Informații dosare ce cuprind 235/1371/2023
(date furnizate de portalul instanțelor de judecată)
1. Numărul dosarului:
235/1371/2023
Data înregistrării:
18 septembrie 2023, ora 11:34:00
Data ultimei modificări:
4 iunie 2025, ora 10:43:30
Instanță:
Tribunalul Comercial Mureș
Secție:
INSOLVENTA
Materie:
Faliment
Obiect:
procedura insolvenţei – societăţi cu răspundere limitată
Stadiu procesual:
Fond
Părți:
CONART STRUCTURI SRL - Creditor
SIA DARISTEL SERVPLAST SRL - Debitor
AJFP MUREŞ - Creditor
Ședințe:
15 octombrie 2025, ora 13:00
Complet: C51 sindice
Tip soluție:
Soluția pe scurt:
14 mai 2025, ora 13:00
Complet: C51 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: În vederea continuării demersurilor în cadrul procedurii şi a soluţionării definitive a dosarului asociat nr. 235/1371/2023/a1, amână judecarea cauzei la data de 15.10.2025, ora 13:00.
15 ianuarie 2025, ora 13:00
Complet: C51 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru continuarea demersurilor în cadrul procedurii şi soluţionarea definitivă a dosarului asociat nr. 235/1371/2023/a1, amână judecarea cauzei la data de 14.05.2025, ora 13:00.
18 septembrie 2024, ora 13:00
Complet: C51 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: În vederea continuarăă demersurilor în cadrul procedurii şi a soluţionării definitive a dosarului asociat nr. 235/1371/2023/a1, amână judecarea cauzei la data de 15.01.2025, ora 13:00.
13 martie 2024, ora 13:00
Complet: C51 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: În vederea continuării demersurilor în procedură, pentru ca lichidatorul judiciar să depună completarea raportului asupra cauzelor şi împrejurărilor care au determinat apariţia stării de insolvenţă, precum şi să formuleze eventuala cerere de atragere a răspunderii organelor de conducere ale societăţii, va amâna cauza la data de 18.09.2024, ora 13:00.
21 decembrie 2023, ora 08:30
Complet: C51 CC sindice
Tip soluție: Încheiere
Soluția pe scurt: Admite cererea de îndreptare a erorii materiale formulată de petentul Coreli Consult IPURL.
Dispune îndreptarea erorii materiale strecurată în minuta şi dispozitivul sentinţei nr. 312 pronunţată la data de 07.12.2023 în dosarul nr. 235/1371/2023, cu privire la data până la care lichidatorul judiciar va înregistra la tribunal şi va publica în Buletinul procedurilor de insolvenţă tabelul definitiv al tuturor creanţelor împotriva averii debitorului ca fiind 15.03.2024 în loc de 15.01.2024, cum, din eroare, s-a menţionat.
Restul dispoziţiilor rămân neschimbate.
Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicare. Cererea de apel se depune la Tribunalul Specializat Mureş.
Pronunţată în condiţiile art. 402 C.proc.civ., azi, 21.12.2023.
20 decembrie 2023, ora 08:30
Complet: C51 CC sindice
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 21.12.2023.
Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, azi, 20.12.2023.
7 decembrie 2023, ora 08:30
Complet: C51 sindice
Tip soluție: Deschidere procedură simplificată
Soluția pe scurt: Admite cererea formulată de creditor, CONART STRUCTURI SRL, în contradictoriu cu debitoarea, societatea SIA DARISTEL SERVPLAST SRL, având ca obiect deschiderea procedurii de insolvenţă a debitorului.
În temeiul art. 38 alin. (2), art. 71 şi art. 145 alin. (1) A. lit. a) şi art. 147 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, deschide procedura simplificată de insolvenţă a debitorului şi decide intrarea acestuia în faliment.
În temeiul art. 145 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dizolvă debitorul persoană juridică.
În temeiul art. 85 alin. (4) şi art. 145 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, constată ca fiind de drept încetat dreptul de administrare al debitorului, constând în dreptul de a-şi conduce activitatea, de a-şi administra bunurile din avere şi de a dispune de acestea.
În temeiul art. 73 şi art. 45 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, desemnează în calitate de lichidator judiciar provizoriu practicianul în insolvenţă CORELI CONSULT IPURL cu un onorariu provizoriu de 2.000 lei pentru întreaga procedură.
