Informații dosare ce cuprind 270/1371/2018
(date furnizate de portalul instanțelor de judecată)
1. Numărul dosarului:
270/1371/2018
Data înregistrării:
11 noiembrie 2022, ora 10:04:00
Data ultimei modificări:
13 februarie 2023, ora 13:30:54
Instanță:
Curtea de Apel Târgu Mureș
Secție:
Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal
Materie:
Faliment
Obiect:
cererea debitorului art.66 din Legea nr.85/2014
Stadiu procesual:
Apel
Părți:
LILIOARALEX S.R.L. PRIN LICHIDATOR JUDICIAR PHOENIX OMEGA IPURL - Intimat Debitor
D.G.R.F.P. BRAŞOV PRIN ADMINISTRAŢIA JUDEŢEANĂ A FINANŢELOR PUBLICE MUREŞ - Apelant Creditor
Ședințe:
12 ianuarie 2023, ora 10:00
Complet: CS7 AI
Tip soluție: Respingere apel
Soluția pe scurt: Respinge apelurile declarate de apelanta-creditoare Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Braşov - Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Mureş, (cu sediu), împotriva Încheierii nr. 448/16.11.2021 şi împotriva Sentinţei nr. 539 din data de 22 decembrie 2021, ambele pronunţate de Tribunalul Specializat Mureş, în dosarul nr. 270/1371/2018 ca nefondate.
Definitivă.
Pronunţată în şedinţă publică, azi, 12.01.2023.
2. Numărul dosarului:
270/1371/2018
Data înregistrării:
4 mai 2018, ora 10:50:00
Data ultimei modificări:
11 noiembrie 2022, ora 10:33:35
Instanță:
Tribunalul Comercial Mureș
Secție:
INSOLVENTA
Materie:
Faliment
Obiect:
cererea debitorului art.66 din Legea nr.85/2014
Stadiu procesual:
Fond
Părți:
LILIOARALEX S.R.L. SOLOVĂSTRU - Debitor
D.G.R.F.P..BRAŞOV PRIN A.J.F.P. MUREŞ - Creditor
SOCIETATEA "RAIFFEISEN LEASING IFN"S.A. - Creditor
COMUNA SOLOVĂSTRU - Creditor
Ședințe:
25 februarie 2022, ora 13:00
Complet: C7 MA sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Se constată că prin sentinţa nr.539/22.12.2021 pronunţată de judecătorul sindic s-a dispus închiderea procedurii falimentului deschisă împotriva insolventei Societatea ”Lilioaralex”S.R.L., precum şi revocarea termenului stabilit la data de 25 februarie 2022 sub auspiciile dispoziţiunilor art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 pentru verificarea sub aspectul legalităţii a activităţii lichidatorului judiciar.
22 decembrie 2021, ora 14:00
Complet: C7 sindice
Tip soluție: Închis lichidarea (art. 117 din lege)
Soluția pe scurt: Admite propunerea lichidatorului judiciar ”Phoenix Omega”I.P.U.R.L. – practician în insolven?ă cu sediul profesional declarat în mun.Cluj Napoca, str.Minerilor, nr.49, jud.Cluj, cu mijloace de comunicare rapidă indicate tel./fax 0264.432.603 ?i e-mail office@phoenixomega.ro şi, în consecinţă:
Dispune închiderea procedurii simplificate a falimentului deschisă împotriva insolventei Societatea ”Lilioaralex”S.R.L., cu sediul profesional principal cunoscut com.Solovăstru, sat Solovăstru, str.Principală, nr.459, jud.Mureş, fără mijloace de comunicare rapidă indicate, înregistrată sub nr.J-26/616/2009 la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Mureş, CUI 715048.
În temeiul art.180 din Legea nr.85/2014, descarcă lichidatorul judiciar confirmat şi persoanele care l-au asistat de orice îndatoriri sau responsabilităţi cu privire la procedura pendinte.
În temeiul dispoziţiunilor art.174 alin.1 teza finală din Legea nr.85/2014 dispune radierea debitoarei din evidenţele registrului comerţului.
În temeiul dispoziţiunilor art.179 din Legea nr.85/2014 dispune notificarea prezentei sentinţe debitoarei, Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Mureş care este şi creditor al insolventei acceptat la masa ei credală şi Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Mureş - pentru efectuarea cuvenitelor menţiuni, precum şi celorlalţi creditori acceptaţi, prin publicare în BPI.
Revocă termenul administrativ stabilit sub auspiciile dispoziţiunilor art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 la 25.02.2022.
Executorie.
Numai cu drept de apel în 7 zile de la comunicare în condiţiunile speciale şi derogatorii prescrise de dispoziţiunile art.42 alin.1 teza I din Legea nr.85/2014.
Cererea de apel se depune la Tribunalul Specializat Mureş şi se dezleagă de Curtea de Apel Tg.Mureş.
Pronunţată în şedinţa publică din 22 decembrie 2021, ora 14,oo, sala 26 a Tribunalului Specializat Mureş.
17 decembrie 2021, ora 10:00
Complet: C7 sindice
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la data de 22.12.2021, ora 14.00, sala 26 a Tribunalului Specializat Mure?, soluţia putând fi consultată prin mijlocirea grefei instanţei şi a dosarului electronic.
16 noiembrie 2021, ora 14:00
Complet: C7 sindice
Tip soluție: Respins
Soluția pe scurt: În temeiul dispozi?iunilor art.22 alin.4 C.pr.civ.(2010)-rep., cu verificarea compatibilită?ii cerute de dispozi?iunile art.342 din Legea nr.85/2014, califică actul de procedură înfă?i?at la data certă de 25.08.2021 de creditoarea Direc?ia Generală Regională a Finan?elor Publice Bra?ov prin dezmembrământul Administra?ia Jude?eană a Finan?elor Publice Mure? ca fiind obiec?iuni la raportul final circumscrise dispozi?iunilor art.167 din Legea nr.85/2014.
Respinge obiecţiunile formulate de creditoarea Direcţia Generală Regională a Finan?elor Publice Bra?ov prin dezmembrământul fără personalitate juridică Administra?ia Jude?eană a Finanţelor Publice Mureş, cu sediul procesual ales în circumstan?ele prevăzute de dispozi?iunile art.155 alin.2 C.pr.civ.(20100-rep. în mun.Tg.Mureş, str.Gheorghe Doja, nr.1-3, jud.Mureş, cu mijloace de comunicare rapidă indicate tel.0265.262.546, fax 0265.261.093 ?i e-mail juridic.ms.@anaf.ro, împotriva raportului final înfă?i?at judecătorului sindic la data certă a e-mail-ului de 30.08.2021 ?i publicat în BPI nr.13562/12.08.2021 întocmit de lichidatorul judiciar ”Phoenix Omega”I.P.U.R.L. – practician în insolven?ă cu sediul profesional declarat în mun.Cluj Napoca, str.Minerilor, nr.49, jud.Cluj, cu mijloace de comunicare rapidă indicate tel./fax 0264.432.603 ?i e-mail office@phoenixomega.ro, în cadrul procedurii generale a falimentului deschisă fa?ă de Societatea ”Lilioaralex”S.R.L., cu sediul profesional principal cunoscut com.Solovăstru, sat Solovăstru, str.Principală, nr.459, jud.Mureş, fără mijloace de comunicare rapidă indicate, înregistrată sub nr.J-26/616/2009 la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Mureş, CUI 715048 şi, în consecinţă:
Aprobă raportul final şi situaţiile financiare finale examinate.
