Informații dosare ce cuprind 2372/330/2025

(date furnizate de portalul instanțelor de judecată)

1. Numărul dosarului: 2372/330/2025
Data înregistrării: 3 aprilie 2025, ora 11:51:00
Data ultimei modificări: 8 mai 2025, ora 11:03:31
Instanță: Judecătoria Urziceni
Secție: Sectia Civil-Penal
Materie: Civil
Obiect: modificări acte constitutive persoane juridice
Stadiu procesual: Fond

Părți:
ASOCIAŢIA DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ IALOMIŢA VEST (SEDIU PROCESUAL ALES) - Petent

Ședințe:
7 mai 2025, ora 10:30
Complet: Complet asociaţii, fundaţii şi societăţi agricole
Tip soluție: Admite cererea
Soluția pe scurt: Admite cererea formulată de petenta ASOCIAŢIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ IALOMITA VEST. Ia act de modificările intervenite în componenţa organului de control şi a obiectivelor asociaţiei. În baza art.33 din O.G.nr.26/2000, modificată şi completată ulterior, dispune înscrierea modificărilor intervenite în registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor aflat la Grefa Judecătoriei Urziceni aprobate prin procesului verbal şi a hotărârilor asociaţiei nr.05 şi nr. 06 ambele din 24.02.2025, după cum urmează: Se modifică art. 5 alin. 2 privind obiectivele asociaţiei astfel: Pentru realizarea obiectivelor Asocia?iei, prin prezentul statut, asocia?ii mandatează Asocia?ia, conform art. 10 alin.(5) din Legea serviciilor comunitare de utilită?i publice nr.51/2006, cu modificările ?i completările ulterioare, să exercite în numele ?i pe seama lor următoarele atribu?ii legate de Serviciu: a)elaborarea ?i aprobarea strategiei de dezvoltare, a programelor de reabilitare, extindere ?i modernizare a sistemelor de utilită?i publice existente, a programelor de înfiin?are a unor noi sisteme, inclusiv cu consultarea operatorilor; b) aprobarea documenta?iei de atribuire, care va include obligatoriu proiectul contractului de delegare a gestiunii ce urmează a fi atribuit ?i anexele obligatorii la acestea - în cazul gestiunii delegate; c) aprobarea modificării contractelor de delegare a gestiunii; d) urmărirea, monitorizarea ?i raportarea indicatorilor de performan?ă ai Serviciului, stabili?i prin contractul de delegare a gestiunii în vederea asigurării gestionării ?i administrării Serviciului de către operator pe criterii de eficien?ă economică ?i managerială ?i aplicarea măsurilor corective ?i a penalită?ilor prevăzute de contractul de delegare, în situa?ia în care operatorul nu respectă nivelul indicatorilor de performan?ă ?i eficien?ă la care s-a obligat ?i nu asigură continuitatea Serviciului; e)elaborarea ?i aprobarea regulamentului Serviciului, a caietelor de sarcini, a contractelor de concesiune a serviciilor, precum ?i a documenta?iei de atribuire prin concesiune a Serviciului, cu respectarea cadrului general privind regimul juridic al contractelor de concesiune a serviciului de utilitate publică de distribu?ie a gazelor naturale, procedurile pentru acordarea concesiunilor, precum ?i a con?inutului-cadru al caietului de sarcini elaborate de Ministerul Energiei, în conformitate cu prevederile Legii energiei electrice ?i a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările ?i completările ulterioare; f)stabilirea ?i aprobarea anuală a taxelor pentru finan?area serviciilor comunitare de utilită?i publice, în situa?iile prevăzute de legile speciale; g)aprobarea stabilirii, ajustării sau modificării pre?urilor ?i tarifelor, după caz, în condi?iile legii speciale, cu respectarea normelor metodologice/procedurilor elaborate ?i aprobate de autorită?ile de reglementare competente; h)să asigure gestionarea serviciilor de utilită?i publice astfel încât să fie respectate obliga?iile specifice de serviciu public; i)să elaboreze ?i să aprobe strategii proprii în vederea îmbunătă?irii ?i dezvoltării serviciilor de utilită?i publice, utilizând principiul planificării strategice multianuale; j)să promoveze dezvoltarea ?i/sau reabilitarea infrastructurii tehnico-edilitare aferente sectorului serviciilor de utilită?i publice ?i programe de protec?ie a mediului pentru activită?ile ?i serviciile poluante; g)să consulte asocia?iile utilizatorilor în vederea stabilirii politicilor ?i strategiilor locale ?i a modalită?ilor de organizare ?i func?ionare a serviciilor; h)să informeze periodic utilizatorii asupra stării serviciilor de utilită?i publice ?i asupra politicilor de dezvoltare a acestora; i)să medieze ?i să solu?ioneze conflictele dintre utilizatori ?i operatori, la cererea uneia dintre păr?i. j)să monitorizeze ?i să controleze modul de respectare a obliga?iilor stabilite în sarcina operatorilor, inclusiv cele asumate de operatori prin contractele de delegare a gestiunii cu privire la: respectarea indicatorilor de performan?ă ?i a nivelurilor serviciilor, ajustarea periodică a tarifelor conform formulelor de ajustare negociate la încheierea contractelor de delegare a gestiunii, cu respectarea dispozi?iilor Legii concuren?ei nr. 21/1996, republicată, exploatarea eficientă ?i în condi?ii de siguran?ă a sistemelor de utilită?i publice sau a altor bunuri apar?inând patrimoniului public ?i/sau privat al unită?ilor administrativ-teritoriale, aferente serviciilor, realizarea investi?iilor prevăzute în contractul de delegare a gestiunii în sarcina operatorului, de asigurare a protec?iei mediului ?i a domeniului public, asigurare a protec?iei utilizatorilor; k)să stabilească cerin?ele ?i criteriile de participare ?i selec?ie a operatorilor la procedurile publice organizate pentru atribuirea contractelor de delegare a gestiunii; l)să solicite informa?ii cu privire la nivelul ?i calitatea serviciului furnizat/prestat ?i cu privire la modul de între?inere, exploatare ?i administrare a bunurilor din proprietatea publică sau privată a unită?ilor administrativ-teritoriale, încredin?ate pentru realizarea serviciului; m)să invite operatorul pentru audieri, în vederea concilierii diferendelor apărute în rela?ia cu utilizatorii serviciilor; n)să aprobe stabilirea, ajustarea sau, după caz, modificarea pre?urilor ?i tarifelor serviciilor de utilită?i publice propuse de operatori, în baza metodologiilor elaborate de autorită?ile de reglementare potrivit competen?elor acordate acestora prin legea specială; o)să monitorizeze ?i să exercite controlul cu privire la fumizarea/prestarea serviciilor de utilită?i publice ?i să ia măsurile necesare în cazul în care operatorul nu asigură indicatorii de performan?ă ?i continuitatea serviciilor pentru care s-a obligat; p)să sanc?ioneze operatorul în cazul în care acesta nu operează la nivelul indicatorilor de performantă ?i eficien?ă la care s-a obligat ?i nu asigură continuitatea serviciilor; r) să refuze, în condi?ii justificate, aprobarea pre?urilor ?i tarifelor propuse de operator; s) să rezilieze contractele de delegare a gestiunii în condi?iile ?i situa?iile prevăzute de clauzele contractuale. ?) Modalitatea de gestiune a serviciului de utilită?i publice se stabile?te prin hotărâri ale autorită?ilor deliberative ale unită?ilor administrativ-teritoriale, în baza unui studiu de oportunitate, în func?ie de natura ?i starea serviciului, de necesitatea asigurării celui mai bun raport pre?