În temeiul art. 83 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, după rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii, toate actele şi corespondenţa emise de debitor şi lichidatorul judiciar vor cuprinde, în mod obligatoriu şi cu caractere vizibile, în limbile română, engleză şi franceză, menţiunea "în insolvenţă", "in insolvency", "en procedure collective".
În temeiul art. 75 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, constată că de la data deschiderii procedurii sunt suspendate de drept toate acţiunilor judiciare, extrajudiciare şi a măsurilor de executare silită pentru realizarea creanţelor asupra averii debitorului, cu excepţia acelora prevăzute de lege.
În temeiul art. 79 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, constată că deschiderea procedurii suspendă orice termene de prescripţie a acţiunilor prevăzute la art. 75 alin. (1) din lege.
În temeiul art. 76 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, în vederea aplicării prevederilor art. 75 din lege, dispune comunicarea hotărârii de deschidere a procedurii către instanţele judecătoreşti în a căror jurisdicţie se află sediul debitorului, precum şi tuturor băncilor unde debitorul are deschise conturi.
În temeiul art. 86 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dă dispoziţie tuturor băncilor la care debitorul are deschise conturi să nu dispună de sume fără un ordin al lichidatorului judiciar, care va comunica de urgenţă băncilor instituirea acestei interdicţii.
În temeiul art. 86 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar va atenţiona băncile notificate că încălcarea interdicţiei comunicate atrage răspunderea lor pentru prejudiciul creat, precum şi o amendă judiciară de la 4.000 lei la 10.000 lei.
În temeiul art. 101 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dacă debitorul are bunuri supuse transcripţiei, inscripţiei sau înregistrării în registrele de publicitate, lichidatorul judiciar va trimite instanţelor, autorităţilor ori instituţiilor care ţin aceste registre o copie de pe hotărârea de deschidere a procedurii, spre a se face menţiune.
În temeiul art. 74 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 18.12.2023 ca fiind termenul până la care, după caz, debitorul este obligat să depună la dosarul cauzei toate actele şi informaţiile prevăzute de art. 67 alin. (1) din lege.
În temeiul art. 53 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 23.01.2024 ca fiind data la care lichidatorul judiciar va convoca adunarea generală a asociaţilor debitorului pentru desemnarea administratorului special.
În temeiul art. 53 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar va preciza în convocator că dacă adunarea asociaţilor nu desemnează un administrator special, debitorului i se va ridica dreptul de administrare, dacă nu a fost deja ridicat, iar debitorul, respectiv asociaţii sunt decăzuţi din drepturile recunoscute de procedură şi care sunt exercitate prin administrator special.
În temeiul art. 147 şi art. 99 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, în urma deschiderii procedurii, lichidatorul judiciar va trimite o notificare tuturor creditorilor menţionaţi în lista depusă de debitor potrivit prevederilor art. 67 alin. (1) lit. c) din lege, debitorului şi oficiului registrului comerţului sau, după caz, registrului societăţilor agricole ori altor registre unde debitorul este înmatriculat sau înregistrat, pentru efectuarea menţiunii, notificare ce va fi realizată potrivit prevederilor Codului de procedură civilă şi care se va publica, totodată, pe cheltuiala averii debitorului, într-un ziar de largă circulaţie şi în Buletinul procedurilor de insolvenţă.
În temeiul art. art. 147 şi art. 100 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar va comunica de îndată creditorilor, şi, în orice caz, cel mai târziu la 12.01.2024, notificarea care, conform dispoziţiilor prezentei încheieri, va cuprinde:
a) termenul-limită de depunere de către creditori a opoziţiilor la sentinţa de deschidere a procedurii, pronunţată ca urmare a cererii formulate de debitor, în condiţiile art. 71 alin. (1) din lege, precum şi termenul de soluţionare a opoziţiilor;
b) termenul-limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitorului, precum şi cerinţele pentru ca o creanţă înregistrată să fie considerată valabilă;
c) termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în Buletinul procedurilor de insolvenţă a tabelului preliminar de creanţe;
d) termenul de definitivare a tabelului creanţelor;
e) locul, data şi ora primei şedinţe a adunării creditorilor.
În temeiul art. 100 alin. (1) lit. a) şi art. 71 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 23.01.2024 ca fiind termenul-limită de depunere de către creditori a opoziţiilor la hotărârea de deschidere a procedurii, pronunţată ca urmare a cererii formulate de debitor.