Stabile?te termen de judecată la 17 decembrie 2021, ora 10,oo, sala 26 a Tribunalului Specializat Mure?, în vederea dezbaterii propunerii cuprinse de lichidatorul judiciar în cuprinsul raportului final circumscrisă dispozi?iunilor art.175 alin.2 din Legea nr.85/2014, cu citarea debitoarei, a lichidatorului judiciar ?i creditorilor prin BPI.
Fără speze judiciare în această jurisdic?ie.
Executorie.
Numai cu drept de apel în 7 zile de la comunicare, potrivit dispoziţiunilor art.42 alin.9 din Legea nr.85/2014, adică prin publicarea în BPI.
Cererea de apel se depune la Tribunalul Specializat Mureş şi se dezleagă potrivit dispoziţiunilor art.43 alin.2 din Legea nr.85/2014 de instanţa de apel – Curtea de Apel Tîrgu-Mureş.
Pronunţată în şedinţa publică din 16 noiembrie 2021, ora 14,oo, sala 26 a Tribunalului Specializat Mureş (la sediul administrativ provizoriu).
12 noiembrie 2021, ora 14:00
Complet: C7 sindice
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la data de 16.11.2021, ora 14.00, sala 26 a Tribunalului Specializat Mureş, soluţia putând fi consultată prin mijlocirea grefei instanţei şi a dosarului electronic.
5 noiembrie 2021, ora 14:00
Complet: C7 sindice
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea asupra obiecţiunilor formulate împotriva raportului final la data de 12.11.2021, ora 14.00, sala 26 a Tribunalului Specializat Mureş, soluţia putând fi consultată prin mijlocirea grefei instanţei şi a dosarului electronic.
29 octombrie 2021, ora 13:00
Complet: C7 MA sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: REZOLUŢIE: Dispune continuarea procedurii insolvenţei şi stabileşte următorul termen de verificare administrativă a procedurii insolvenţei – art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 – la 25 februarie 2022, ora 13:00, camera 26 a Tribunalului Specializat Mureş, în camera de consiliu şi fără citarea părţilor.
29 octombrie 2021, ora 10:00
Complet: C7 sindice
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea asupra obiecţiunilor formulate împotriva raportului final la data de 05.11.2021, ora 14.00, sala 26 a Tribunalului Specializat Mureş, soluţia putând fi consultată prin mijlocirea grefei instanţei şi a dosarului electronic.
21 mai 2021, ora 13:00
Complet: C7 MA sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: REZOLUŢIE: Dispune continuarea procedurii insolvenţei şi stabileşte următorul termen de verificare administrativă a procedurii insolvenţei – art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 – la 29 octombrie 2021, ora 13:00, camera 26 a Tribunalului Specializat Mureş, în camera de consiliu şi fără citarea părţilor.
29 ianuarie 2021, ora 13:00
Complet: C7 MA sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: REZOLUŢIE: Dispune continuarea procedurii insolvenţei şi stabileşte următorul termen de verificare administrativă a procedurii insolvenţei – art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 – la 21 mai 2021, ora 13:00, camera 26 a Tribunalului Specializat Mureş, în camera de consiliu şi fără citarea părţilor.
25 septembrie 2020, ora 13:00
Complet: C7 MA sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: REZOLUŢIE: Dispune continuarea procedurii insolvenţei şi stabileşte următorul termen de verificare administrativă a procedurii insolvenţei – art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 – la 29 ianuarie 2021, ora 13:00, camera 26 a Tribunalului Specializat Mureş, în camera de consiliu şi fără citarea părţilor.
29 mai 2020, ora 11:00
Complet: C7 MA sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: REZOLUŢIE: Dispune continuarea procedurii insolvenţei şi stabileşte următorul termen de verificare administrativă a procedurii insolvenţei – art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 – la 25 septembrie 2020, ora 13:00, camera 26 a Tribunalului Specializat Mureş, în camera de consiliu şi fără citarea părţilor.
31 ianuarie 2020, ora 11:00
Complet: C7 MA sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: REZOLUŢIE: Dispune continuarea procedurii insolvenţei şi stabileşte următorul termen de verificare administrativă a procedurii insolvenţei – art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 – la 29 mai 2020, ora 11:00, camera 26 a Tribunalului Specializat Mureş, în camera de consiliu şi fără citarea părţilor.
20 septembrie 2019, ora 09:00
Complet: C7 MA sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: REZOLUŢIE: Dispune continuarea procedurii insolvenţei şi stabileşte următorul termen de verificare administrativă a procedurii insolvenţei – art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 – la 31 ianuarie 2020, ora 11:00, camera 26 a Tribunalului Specializat Mureş, în camera de consiliu şi fără citarea părţilor.
24 mai 2019, ora 11:00
Complet: C7 MA sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: REZOLUŢIE: Dispune continuarea procedurii insolvenţei şi stabileşte următorul termen de verificare administrativă a procedurii insolvenţei – art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 – la 20.09.2019, ora 09:00, Tribunalul Specializat Mureş, în camera de consiliu şi fără citarea părţilor.
20 martie 2019, ora 12:30
Complet: C7 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Consolidează tabelul de obligaţii al debitoarei. Menţine termenul administrativ stabilit în conformitate cu dispoziţiunile art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 la data de 24.05.2019, ora 09:00, Tribunalul Specializat Mureş.
13 februarie 2019, ora 12:30
Complet: C7 MA sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Judecătorul sindic reţine că prin încheierea nr.10/C pronun?ată în data de 25.01.2019 prin care s-a dispus deschiderea procedurii generale a falimentului s-a stabilit termen pentru definitivarea tabelului de creanţe la data de 20 martie 2019, iar termenul administrativ circumscris art.59 alin.3 din Legea nr.85/20142014 fost fixat la data de 24 mai 2019.
25 ianuarie 2019, ora 14:00
Complet: C7 CC sindice
Tip soluție: Deschidere procedură simplificată
Soluția pe scurt: În temeiul dispoziţiunilor art.145 alin.1 lit.B. teza a II-a din Legea nr.85/2014, admite cererea administratorului judiciar confirmat „Phoenix Omega”I.P.U.R.L. – practician în insolvenţă cu sediul profesional indicat în sediul profesional declarat în (...), desemnat în beneficiul debitoarei insolvent Societatea „Lilioaralex”S.R.L. – societate în insolvenţă cu sediul în (...), fără mijloace de comunicare rapidă utile – societate în insolvenţă reprezentată prin administrator special dl.P. F. D., cu domiciliul declarat în (...), fără mijloace de comunicare rapidă cunoscute, (...) şi, drept consecinţă:
Decide intrarea în procedura generală a falimentului a debitoarei Societatea „Lilioaralex”S.R.L. – societate în insolvenţă cu sediul în (...)
Dispune dizolvarea şi ridicarea dreptului de administrare al debitoarei în tot, potrivit dispoziţiunilor art.145 alin.2 lit.a) din Legea nr.85/2014.
În temeiul art.145 alin.2 lit.b) din Legea nr.85/2014 desemnează în calitate de lichidator judiciar provizoriu practicianului în insolvenţă „Phoenix Omega”I.P.U.R.L. – practician în insolvenţă, cu sediul profesional declarat în (...).
Stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar provizoriu atribuţiile prevăzute de art.64 alin.1 din Legea 85/2014, cât şi o remuneraţie provizorie de 1.500,oo lei (plus eventualele taxe) cuvenită în cazul în care lipsesc disponibilităţile din averea insolventei, pentru întreaga procedură a falimentului.
