaţia Ecris obiectul cauzei din ,,suspendare executare act administrativ’’ în ,,litigiu privind achiziţiile publice’’. Pune în vedere apărătorului reclamantei să timbreze cererea cu suma de 11.653 lei, cu menţiunea că are posibilitatea de a formula, în condiţiile art.42 din OUG nr.80/2013, cerere de acordare a facilităţilor plăţii taxelor judiciare sub forma reducerii, eşalonării sau amânării plăţii taxei, în termen de 5 zile de la primirea comunicării, iar în temeiul art.39 din OUG nr.80/2013 are posibilitatea de a formula cerere de reexaminare în 3 zile de la comunicare. Pune în vedere reprezentantului pârâtei să depună dosarul de achiziţie publică, respectiv toate înscrisurile care au legătură cu Contractul de lucrări nr.32350/10.05.2022 şi să formuleze întâmpinare la modificarea de acţiune, întâmpinare ce va fi depusă la dosar cu cel puţin 10 zile înaintea termenului de judecată fixat şi care va fi observată de reclamantă de la dosar. Prorogă discutarea excepţiilor invocate la termenul de judecată următor.



Pagina principală