În temeiul art. 100 alin. (1) lit. a) şi art. 71 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 29.01.2024 ca fiind termenul de soluţionare a opoziţiilor la hotărârea de deschidere a procedurii insolvenţei.
În temeiul art. 100 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 23.01.2024 ca fiind termenul-limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului, precum şi cerinţele pentru ca o creanţă înregistrată să fie considerată valabilă.
În temeiul art. 100 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 04.02.2024 ca fiind termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în Buletinul procedurilor de insolvenţă a tabelului preliminar de creanţe.
În temeiul art. 110 alin. (4) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, odată cu publicarea în Buletinul procedurilor de insolvenţă a tabelului preliminar de creanţe, lichidatorul judiciar va trimite de îndată notificări creditorilor ale căror creanţe sau drepturi de preferinţă au fost trecute parţial în tabelul preliminar de creanţe sau înlăturate, precizând totodată şi motivele.
În temeiul art. 111 alin. (1) - (5) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, notificările trimise conform art. 110 alin. (4) din lege vor cuprinde următoarele menţiuni:
- debitorul, creditorii şi orice altă parte interesată vor putea să formuleze contestaţii faţă de tabelul de creanţe, cu privire la creanţele şi drepturile trecute sau, după caz, netrecute de lichidatorul judiciar în tabel;
- contestaţiile trebuie depuse la tribunal în termenul stabilit conform hotărârii de deschidere a procedurii insolvenţei;
- sub sancţiunea anulării, contestaţia va fi însoţită de dovada, în original, a achitării taxei de timbru, precum şi de toate înscrisurile de care partea înţelege să se folosească în dovedirea susţinerilor sale, cu arătarea oricăror altor probe care se solicită, cu excepţia celor care nu se află în posesia părţii sau nu sunt cunoscute la momentul formulării contestaţiei;
- obligaţia celui care formulează contestaţia de a trimite, cu confirmare de primire, câte un exemplar al contestaţiei şi al documentelor ce o însoţesc lichidatorului judiciar, creditorului a cărui creanţă se contestă, precum şi administratorului special, sub sancţiunea aplicării, în cazul nerespectării acestei obligaţii, din oficiu, unei amenzi în condiţiile Codului de procedură civilă;
- întâmpinarea se depune în termen de 10 zile de la data comunicării contestaţiei şi a documentelor ce o însoţesc, iar un exemplar al întâmpinării se comunică, cu confirmare de primire, de către partea care formulează întâmpinarea şi contestatorului, lichidatorului judiciar şi debitorului, sub sancţiunea prevăzută de art. 208 alin. (2) din Codul de procedură civilă.
În temeiul art. 111 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, fixează data de 12.02.2024 ca fiind termenul-limită de depunere la tribunal a contestaţiilor la tabelul preliminar al creanţelor.
În temeiul art. 100 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 13.03.2024 ca fiind termenul de definitivare a tabelului de creanţe, la care judecătorul-sindic va soluţiona deodată, printr-o singură sentinţă, toate contestaţiile, chiar dacă pentru soluţionarea unora ar fi nevoie de administrare de probe.
În temeiul art. 112 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 15.01.2024 ca fiind data până la care lichidatorul judiciar va înregistra la tribunal şi va publica în Buletinul procedurilor de insolvenţă tabelul definitiv al tuturor creanţelor împotriva averii debitorului, arătând suma, prioritatea şi situaţia fiecărei creanţe, beneficiară sau nu a unei cauze de preferinţă.
În temeiul art. 100 alin. (1) lit. e), art. 50 alin. (4) şi art. 57 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 09.02.2024 ca fiind data la care lichidatorul judiciar va convoca prima adunare a creditorilor, la ora şi locul comunicat de lichidatorul judiciar, având ca ordine de zi desemnarea lichidatorului judiciar ori, după caz, confirmarea lichidatorului judiciar desemnat provizoriu, stabilirea onorariului acestuia, precum şi desemnarea comitetului creditorilor.
În temeiul art. 48 alin. (6) şi (8) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, toate procesele-verbale ale şedinţelor adunării creditorilor vor fi depuse, prin grija lichidatorului judiciar, la dosarul cauzei şi trimise spre publicare în Buletinul procedurilor de insolvenţă, în termen de două zile lucrătoare de la data şedinţei adunării creditorilor, cu menţiunea că pot fi contestate, pentru motive de nelegalitate, în termen de 5 zile de la data publicării.