În temeiul dispoziţiunilor art.63 alin.1, conjugate cu cele ale art.57 alin.8 din Legea nr.85/2014 constată că, în calitate de administrator judiciar confirmat, lichidatorului judiciar provizoriu a înfăţişat dovada că atât persoana juridică, cât şi reprezentantul acesteia au calitatea de practician în insolvenţă activ, potrivit legii – OUG nr.86/2006.
În temeiul dispoziţiunilor art.63 alin.1, conjugate cu cele ale art.57 alin.9 din Legea nr.85/2014 constată că, în calitate de administrator judiciar confirmat, lichidatorului judiciar provizoriu a înfăţişat dovada că este asigurat pentru răspundere profesională, prin subscrierea unei poliţe de asigurare valabile care să acopere eventualele prejudicii cauzate de neîndeplinirea atribuţiilor sale – poliţa nr.8040858747/28.04.2018, validă până la data de 03.05.2019.
În temeiul dispoziţiunilor art.145 alin.2 lit.d) din Legea nr.85/2014 constatată că, întrucât administratorul judiciar confirmat a fost desemnat şi în calitate de lichidator judiciar provizoriu, obligaţia ca în termen de 10 zile de la notificarea intrării în faliment să predea gestiunea averii către lichidatorul judiciar, împreună cu lista actelor şi operaţiunilor efectuate după deschiderea procedurii prevăzute de dispoziţiunile art.84 alin.2 din Legea nr.85/2014, a devenit redundantă.
În temeiul dispoziţiunilor art.145 alin.2 lit.e) din Legea nr.85/2014 constatată că, întrucât administratorul judiciar confirmat a fost desemnat şi în calitate de lichidator judiciar provizoriu, obligaţia de a întocmi şi preda lichidatorului judiciar provizoriu, în 5 zile de la intrarea în faliment a debitoarei o listă cuprinzând numele şi adresele creditorilor şi toate creanţele acestora la data intrării în faliment, cu indicarea celor născute după deschiderea procedurii, menţinând pe seama lichidatorului judiciar gestiunea tuturor actelor şi operaţiunilor efectuate după data deschiderii procedurii, a devenit şi aceasta redundantă.
Stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar provizoriu obligaţia de a întocmi şi păstra o listă cuprinzând toate încasările, plăţile şi compensările efectuate după deschiderea procedurii, cu precizarea naturii şi valorii acestora şi a datelor de identificare a cocontractanţilor, în conformitate cu prevederile art.87 din legea nr.85/2014.
În temeiul dispoziţiunilor art.145 alin.2 lit.f) din Legea nr.85/2014 stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar obligaţia de a notifica intrarea în faliment.
Potrivit dispoziţiunilor art.146 alin.1 din Legea nr.85/2006 stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar obligaţia de a trimite o notificare tuturor creditorilor menţionaţi în lista depusă de administratorul judiciar confirmat sub auspiciile dispoziţiunilor art.145 alin.2 lit.e) din Legea nr.85/2014, ale căror creanţe s-au născut după deschiderea procedurii, debitorului şi registrului comerţului unde debitoarea este înregistrată, pentru efectuarea cuvenitelor menţiuni, potrivit dispoziţiunilor art.99-100 din Legea nr.85/2014 care se aplică mutatis mutandis.
Notificarea cuprinde menţiunile privitoare la intrarea în faliment a debitoarei, ridicarea dreptului ei de administrare şi dizolvarea acesteia, tuturor creditorilor notificaţi potrivit dispoziţiunilor art.99 din Legea nr.85/2014, dar şi debitoarei şi gestionarului registrului comerţului pentru efectuarea menţiunii, precum şi altor autorităţi şi instituţii care ţin registrele de publicitate pentru bunurile supuse transcripţiei, inscripţiei sau înregistrării în aceste registre, spre a se face menţiune în ceea ce priveşte bunurile aflate în patrimoniul debitorului, instanţelor (Judecătoria Tg.Mureş, Tribunalul Specializat Mureş, Tribunalul Mureş, Curtea de Apel Tg.Mureş) şi instituţiei de credit partenere identificate „Raiffeisen Bank”S.A.Bucureşti, precum şi Trezoreriei Tg.Mureş şi cărora, potrivit art.86 alin.1 din Legea nr.85/2014, le dă dispoziţie să nu dispună de sumele debitoarei fără un ordin al lichidatorului judiciar, acesta din urmă comunicând de urgenţă instituţiilor de credit instituirea interdicţiei.
În temeiul dispoziţiunilor art.145 alin.3, conjugate cu cele ale art.146 alin.2 din Legea nr.85/2006 stabileşte următoarele termene ce urmează a fi cuprinse în notificarea dresată creditorilor de lichidatorul judiciar potrivit dispoziţiunilor art.146 alin.1 cu aplicarea şi a celor ale art.99 alin.2-3 din Legea nr.85/2014:
- termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor născute după data deschiderii procedurii, în vederea întocmirii tabelului suplimentar, la 22 februarie 2019 – data poştei, potrivit dispoziţiunilor art.146 alin.2 lit.a) din Legea nr.85/2014;
- termenul de verificare a creanţelor născute după data deschiderii procedurii, de întocmire şi de publicare a tabelului suplimentar al acestora la 28 februarie 2019 – data poştei, potrivit dispoziţiunilor art.146 alin.2 lit.b) din Legea nr.85/2014;
- termenul de depunere a contestaţiilor faţă de tabelul suplimentar de creanţe al debitoarei de 7 zile de la publicarea acestuia, adică până la data de 08 martie 2019 – data poştei, potrivit art.146 alin.2 lit.c) din Legea nr.85/2014;
*Potrivit dispoziţiunilor art.145 alin.4, coroborate cu cele ale art.111 alin.2-6 din Legea nr.85/2006, eventualii contestatori vor trebui să aibă în vedere următoarele reguli speciale:
- sub sancţiunea anulării, contestaţia va fi însoţită de dovada, în original, a achitării taxei de timbru de 200,oo lei – art.14 alin.1 din O.U.G.nr.80/2013, precum şi de toate înscrisurile de care înţelege să se folosească în dovedirea susţinerilor sale, cu arătarea oricăror altor probe care se solicită, cu excepţia celor care nu s-ar afla în posesia sa sau care nu sunt cunoscute la momentul promovării contestaţiei;
- mai mult, eventualul contestator are obligaţia de a trimite, putându-se utiliza şi mijloacele de comunicare rapidă potrivit dispoziţiunilor art.154 alin.6 C.pr.civ.(2010), cu confirmare de primire, câte un exemplar al contestaţiei şi al documentelor ataşate lichidatorului judiciar, creditorului a cărui creanţă o contestă (dacă este cazul), precum şi administratorului special dl.P. F. D., cu domiciliul declarat în (...), fără mijloace de comunicare rapidă cunoscute, sub sancţiunea aplicării, din oficiu, a unei amenzi judiciare (de la 50,oo lei la 700,oo lei) în condiţiile prevăzute de dispoziţiunile art.187 pct.2 lit.h) C.pr.civ.(2010)-rep.;
- întâmpinarea se depune în termen de 10 zile de la data comunicării contestaţiei şi a documentelor care o însoţesc, un exemplar al întâmpinării comunicându-se, cu posibilitatea de a uza şi mijloacele de comunicare rapidă potrivit dispoziţiunilor art.154 alin.6 C.pr.civ.(2010)-rep., cu confirmare de primire, de către partea care formulează întâmpinarea şi contestatorului, lichidatorului judiciar şi debitorului (prin administrator special), sub sancţiunea circumscrisă dispoziţiunilor art.208 alin.2 C.pr.civ.(2010)-rep. – cea a decăderii din dreptul de a mai propune probe şi a ridica excepţiuni, altele decât cele de ordine publică;
- toate contestaţiile vor fi dezlegate la termenul stabilit pentru consolidarea tabelului definitiv suplimentar. *
- termenul de întocmire a tabelului definitiv consolidat la 20 martie 2019, potrivit art.146 alin.2 lit.d) din Legea nr.85/2014.