/calitate, de interesele actuale ?i de perspectivă ale unită?ilor administrativ-teritoriale, precum ?i de mărimea ?i complexitatea sistemelor de utilită?i publice. t) Desfă?urarea activită?ilor specifice oricărui serviciu de utilită?i publice, indiferent de forma de gestiune aleasă, se realizează pe baza unui regulament al serviciului ?i a unui caiet de sarcini, elaborate ?i aprobate de autorită?ile administra?iei publice locale, în conformitate cu regulamentul-cadru ?i cu caietul de sarcini-cadru ale serviciului. în cazul asocia?iilor de dezvoltare intercomunitară având ca scop serviciile de utilită?i publice, regulamentul serviciului ?i caietul de sarcini se elaborează în cadrul asocia?iei se supun avizării autorită?ilor administra?iei publice locale ale unită?ilor administrativ- teritoriale membre, în condi?iile mandatului prevăzut la art. 10 alin. (5), ?i se aprobă de adunarea generală a asocia?iei. ?) Asocia?ia exercită atribu?ii de autoritate tutelară, în numele ?i pe seama unită?ilor administrativ teritoriale, pentru operatorul căruia i s-a delegat gestiunea serviciului de utilitate publică în baza unui contract de delegare a gestiunii încheiat. u) Delegarea gestiunii serviciului de utilită?i publice, respectiv operarea, administrarea ?i exploatarea sistemelor de utilită?i publice aferente, se poate face pentru toate sau numai pentru o parte dintre activită?ile componente ale serviciilor, pe baza unor analize tehnico-economice ?i de eficien?ă a costurilor de operare, concretizate într-un studiu de oportunitate. v)Documenta?ia de atribuire cuprinde toate informa?iile necesare pentru a asigura ofertantului o informare completă, corectă ?i explicită cu privire la modul de organizare, desfă?urare ?i aplicare a procedurii de atribuire a contractului de delegare a gestiunii ?i include în mod obligatoriu proiectul contractului de delegare a gestiunii ?i anexele obligatorii la acestea conform legisla?iei în vigoare. Documenta?ia de atribuire se elaborează în cadrul asocia?iei, se supune avizării autorită?ilor deliberative ale unită?ilor administrativ-teritoriale membre ?i se aprobă de adunarea generală a asocia?iei, în calitatea acesteia de organ deliberativ, în baza mandatului primit. Ia act de revocarea cenzorilor: Buculescu Elena, S.C. IS CFI SRL şi Dionisie Mariana Mihaela şi modificarea art. 26 alin. 5, în sensul numirii altor cenzori, astfel: Membrii comisiei de cenzori sunt: Malama Camelia;Cosma Mihaela;Geamba?u Valerica. Ia act că persoana împuternicită să solicite modificarea statutului asocia?iei dar ?i înregistrarea cererii la Judecătoria Urziceni este Ganea Daniel. Celelalte prevederi ale statului şi actului constitutiv rămânând neschimbate. Ia act de modificările intervenite în statutul asociaţiei şi în baza art. 33 din O.G. nr.26/2000, modificată si completată ulterior, şi dispune înscrierea modificărilor intervenite în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor aflat la grefa Judecătoriei Urziceni. Pune în vedere asociaţiei dispoziţiile imperative ale art. 33 din O.G. nr. 26/2000, modificată şi completată ulterior, cu privire la modificarea statutului asociaţiei, care se face exclusiv prin înscrierea acestora în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor. În baza art. 74 alin. 1 din O.G.26/2000, prezenta încheiere se comunică Ministerului Justiţiei, în termen de 3 zile de la data rămânerii definitive. În baza art. 8 alin. 3 coroborat cu art. 33 din O.G. nr. 26/2000, dispune comunicarea încheierii, din oficiu, pentru evidenţă fiscală, organului financiar local în a cărei rază teritorială se află sediul asociaţiei, respectiv Municipiul Urziceni, judeţul Ialomiţa . În temeiul art. 11 alin. 2 din din O.G. nr.26/2000, prezenta încheiere, însoţită de copii de pe statutul asociaţiei, se comunică Parchetului de pe lângă Judecătoria Urziceni. Cu drept de apel în termen de 5 zile de comunicare, care se depune la sediul Judecătoriei Urziceni. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 07.05.2025.



Pagina principală