În temeiul art. 64 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar este obligat să îşi organizeze şi optimizeze activitatea în scopul îndeplinirii următoarelor atribuţii:
a) examinarea activităţii debitorului asupra căruia se iniţiază procedura simplificată în raport cu situaţia de fapt şi întocmirea unui raport amănunţit asupra cauzelor şi împrejurărilor care au dus la insolvenţă, cu menţionarea persoanelor cărora le-ar fi imputabilă şi a existenţei premiselor angajării răspunderii acestora în condiţiile prevederilor art. 169 - 173 din lege, într-un termen stabilit de judecătorul-sindic, dar care nu va putea depăşi 40 de zile de la desemnarea lichidatorului judiciar, dacă un raport cu acest obiect nu fusese întocmit anterior de lichidatorul judiciar;
b) conducerea activităţii debitorului;
c) introducerea de acţiuni pentru anularea actelor şi operaţiunilor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a constituirii unor cauze de preferinţă, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor;
d) aplicarea sigiliilor, inventarierea bunurilor şi luarea măsurilor corespunzătoare pentru conservarea lor;
e) denunţarea unor contracte încheiate de debitor;
f) verificarea creanţelor şi, atunci când este cazul, formularea de obiecţiuni la acestea, notificarea creditorilor în cazul neînscrierii sau înscrierii parţiale a creanţelor, precum şi întocmirea tabelelor de creanţe;
g) urmărirea încasării creanţelor din averea debitorului, rezultate din transferul de bunuri sau de sume de bani efectuat de acesta înaintea deschiderii procedurii, încasarea creanţelor, formularea şi susţinerea acţiunilor în pretenţii pentru încasarea creanţelor debitorului, pentru aceasta putând angaja avocaţi;
h) primirea plăţilor pe seama debitorului şi consemnarea lor în contul averii debitorului;
i) vânzarea bunurilor din averea debitorului, potrivit prevederilor prezentei legi;
j) sub condiţia confirmării de către judecătorul-sindic, încheierea de tranzacţii, descărcarea de datorii, descărcarea fidejusorilor, renunţarea la garanţii reale;
k) sesizarea judecătorului-sindic cu orice problemă care ar cere o soluţionare de către acesta;
l) orice alte atribuţii stabilite prin încheiere de către judecătorul-sindic.
În temeiul art. 64 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar este obligat să conducă activitatea debitorului.
În temeiul art. 64 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, în cazul în care rezultă astfel din analiza activităţii debitorului, lichidatorul judiciar este obligat să introducă acţiuni pentru anularea actelor şi operaţiunilor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a constituirii unor cauze de preferinţă, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor.
În temeiul art. 84 alin. (3) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar este obligat să întocmească şi să păstreze o listă cuprinzând toate încasările, plăţile şi compensările efectuate după deschiderea procedurii, cu precizarea naturii şi valorii acestora, precum şi a datelor de identificare a cocontractanţilor.
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 18.01.2023 la care lichidatorul judiciar va întocmi şi va supune judecătorul-sindic raportul amănunţit asupra cauzelor şi împrejurărilor care au dus la apariţia insolvenţei debitorului, cu menţionarea eventualelor indicii sau elemente preliminare privind persoanele cărora le-ar fi imputabilă.
În temeiul art. 97 alin. (6) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar va asigura posibilitatea consultării raportului la sediul său, pe cheltuiala solicitantului, va comunica o copie pe raport debitorului şi va depune câte o copie la grefa tribunalului şi la registrul comerţului sau, după caz, la registrul în care este înregistrat debitorul.