Stabileşte termenul pentru definitivarea tabloului de creanţe la data de 20 martie 2019, ora 12,3o, sala 26 a Tribunalului Specializat Mureş, termen la care judecătorul sindic urmează să soluţioneze şi eventualele contestaţii formulate împotriva tabelului preliminar de creanţe al debitoarei şi pentru care creditorii, debitoarea şi lichidatorul judiciar provizoriu îl au în cunoştinţă.
* Începând cu data de 03.12.2018, sediul administrativ provizoriu al Tribunalului Specializat Mureş este în mun.Tg.Mureş, sr.Bolyai, nr.2, jud.Mureş (notoriu cunoscută pe plan local ca „fostă Bancă Agricolă), toate celelalte mijloace de comunicare păstrându-se.*
Lichidatorul judiciar provizoriu îndeplineşte toate atribuţiile prevăzute de art.64 din Legea nr.85/2006, acordând o atenţie deosebită următoarelor sarcini:
1. conducerea activităţii debitoarei – art.64 alin.1 lit.b) din Legea nr.85/2014;
2. introducerea de acţiuni pentru anularea actelor şi operaţiunilor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni profesionale încheiate de debitor şi a constituirii unor cauze de preferinţă, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor – art.64 alin.1 lit.c) din Legea nr.85/2014;
3. aplicarea sigiliilor, inventarierea bunurilor şi luarea măsurilor necesare conservării lor, cu observarea întru-totul a rigorilor institute prin dispoziţiunile art.101 alin.2 din Legea nr.85/2015 – art.64 alin.1 lit.d) din Legea nr.85/2006;
4. denunţarea unor contracte încheiate de debitor – art.64 alin.1 lit.e) din Legea nr.85/2014;
5. verificarea creanţelor şi, atunci când este cazul, formularea de obiecţiuni la acestea, notificarea creditorilor în cazul neînscrierii sau înscrierii parţiale a creanţelor, precum şi întocmirea tabelelor de creanţe – art.64 alin.1 lit.f) din Legea nr.85/2014;
6. urmărirea încasării creanţelor din averea debitorului, rezultate din transferul de bunuri sau de sume de bani efectuat de acesta înainte deschiderii procedurii, încasarea creanţelor, formularea şi susţinerea acţiunilor în pretenţii pentru încasarea creanţelor debitorului, cu posibilitatea de a angaja avocaţi – art.64 alin.1 lit.g) din Legea nr.85/2014;
7. primirea plăţilor pe seama debitorului şi consemnarea lor în contul averii debitorului – art.64 alin.1 lit.h) din Legea nr.85/2014;
8. vânzarea bunurilor din averea debitorului, potrivit prevederilor Legii nr.85/2014;
9. încheierea de tranzacţii, descărcarea de datorii, descărcarea fidejusorilor, renunţarea la garanţii reale – doar sub condiţia confirmării de către judecătorul sindic – art.64 alin.1 lit.j) din Legea nr.85/2014;
10. sesizarea judecătorului sindic în privinţa oricărei piedici care ar putea fi înlăturată potrivit prerogativelor sale de natura celor prevăzute de dispoziţiunile art.45 alin.2 din Legea nr.85/2014 – art.64 alin.1 lit.k) din Legea nr.85/2014.
În temeiul dispoziţiunilor art.58 alin.2 din Legea nr.85/2014 stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar să procedeze la acoperirea neregularităţilor şi omisiunilor constatate în activitatea administratorului judiciar confirmat cu prilejul verificărilor administrative circumscrise dispoziţiunilor art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 din 20.06.2018 cu privire la:
- investigaţiile cerute pe tărâmul dispoziţiunilor art.117-122 din Legea nr.85/2014;
- investigaţiile cerute pe tărâmul dispoziţiunilor art.123-131 din Legea nr.85/2014;
- completarea investigaţiilor şi operaţiunilor pe tărâmul dispoziţiunilor art.101 din Legea nr.85/2014;
În plus, stabileşte în virtutea aceleiaşi norme juridice speciale, în sarcina lichidatorului judiciar provizoriu, obligaţia de a finaliza operaţiunile de evaluare, cu respectarea întocmai a dispoziţiunilor art.62, conjugate cu cele ale art.155 din Legea nr.85/2014, dar şi întocmirea tabelului definitiv în forma cerută de dispoziţiunile art.112 din Legea nr.85/2014.
Stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar provizoriu şi obligaţia circumscrisă dispoziţiunilor art.64 alin.1 lit.a) din Legea nr.85/2014, doar în măsura în care, în urma investigaţiilor suplimentare se conturează concluzii diferite faţă de cel din raportul circumscris dispoziţiunilor art.97 alin.1 din Legea nr.85/2014 întocmit de administratorul judiciar şi publicat în BPI nr.6771/30.03.2018.
Stabileşte prima zi de marţi a fiecărei luni ca fiind data depunerii raportului prevăzut de art.59 alin.1 din Legea nr.85/2014 pentru activitatea din luna precedentă şi de transmitere spre publicarea lui în BPI, informaţie care va fi cuprinsă şi în notificarea către creditori în temeiul art.100 din Legea nr.85/2014, pentru perioada cuprinsă între deschiderea procedurii generale a falimentului avute în vedere şi pentru luna februarie 2019, termenul de întocmire şi publicare a primului raport de activitate fiind data de 05.03.2019.
Revocă termenul administrativ stabilit pentru data de 13.02.2019 prin rezoluţia din 10.10.2018
Pentru termenul periodic prevăzut de dispoziţiunile art.59 alin.1 din Legea nr.85/2014 stabileşte obligaţia lichidatorului judiciar de a alătura toate dovezile de publicare în BPI a rapoartelor lunare de activitate, precum şi a tuturor documentelor justificative ale măsurilor acolo arătate, inclusiv ale spezelor judiciare.
Stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar ca în extrasul raportului lunar de activitate publicat în BPI să cuprindă obligatoriu toate menţiunile prevăzute de dispoziţiunile art.5 pct.28 lit.a)-g), respectiv:
a) persoanele de specialitate desemnate potrivit prevederilor art.61, precum şi onorariul acestora;
b) actele de dispoziţie asupra averii insolventei şi documentele încheiate în acest sens, inclusiv procesul-verbal de adjudecare sau contractul de vânzare, după caz;
c) încheierea, modificarea sau încetarea unor contracte la care debitorul este parte;
d) situaţia încasărilor şi plăţilor, în sinteză;
e) promovarea unor acţiuni prevăzute de dispoziţiunile art.117-122 sau la art.169 din Legea nr.85/2014;
f) măsuri privind acordarea unei protecţii corespunzătoare creditorului care beneficiază de o cauză de preferinţă;
g) stadiul inventarierii, dacă este cazul.
Stabileşte termenul prevăzut de dispoziţiunile art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 la data de 24 mai 2019, în camera de consiliu 26 a Tribunalului Specializat Mureş, ora 11,oo, cu invitarea reprezentantului lichidatorului judiciar provizoriu pentru lămuriri şi explicaţii.
Stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar ca în 60 de zile de la data deschiderii procedurii – adică până cel târziu la data de 22 martie 2019, să efectueze şi finalizeze procedura de inventariere a bunurilor din averea insolventei, în condiţiunile prescrise de dispoziţiunile art.101 alin.1-2, conjugate cu cele ale art.151-153 din Legea nr.85/2014, adică nu doar pe baza informaţiilor furnizate de debitor, ci şi pe baza oricăror informaţii şi documente relevante, inclusiv cele pe care trebuie să le solicite autorităţilor competente potrivit legii – ale administraţiei publice locale, ale autorităţii fiscale, gestionarilor registrului comerţului şi cărţilor funciare, etc.
Stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar să procedeze de îndată la aplicarea măsurilor premergătoare lichidării, potrivit dispoziţiunilor art.151-153 din Legea nr.85/2014, iar mai apoi, la efectuarea lichidării, potrivit dispoziţiunilor art.154-158 din Legea nr.85/2014.
Atrage atenţia lichidatorului judiciar asupra dispoziţiunilor art.160 din Legea nr.85/2014 asupra obligaţiei ca la fiecare 3 luni, calculate de la data începerii lichidării – adică deîndată după finalizarea operaţiunilor de inventariere – să prezinte comitetului creditorilor un raport asupra fondurilor obţinute din lichidare şi încasare de creanţe şi un plan de distribuire între creditori, numai dacă este cazul de o atare distribuire.
Ţinând seama de termenul limită pentru finalizarea măsurilor premergătoare de 22.03.2019, primul raport circumscris dispoziţiunilor art.160 alin.1 din Legea nr.85/2014 urmează a fi prezentat comitetului creditorilor cel târziu la data de 21 iunie 2019, după care publicat în BPI şi prezentat grefei pentru efectuarea formelor de publicitate, iar numai după ce toate acestea au fost parcurse, prezentarea raportului judecătorului sindic însoţit de cuvenitele dovezi. Mai apoi, procedura urmează să se repete la fiecare 3 luni de la momentul prezentării raportului precedent comitetului creditorilor.
Fără speze judiciare.
Fără autoritate de lucru judecat.
Numai cu drept de apel în 7 zile de la comunicare în condiţiunile speciale şi derogatorii prescrise de dispoziţiunile art.42 alin.1 teza I din Legea nr.85/2014.
Apelul poate fi făcut de orice persoană interesată, chiar dacă nu a fost citată la soluţionarea cererii, termenul de apel curgând de la data la care a luat cunoştinţă de încheiere, dar nu mai târziu de un an de la data pronunţării
Cererea de apel se depune la Tribunalul Specializat Mureş şi se dezleagă de Curtea de Apel Tg.Mureş.
Pronunţată în şedinţă publică din 25 ianuarie 2018, ora 14,oo, sala 26 a Tribunalului Specializat Mureş.
23 ianuarie 2019, ora 12:30
Complet: C7 CC sindice
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la data de 25.01.2019, ora 14:00, camera 26 a Tribunalului Specializat Mureş.
12 octombrie 2018, ora 12:00
Complet: C7 CC sindice
Tip soluție: Admis
Soluția pe scurt: Admite sesizarea creditorului petent MFP-DGRFP Braşov-AJFP Mureş, cu sediul procesual ales în condiţiunile prescrise de dispoziţiunile art.155 alin.2 C.pr.civ.(2010)-rep. în mun.Tg.Mureş, str.Gheorghe Doja, nr.1-3, jud.Mureş, cu mijloace de comunicare rapidă indicate telefon 0265.262.546, fax 0265.261.093 şi e-mail juriidc.ms@anaf.ro şi, drept consecinţă:
În temeiul dispoziţiunilor art.45 alin.1 lit.e) din Legea nr.85/2014 confirmă în calitate de administrator judiciar desemnat în beneficiul insolventei Societatea „Lilioaralex”S.R.L., cu sediul în (...), fără mijloace de comunicare rapidă utile – societate în insolvenţă reprezentată prin administrator special dl.P. F. D., cu domiciliul declarat în (...), fără mijloace de comunicare rapidă cunoscute, a practicianului în insolvenţă „Phoenix Omega”I.P.U.R.L., cu sediul profesional indicat mun.Cluj Napoca, str.Ludwig van Beethoven, nr.29 A, jud.Cluj, cu mijloace de comunicare rapidă indicate tel./fax 0264.432.603, telefon 0722.951.453 şi e-mail office@phoenixomega.ro, cu o remuneraţie stabilită în cotă forfetară de 449,oo lei lunar (exclusiv taxe) şi în cotă procentuală de 0,00001% din valoarea sumelor distribuite către creditori (exclusiv taxe).
Executorie.
Fără autoritate de lucru judecat.
Numai cu drept de apel în 7 de zile de la comunicare a hotărârii realizată prin publicare în BPI pentru părţile procedurii simplificate a falimentului pendinte sau de la data luării la cunoştinţă de orice persoană interesată care nu a fost citată, dar nu mai târziu de un an de la data pronunţării.
Cererea de apel se depune la Tribunalul Specializat Mureş şi se dezleagă în camera de consiliu de Curtea de Apel Tg.Mureş.
Pronunţată în şedinţa publică din 12 octombrie 2018, ora 14,oo, sala 26 a Tribunalului Specializat Mureş.
10 octombrie 2018, ora 12:30
Complet: C7 MA sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt:
REZOLUŢIE: Stabileşte următorul termen administrativ în conformitate cu dispoziţiunile art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 la data de 13.02.2019, Tribunalul Specializat Mureş, fără citarea părţilor.
....................................................
Judecătorul sindic stabile?te termen în ?edin?a camerei de consiliu pentru data de 12.10.2018, ora 12:00, sala 26 a tribunalului pentru solu?ionarea cererii graţioase circumscrise dispozi?iunilor art.45 alin.1.lit.e din Legea nr.85/2014 formulată de către creditorul, D.G.R.F.P.Braşov prin A.J.F.P.Mureş.
26 septembrie 2018, ora 12:30
Complet: C7 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Definitivează tabelul de obligaţii al debitoare. Menţine termenul administrativ stabilit în conformitate cu dispoziţiunile art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 la data de 10.10.2018, ora 12:30, Tribunalul Specializat Mureş, fără citarea părţilor.
8 august 2018, ora 12:30
Complet: C7 CC sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Admite cererea graţioasă înfăţişată sub auspiciile dispoziţiunilor art.97 alin.1 teza II din Legea nr.85/2014 de administratorul judiciar provizoriu „Gerneral Mir Consult”S.P.R.L. - practician în insolvenţă cu sediul profesional în mun.Tg.Mureş, str.Ştefan cel Mare, nr.6, parter, ap.1, jud.Mureş, cu mijloace de comunicare rapidă indicate tel.0745.362.188, tel./fax 0265.267.340, desemnat în beneficiul societăţii insolvente „Lilioaralex”S.R.L., cu sediul profesional declarat în (...), cu mijloacele de comunicare rapidă cunoscute telefon 0740.162.241 şi 0265.511.681, (...) şi, drept consecinţă:
Dispune prelungirea termenului până la care administratorul judiciar are îndreptăţirea de a înfăţişa raportul privind cauzele care au determinat ajungerea societăţii debitoare în stare de insolvenţă de la data de 03.08.2018 la 03.09.2018.
Fără speze judiciare.
Fără autoritate de lucru judecat.