În temeiul art. 64 lit. l) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, raportul prevăzut de art. 97 alin. (1) din lege va cuprinde o analiză amănunţită pe următoarele capitole:
1. Preambul (legislaţia aplicabilă, numirea lichidatorului, premise avute în elaborarea raportului);
2. Obiectul de activitate, evoluţia şi structura capitalului social a debitorului (va determina data apariţiei stării de insolvenţă; dacă există date se va prezenta şi un scurt istoric al debitorului);
3. Analiza situaţiei patrimoniale (se va face analiză pe bilanţ contabil, iar dacă acesta este mai vechi de 12 luni, se vor lua în considerare informaţiile financiare avute la dispoziţie pentru perioada ulterioară ultimului bilanţ contabil);
4. Analiza indicatorilor bilanţieri în istoric (pe 3 ani în urmă de la data deschiderii procedurii);
5. Analiza contului de profit şi pierdere în istoric (pe 3 ani în urmă de la data deschiderii procedurii);
6. Indicatori financiari şi evoluţia acestora (pe 3 ani în urmă de la data deschiderii procedurii);
7. Analiza activităţii comerciale desfăşurate (după caz se va face referire la marketingul societăţii, analiza vânzărilor, a contractelor, a clientelei etc.);
8. Analiza litigiilor: a) Analiza litigiilor în care debitorul are calitatea de pârât; b) Analiza litigiilor în care debitorul are calitatea de reclamant;
9. Analiza notificărilor înregistrate de debitor în baza Legii 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989;
10. Organizarea (Organigrama) funcţională şi de conducere a debitorului;
11. Analiza resurselor umane şi evoluţia acestora;
12. Analiza obligaţiilor, a nivelului de îndatorare, a surselor de finanţare: finanţare proprie sau finanţare din credite;
13. Concluzii.
În temeiul art. 64 lit. l) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, în cuprinsul raportului prevăzut de art. 97 alin. (1) din lege lichidatorul judiciar:
- va analiza indicatorii de stare bilanţieri în vederea stabilirii modului în care a fost susţinută activitatea debitorului, respectiv dacă aceasta a fost susţinută din surse proprii sau a fost susţinută din credite acordate de bănci;
- va efectua o analiză detaliată a activului şi pasivului debitorului şi a documentelor contabile, în vederea stabilirii existenţei sau nu a premiselor încadrării faptei administratorului debitorului la art. 169 alin. (1) lit. e) din lege;
- în situaţia în care în desfăşurarea activităţii sale debitorul a angajat credite, va analiza dacă a fost respectată destinaţia acestora, pentru a decide dacă există premise ca fapta administratorului debitorului să poată fi încadrată sau nu la art. 169 alin. (1) lit. a) din lege;
- în vederea stabilirii cauzelor care au condus la imposibilitatea susţinerii activităţii din surse proprii, va efectua o analiză a creanţelor societăţii privind modul în care debitorul a încheiat contractele cu clienţii şi a asigurat siguranţa recuperării acestor creanţe, pentru a decide dacă există premise ca fapta administratorului să poată fi încadrată sau nu la art. 169 alin. (1) lit. c) din lege;
- în vederea stabilirii gradului de certitudine în recuperarea creanţelor, va analiza modul în care acestea au fost securizate şi dacă documentele emise (facturile, avizele de expediere a mărfii etc.) au fost întocmite conform legii contabilităţii, pentru a decide dacă există premise ca fapta administratorului să poată fi încadrată sau nu la art. 169 alin. (1) lit. d) din lege;
- va analiza contractele încheiate cu diferiţi furnizori de materii prime, utilităţi, servicii etc., prin compararea ofertelor acestora cu ofertele financiare ale unor terţi care ofereau aceleaşi servicii în aceleaşi condiţii dar în condiţii financiare mai avantajoase pentru debitor, pentru a decide dacă există premise ca fapta administratorului să poată fi încadrată sau nu la art. 169 alin. (1) lit. b) din lege;
- prin analiza tuturor contractelor încheiate, lichidatorul judiciar va urmări stabilirea cauzei (provenienţei) blocajului financiar care nu i-a mai permis debitorului achitarea datoriilor exigibile;
- dacă situaţia o impune, pentru descrierea tabloului de finanţare a ciclurilor de exploatare, lichidatorul judiciar poate recurge la calcularea unor indicatori de finanţare şi de exprimare a stării echilibrului financiar al firmei;
- va expune concluziile sale în ce priveşte cauzele şi împrejurările, precum şi în ce priveşte persoanele a căror activitate a contribuit la ajungerea societăţii în stare de insolvenţă în sensul art. 169 din lege.
În temeiul art. 96 şi art. 101 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 06.02.2024 ca fiind termenul până la care lichidatorul judiciar va efectua procedura de inventariere a bunurilor din averea debitorului, după caz, pe baza informaţiilor primite de la debitor sau pe baza oricăror informaţii şi documente solicitate autorităţilor competente potrivit legii, caz în care lichidatorul judiciar va solicita informaţii privind locaţia bunurilor debitorului de la autorităţile care deţin sau care ar putea deţine informaţiile solicitate.
În temeiul art. 64 lit. l) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar, în scopul obţinerii informaţiilor şi documentelor necesare, în special cu privire la existenţa bunurilor, creanţelor ori disponibilităţilor băneşti în patrimoniul debitorului, va adresa solicitări instituţiilor, autorităţilor şi organismelor de la nivel naţional, în primul rând, şi de la nivel regional şi local, în al doilea rând, care ar putea să deţină astfel de informaţii, date şi înregistrări, cum sunt: Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Instituţia Prefectului - Regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, serviciul PatrimVen şi altele, după caz.
În temeiul art. 151 alin. (1) şi (4) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dacă averea debitorului nu poate fi inventariată complet într-o singură zi, lichidatorul judiciar va pune sub sigilii: magazinele, magaziile, depozitele, birourile, corespondenţa comercială, arhiva, dispozitivele de stocare şi prelucrare a informaţiei, contractele, mărfurile şi orice alte bunuri mobile aparţinând averii debitorului, iar în timpul acţiunii de sigilare, lichidatorul va lua măsurile necesare pentru conservarea bunurilor.
În temeiul art. 151 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, în situaţia prevăzută la art. 93, lichidatorul judiciar va face inventarul bunurilor debitorului după obţinerea relaţiilor scrise privind situaţia bunurilor debitorului, iar dacă în urma demersurilor efectuate potrivit prevederilor art. 94 - 96 din lege, lichidatorul judiciar nu identifică niciun bun, inventarul se încheie pe baza comunicărilor scrise transmise de autorităţile relevante.
În temeiul art. 151 alin. (3) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dacă averea debitorului nu poate fi inventariată complet într-o singură zi, lichidatorul judiciar nu va pune sub sigilii: a) obiectele care vor trebui valorificate de urgenţă pentru a se evita deteriorarea lor materială sau pierderea din valoare; b) registrele de contabilitate; c) cambiile şi alte titluri de valoare scadente sau care urmează a fi scadente în scurt timp, precum şi acţiunile ori alte titluri de participaţie ale debitorului, care vor fi luate de lichidatorul judiciar pentru a fi încasate sau pentru a efectua activităţile de conservare necesare; d) numerarul pe care lichidatorul judiciar îl va depune în bancă în contul averii debitorului.
În temeiul art. 152 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dacă averea debitorului poate fi inventariată complet într-o singură zi, lichidatorul judiciar va proceda imediat la inventariere, fără a aplica sigiliile, iar în toate celelalte cazuri va proceda la inventariere în cel mai scurt timp posibil, cu respectarea dispoziţiei judecătorului-sindic ca debitorul să fie de faţă şi să asiste la inventar.
În temeiul art. 152 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar, pe măsura desfăşurării inventarierii, va lua în posesie bunurile, devenind depozitarul lor judiciar.
În temeiul art. 153 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar va descrie în inventar toate bunurile identificate ale debitorului şi va semna alături de debitor actul de inventar sau va semna singur, dacă debitorul nu participă la inventariere.
În temeiul art. 153 alin. (3) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, în cazul în care în averea debitorului nu există suficiente lichidităţi, lichidatorul judiciar va putea valorifica de urgenţă bunuri ale debitorului, cu prioritate pe cele asupra cărora nu există cauze de preferinţă, pentru obţinerea acestor lichidităţi, fără aprobarea creditorilor, caz în care valorificarea se va efectua prin licitaţie publică, după evaluarea prealabilă, pornind de la valoarea de lichidare indicată de evaluator.
În temeiul art. 58 alin. (1) lit. p) şi art. 64 lit. l) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 18.03.2024 dată până la care lichidatorul judiciar va realiza evaluarea bunurilor debitorului şi va depune la dosarul cauzei raportul de evaluare.
În temeiul art. 58 alin. (1) lit. q), art. 64 lit. l) şi art. 155 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 21.03.2024 ca fiind data până la care lichidatorul judiciar va transmite spre publicare în Buletinul procedurilor de insolvenţă un anunţ cu privire la depunerea la dosar a raportului de evaluare, cu precizarea că raportul de evaluare poate fi consultat de creditori în locaţia indicată prin anunţ de lichidatorul judiciar.