Dispune comunicarea prezentei încheieri administratorului judiciar petent prin mijloacele de comunicare rapidă agreate – „la mapă”, potrivit dispoziţiunilor art.154 alin.6 Cpr.civ.(2010)-rep. conjugate cu cele ale art.342 din Legea nr.85/2014.
Numai cu drept de apel în 7 zile de la comunicare pentru administratorul judiciar petent, iar de către orice persoană interesată, chiar dacă nu a fost citată la soluţionarea cererii de la data la care a luat cunoştinţă de prezenta încheiere, dar nu mai târziu de un an de zile de la data pronunţării.
Cererea de apel de se depune la Tribunalul Specializat Mureş şi se dezleagă de Curtea de Apel Tg Mureş.
Pronunţată în şedinţa publică din data de 08.08.2018, ora 16,oo, sala 26 a Tribunalului Specializat Mureş.
31 mai 2018, ora 14:00
Complet: C7 CC sindice
Tip soluție: Deschidere procedură generală
Soluția pe scurt: Admite cererea judiciară specială întemeiată pe dispoziţiunile art.66 alin.1 din Legea nr.85/2014 promovată de debitoarea Societatea „Lilioaralex”S.R.L., cu sediul profesional declarat în com.Solovăstru, sat Solovăstru, str.Principală, nr.459, jud.Mureş, cu mijloacele de comunicare rapidă cunsocute telefon 0740.162.241 şi 0265.511.681, înregistrată sub nr.J-26/616/2009 a Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Mureş, CUI 715048, prin mijlocirea administratorului statutar dl.Paul Florin Dan, cu domiciliul declarat (...).
Constată că debitoarea „Lilioaralex”S.R.L.Solovăstru se află în stare de insolvenţă.
Dispune deschiderea procedurii generale a insolvenţei prevăzută de Legea nr.85/2014 faţă de debitoarea Societatea „Lilioaralex”S.R.L.Solovăstru.
Constată suspendarea de drept privind toate acţiunile judiciare, extrajudiciare sau măsurile de executare silită pentru realizarea creanţelor asupra debitorului sau bunurilor sale, în condiţiile art.75 din Legea nr.85/2014.
Desemnează în calitate de administrator judiciar provizoriu practicianul în insolvenţă „General Mir Consult”S.P.R.L., cu sediul profesional în mun.Tg.Mureş, str.Ştefan cel Mare, nr.6, ap.1, jud.Mureş.
În temeiul dispoziţiunilor art.57 alin.8 din Legea nr.85/2014, stabileşte în sarcina administratorului judiciar provizoriu (persoană juridică) să prezinte dovada calităţii de practician în insolvenţă.
În temeiul dispoziţiunilor art.57 alin.9 din Legea nr.85/2014, stabileşte în sarcina administratorului judiciar provizoriu – persoană juridică să prezinte dovada asigurării profesionale, prin subscrierea unei poliţe de asigurare valabile care să acopere eventualele prejudicii cauzate în îndeplinirea atribuţiilor sale.
Stabileşte în sarcina administratorului judiciar provizoriu atribuţiile prevăzute de art.58 alin.1 din Legea 85/2014, dar şi o remuneraţie provizorie de 1.500,oo lei (la care se adaugă eventualele taxe) pentru întreaga perioadă de observaţie.
În prima şedinţă a adunării generale a creditorilor se stabileşte remuneraţia ce va fi suportată din averea debitoarei – art.57 alin.2 din Legea nr.85/2014.
Menţine debitoarei dreptul de administrare constând în dreptul de a-şi conduce activitatea, de a-şi administra bunurile din avere şi de a dispune de acestea, însă doar sub supravegherea administratorului judiciar, în condiţiunile prescrise de dispoziţiunile art.87 alin.1 lit.a) ori cele ale art.87 alin.2 din Legea nr.85/2014.
Stabileşte în sarcina debitoarei obligaţia de a depune, în termen de 10 zile de la primirea notificării, toate actele şi informaţiile prevăzute de art.67 alin.1 din Legea nr.85/2014, avertizând-o asupra dispoziţiunilor art.92 alin.2, conjugate cu cele ale art.38 alin.2 lit.c) din Legea nr.85/2014 a căror incidenţă poate conduce la deschiderea procedurii simplificate a falimentului în chiar perioada de observaţie.
Stabileşte în sarcina administratorului judiciar provizoriu să ia măsurile ce decurg din aplicarea dispoziţiilor art.53, raportate la cele ale art.5 pct.4 din Legea nr.85/2014 privind desemnarea unui administrator special.
În acest sens, dispune administratorului judiciar provizoriu să convoace până pe data de 15 iunie 2018 adunarea asociaţilor debitoarei pentru desemnarea administratorului special, cu menţionarea în convocator a sancţiunii decăderii din drepturile recunoscute de procedură şi care sunt exercitate prin administrator special, în cazul în care nu se desemnează un administrator special, situaţie care atrage „ope legis” ridicarea dreptului de administrare al debitoarei, potrivit dispoziţiunilor art.53 alin.2 teza finală din Legea nr.85/2014.
În temeiul dispoziţiunilor art.54 din Legea nr.85/2014, încetează de la data desemnării administratorului special mandatul administratorilor statutari, consecinţa imediată fiind aceea a naşterii obligaţiei de predare a gestiunii.
În temeiul dispoziţiunilor art.55 din Legea nr.85/2014, activitatea adunării generale a asociaţilor se suspendă, întrunirea acesteia realizându-se numai la convocarea administratorului judiciar şi doar în cazurile expres şi limitativ prevăzute.
Atrage atenţia debitoarei, prin administrator special, asupra consecinţelor prescrise prin dispoziţiunile art.84 alin.1-2 din Legea nr.85/2014
Stabileşte în sarcina debitoarei şi sub supravegherea administratorului judiciar, potrivit atribuţiilor de control al modului de conducere a activităţii debitorului, a obligaţiei de a întocmi şi păstra o listă cuprinzând toate încasările, plăţile şi compensările efectuate după data deschiderii procedurii – art.84 alin.3 alin.3 din Legea nr.85/2014.
Stabileşte în sarcina administratorului judiciar obligaţia de a trimite o notificare tuturor creditorilor, debitorului şi Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Mureş pentru efectuarea cuvenitelor menţiuni, în conformitate cu prevederile art.99 alin.1-3 din Legea nr.85/2014, adică potrivit Codului de procedură civilă (2010)-rep., dar şi prin publicarea, pe cheltuiala averii debitoarei, într-un ziar de largă circulaţie, precum şi în BPI.