În temeiul art. 154 alin. (2) şi art. 156 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind /procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte data de 03.04.2024 ca fiind data la care lichidatorul judiciar va convoca adunarea creditorilor, la ora şi locul comunicat de lichidatorul judiciar, având ca ordine de zi stabilirea tipului de vânzare, licitaţie publică, negociere directă sau o combinaţie a celor două, precum şi aprobarea regulamentului de vânzare corespunzător modalităţii de vânzare stabilite.
În temeiul art. 39 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, toate cheltuielile aferente procedurii instituite prin prezenta lege, inclusiv cele privind notificarea, convocarea şi comunicarea actelor de procedură efectuate de lichidatorul judiciar, vor fi suportate din averea debitorului, scop în care, în termen de două zile de la notificare, lichidatorul judiciar va da dispoziţiile necesare deschiderii contului.
În temeiul art. 39 alin. (3) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, disponibilităţile băneşti ale debitorului vor fi păstrate într-un cont special de depozit bancar.
În temeiul art. 59 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar va depune lunar [în ultima zi lucrătoare din fiecare lună] la dosarul cauzei un raport cuprinzând descrierea modului în care şi-a îndeplinit atribuţiile, justificarea cheltuielilor efectuate cu administrarea procedurii sau a altor cheltuieli efectuate din fondurile existente în averea debitorului, precum şi, dacă este cazul, stadiul efectuării inventarierii, iar un extras va fi publicat în Buletinul procedurilor de insolvenţă.
În temeiul art. 5 pct. 28 şi art. 64 lit. l) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, extrasul pe care lichidatorul judiciar îl va publica în Buletinul procedurilor de insolvenţă reprezintă un rezumat al măsurilor luate şi va cuprinde, obligatoriu, următoarele elemente:
a) persoanele de specialitate desemnate potrivit prevederilor art. 61 din lege, precum şi onorariul acestora;
b) actele de dispoziţie asupra averii debitorului şi documentele încheiate în acest sens, inclusiv procesul-verbal de adjudecare sau contractul de vânzare, după caz;
c) încheierea, modificarea sau încetarea unor contracte la care debitorul este parte;
d) situaţia încasărilor şi plăţilor, în sinteză;
e) promovarea unor acţiuni prevăzute la art. 117 - 122 sau la art. 169 din lege;
f) măsuri privind acordarea unei protecţii corespunzătoare creditorului care beneficiază de o cauză de preferinţă;
g) stadiul efectuării inventarierii, dacă este cazul.
În temeiul art. 60 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, judecătorul-sindic va sancţiona cu amendă judiciară de la 1.000 lei la 5.000 lei lichidatorul judiciar în cazul în care, din culpă sau cu rea-credinţă, nu îşi îndeplineşte ori îndeplineşte cu întârziere atribuţiile prevăzute de lege sau stabilite de judecătorul-sindic.
În temeiul art. 100 alin. (1) lit. d) şi 147 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte la data de 13.03.2024, ora 13:00 termen judiciar de definitivare a tabelului de creanţe, la care judecătorul-sindic va soluţiona deodată, printr-o singură sentinţă, toate contestaţiile, chiar dacă pentru soluţionarea unora ar fi nevoie de administrare de probe.
În temeiul art. 71 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dispune comunicarea, de îndată, a minutei încheierii privind deschiderea procedurii insolvenţei către lichidatorul judiciar provizoriu.
În temeiul art. 46 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, hotărârea este executorie.
În temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, creditorii pot formula opoziţie în termen de 10 zile de la primirea notificării referitoare la deschiderea procedurii insolvenţei debitorului.
Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicare. Cererea de apel se depune la Tribunalul Specializat Mureş.
Pronunţată la data de 07.12.2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
29 noiembrie 2023, ora 13:00
Complet: C51 sindice
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 07.12.2023.
Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, azi, 29.11.2023.
15 noiembrie 2023, ora 13:00
Complet: C51 sindice
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 29.11.2023.
Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, azi, 15.11.2023.
11 octombrie 2023, ora 13:00
Complet: C51 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru lipsă de procedură, amână judecarea cauzei la data de 15.11.2023, ora 13:00.
Pagina principală