În temeiul dispoziţiunilor art.100 alin.1 din Legea nr.85/2014, stabileşte în sarcina administratorului judiciar comunice creditorilor şi, în orice caz, cu cel puţin 10 zile înainte de împlinirea termenului limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor, adică cel târziu până la data de 23.03.2018 , notificarea către creditori trebuind să cuprindă cel puţin următoarele menţiuni:
-termenele stabilite prin hotărâre pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor – 06.04.2018, termenul de verificare a creanţelor, de afişare a tabelului preliminar – 13.04.2018, precum şi termenul de definitivare a tabelului creanţelor – 16.05.2018, când se vor soluţiona contestaţiile, cu atenţionarea că acestea din urmă trebuie depuse în termen de 7 zile de la publicarea tabelului în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă (BPI) cu respectarea condiţiilor speciale prevăzute de art.111 al.3-4 din Legea nr.85/2014;
- locul, data şi ora primei adunări generale a creditorilor, având obligatoriu în ordinea de zi şi: confirmarea sau, după caz, desemnarea administratorului judiciar şi a remuneraţiei acestuia. În sarcina administratorului judiciar stă şi obligaţia de a publica de îndată în Buletinul procedurilor de insolvenţă (BPI) această hotărâre a adunării creditorilor, cu menţiunea că poate fi contestată de către creditori pentru motive de nelegalitate în 5 zile de la publicare, potrivit dispoziţiunilor art.57 alin.6, conjugate cu cele ale art.48 din Legea nr.85/2014;
- posibilitatea creditorilor de a vota şi prin corespondenţă, cu arătarea în detaliu a regulilor speciale edictate în acest sens prin dispoziţiunile art.48 alin.4 din Legea nr.85/2014, inclusiv ziua şi ora fixată pentru exprimarea votului care să fie anterioară cu cel puţin 24 de ore datei şi orei stabilite pentru ţinerea şedinţei adunării creditorilor pentru a se realiza fără suspiciuni confirmarea primirii acestuia de către administratorul judiciar. Atrage în acest sens creditorilor atenţia că valorificarea dreptului de vot prin corespondenţă în adunarea creditorilor depinde nu de momentul transmiterii votului prin corespondenţă, ci de momentul confirmării primirii acestuia de către destinatar - administratorul judiciar – acest moment trebuind să fie numaidecât până la data şi ora stabilită în acest scop;
- în cadrul primei adunări a creditorilor se poate alege un comitet potrivit dispoziţiunilor art.50 alin.4 din Legea nr.85/2014, având atribuţiunile stabilite potrivit dispoziţiunilor art.51 din Legea nr.85/2014;
- cerinţele pentru ca o creanţă să fie admisibilă potrivit prevederilor art.102 din Legea nr.85/2014 şi taxa judiciară de timbru aferentă – 200,oo lei potrivit dispoziţiunilor art.14 alin.1 din O.U.G. nr.80/2013;
- termenul de depunere a raportului privind cauzele ajungerii în insolvenţă – 29 iulie 2016, precum şi posibilitatea studierii acestuia la sediul administratorului judiciar, registrul comerţului sau la arhiva Tribunalului Specializat Mureş.
Stabileşte în sarcina administratorului judiciar sarcina de a trimite o copie de pe sentinţa de deschidere a procedurii autorităţilor şi instituţiilor care ţin registrele de publicitate pentru bunurile supuse transcripţiei, inscripţiei sau înregistrării în aceste registre, spre a se face menţiune în ceea ce priveşte bunurile aflate în patrimoniul debitorului, instanţelor (Judecătoria Tg.Mureş, Tribunalul Specializat Mureş, Tribunalul Mureş, Curtea de Apel Tg.Mureş) şi instituţiei de credit „Raiffeisen Bank”S.A.Bucureşti, precum şi Trezoreriei Tg.mureş unde debitoarea a declarat că are conturi deschise, dacă identifică în averea debitoarei bunuri supuse transcripţiei – art.101 alin.2 din Legea nr.85/2014.
Stabileşte în sarcina administratorul judiciar să depună până la 22 iunie 2018, un raport de observaţie de felul şi având conţinutul arătat prin dispoziţiunile art.92 alin.1-2 din Legea nr.85/2014, în cazul identificării vreuneia din situaţiile prevăzute de dispoziţiunile art.38 alin.2 din Legea nr.85/2014, având obligaţia de a înfăţişa documentele doveditoare de cuviinţă pentru aceasta, precum şi a dovezilor notificării raportului respectiv debitorului-prin administrator special, dacă acesta este desemnat la acel moment.
Stabileşte în sarcina administratorul judiciar să depună până la data de 03 august 2018 un raport asupra cauzelor şi împrejurărilor care au dus la apariţia stării de insolvenţă a debitoarei, cu menţionarea persoanelor cărora le-ar fi imputabilă, raport care va cuprinde menţiunile cuvenite, conform dispoziţiilor art.97 din Legea nr.85/2014.
Acest raport trebuie să cuprindă şi una din concluziile cerute de dispoziţiunile art.97 alin.2 din Legea nr.85/2014, respectiv: fie cea a existenţei unei posibilităţi reale de reorganizare efectivă a debitorului, fie motivele pentru care o astfel de posibilitate nu este permisibilă şi propunerea de intrare în faliment.
În cazul în care concluzia cuprinsă în acest raport, potrivit dispoziţiunilor art.97 alin.2 din Legea nr.85/2014, tinde la propunerea de intrare în faliment, o atare propunere trebuie cuprinsă în ordinea de zi a primei adunări a creditorilor, cu convocarea şi a administratorului special (fără drept de vot).
În temeiul dispoziţiunilor art.97 alin.2 din Legea nr.85/2014, în caz de propunere de intrare în faliment, stabileşte în sarcina administratorului judiciar obligaţia de a publica un anunţ despre aceasta şi despre raport în BPI, cu indicarea datei primei adunări a creditorilor.
În cazul în care propunerea se conturează după data convocării primei şedinţe a adunării creditorilor, stabileşte în sarcina administratorului judiciar obligaţia de a convoca o altă şedinţă a adunării creditorilor dedicată acestei propuneri de intrare în faliment, cu grija respectării şi a dispoziţiunilor art.97 alin.5 referitoare la convocarea administratorului special fără drept de vot, precum şi a celor ale art.98 alin.1-2 din Legea nr.85/2014 referitoare la condiţiile speciale de vot.
Stabileşte în sarcina administratorului judiciar obligaţie de a aduce la cunoştinţa judecătorului sindic şi a creditorilor dacă constată, din verificarea activităţii debitorului, existenţa unor transferuri frauduloase încheiate de debitor în dauna creditorilor, precum şi intenţia de a promova sau nu acţiuni pentru anularea lor, potrivit dispoziţiunilor art.117-122 din Legea nr.85/2016.
Cu aplicarea dispoziţiunilor art.100 alin.2 din Legea nr.85/2014, stabileşte termenul limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitoarei la data de 17 august 2018 – data poştei (taxa de judecată este de 200,oo lei potrivit dispoziţiunilor art.14 alin.1 lit.c) din O.U.G.nr.80/2013, sub sancţiunea anulării cererii, potrivit dispoziţiunilor art.148 alin.6, raportate la cele ale art.197 C.pr.civ.(2010)-rep., conjugate cu cele ale art.342 din Legea nr.85/2014).
Cu aplicarea dispoziţiunilor art.100 alin.2 din Legea nr.85/2014, fixează termenul limită de verificare a creanţelor, de întocmire, afişare, comunicare şi publicare în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă (BPI) a tabelului preliminar al creanţelor la data de 24 august 2018.
În anunţul de publicare în buletin, administratorul judiciar menţionează în mod expres că termenul de depunere la tribunal a contestaţiilor împotriva tabelului preliminar este de 7 zile de la publicarea acestuia în BPI, dar şi următoarele reguli speciale edictate de legiuitor prin dispoziţiunile art.111 alin.2-6 din Legea nr.85/2014:
- sub sancţiunea anulării, contestaţia va fi însoţită de dovada, în original, a achitării taxei de timbru de 200,oo lei – art.14 alin.1 din O.U.G.nr.80/2013, precum şi de toate înscrisurile de care înţelege să se folosească în dovedirea susţinerilor sale, cu arătarea oricăror altor probe care se solicită, cu excepţia celor care nu s-ar afla în posesisa sau sau care nu sunt cunoscute la momentul promovării contestaţiei;
- mai mult, eventualul contestator are obligaţia de a trimite, putându-se utiliza şi mijloacele de comunicare rapidă potrivit dispoziţiunilor art.154 alin.6 C.pr.civ.(2010)-rep., cu confirmare de primire, câte un exemplar al contestaţiei şi al documentelor ataşate lichidatorului judiciar, creditorului a cărui creanţă o contestă (dacă este cazul), precum şi administratorului special (în cazul în care a fost desemnat regulamentar), sub sancţiunea aplicării, din oficiu, a unei amenzi judiciare (de la 50,oo lei la 700,oo lei) în condiţiile prevăzute de dispoziţiunile art.187 pct.2 lit.h) C.pr.civ.(2010)-rep.;
- întâmpinarea se depune în termen de 10 zile de la data comunicării contestaţiei şi a documentelor care o însoţesc, un exemplar al întâmpinării comunicându-se, putându-se utiliza şi mijloacele de comunicare rapidă potrivit dispoziţiunilor art.154 alin.6 C.pr.civ.(2010)-rep., cu confirmare de primire, de către partea care formulează întâmpinarea şi contestatorului, lichidatorului judiciar şi debitorului (prin administrator special – dacă a fost desemnat regulamentar), sub sancţiunea circumscrisă dispoziţiunilor art.208 alin.2 C.pr.civ.(2010)-rep. – cea a decăderii din dreptul de a mai propune probe şi a ridica excepţiuni, altele decât cele de ordine publică;
- toate contestaţiile vor fi dezlegate la termenul stabilit pentru definitivarea tabelului de creanţe.
Fixează termenul pentru definitivarea tabelului creanţelor la data de 26.09.2018, ora 12,3o, Tribunalul Specializat Mureş, atunci când, potrivit dispoziţiunilor art.111 alin.6 din Legea nr.85/2014, este stabilit şi termen de judecată pentru soluţionarea deodată, printr-o singură sentinţă, a tuturor contestaţiunilor întemeiate pe dispoziţiunile art.111 alin.2 din Legea nr.85/2014, chiar dacă pentru dezlegarea unora ar fi nevoie de administrare de probe – caz în care judecătorul sindic are posibilitatea de a admite provizoriu în tot sau în parte, înscrierea creanţelor respective contestate în tabelul definitiv, acestea având toate drepturile prevăzute de legiuitor, cu excepţia celui de a încasa sume propuse spre distribuire, valoarea respectivă consemnându-se în contul unic până la definitivarea creanţei.
Stabileşte obligaţia administratorului judiciar de a deschide un cont la o instituţie de credit din care se suportă cheltuielile aferente procedurii potrivit dispoziţiilor art.39 din Legea 85/2014, eventualele disponibilităţi băneşti excedentare nevoilor curente urmând a fi păstrate într-un cont special de depozit.
* Avertizează administratorul judiciar că dispoziţiunile art.39 din Legea nr.85/2014 permit ca spezele aferente procedurii (inclusiv onorariul ce i se cuvine) să fie suportate în primul rând din averea debitoarei, în cazul lipsei disponibilităţilor putând fi utilizat fondul de lichidare, pe baza unui buget previzionat cu plata de către gestionarul acestui fond special – UNPIR, potrivit prevederilor O.U.G.nr.86/2006 sau, la solicitarea sa, din sumele avansate de creditori, cu respectarea întru-totul a regulilor speciale instituite prin dispoziţiunile art.87 alin.4 din Legea nr.85/2014, nicidecum însă din propriile sale fonduri, caz în care ar intra într-un vădit conflict de interese, în maniera arătată de dispoziţiunile art.31 din O.U.G.nr.86/2006, conjugate cu cele ale art.42 alin.1 pct.2, 13 C.pr.civ.(2010)-rep., toate raportate la cele ale art.87 alin.4 din Legea nr.85/2014.
Recomandă administratorului judiciar, în caz de nevoie a acoperirii cheltuielilor de procedură şi în lipsa lichidităţilor în averea debitoarei, să utilizeze cu precădere posibilitatea arătată de dispoziţiunile art.39 alin.6 din Legea nr.85/2014, prilej cu care să nu omită aplicarea dispoziţiunilor art.61 alin.1 din Legea nr.85/2014, precum şi informarea creditorilor asupra remediilor reglementate de dispoziţiunile art.62 din Legea nr.85/2014.
Stabileşte prima zi de marţi a fiecărei luni ca fiind data depunerii şi de transmitere spre publicarea lui în BPI a raportului prevăzut de art.59 alin.1 din Legea nr.85/2014, informaţie care trebuie cuprinsă şi în notificarea către creditori în temeiul art.100 din Legea nr.85/2014.
Pentru termenul periodic prevăzut de dispoziţiunile art.59 alin.1 din Legea nr.85/2014 stabileşte obligaţia administratorului judiciar de a înfăţişa raportul de activitate numaidecât însoţit de dovada de publicare în BPI a acestuia, precum şi a tuturor documentelor justificative ale măsurilor acolo arătate, inclusiv cele privitoare la spezele procedurale, la situaţia onorariului său, la situaţia încasărilor şi plăţilor, adică ulterior depunerii şi transmiterii lui spre publicare, dar înlăuntrul intervalului de 120 de zile acolo prevăzut de legiuitor.
Stabileşte în sarcina administratorului judiciar ca în extrasul raportului lunar de activitate publicat în BPI să cuprindă obligatoriu toate menţiunile prevăzute de dispoziţiunile art.5 pct.28 lit.a)-g), respectiv:
a) persoanele de specialitate desemnate potrivit prevederilor art.61, precum şi onorariul acestora;
b) actele de dispoziţie asupra averii insolventei şi documentele încheiate în acest sens, inclusiv procesul-verbal de adjudecare sau contractul de vânzare, după caz;
c) încheierea, modificarea sau încetarea unor contracte la care debitorul este parte;
d) situaţia încasărilor şi plăţilor, în sinteză;
e) promovarea unor acţiuni prevăzute de dispoziţiunile art.117-122 sau la art.169 din Legea nr.85/2014;
f) măsuri privind acordarea unei protecţii corespunzătoare creditorului care beneficiază de o cauză de preferinţă;
g) stadiul inventarierii, dacă este cazul.
Stabileşte în sarcina administratorului judiciar să exercite supravegherea activităţii debitoarei întocmai cu exigenţele impuse de dispoziţiunile art.5 alin.1 pct.66 din Legea nr.85/2014.
Stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar ca în 60 de zile de la data deschiderii procedurii şi care poate fi prelungit de judecătorul sindic la solicitarea motivată a administratorului judiciar – adică până cel târziu la data de 03 august 2018, să efectueze procedura de inventariere a bunurilor din averea insolventei, în condiţiunile prescrise de dispoziţiunile art.101 alin.1-2 din Legea nr.85/2014, adică nu doar pe baza informaţiilor furnizate de debitor, ci şi pe baza oricăror informaţii şi documente relevante, inclusiv cele pe care trebuie să le solicite autorităţilor competente potrivit legii – ale administraţiei publice locale, ale autorităţii fiscale, gestionarilor registrului comerţului şi cărţilor funciare, etc.
Stabileşte termenul prevăzut de dispoziţiunile art.59 alin.3 din Legea nr.85/2014 la data de 10.10.2018, în camera de consiliu, fără citarea părţilor.
Orice cerere adresată judecătorului sindic, inclusiv cele adresate acestuia de administratorul judiciar, sau administratorului judiciar trebuie să satisfacă cel puţin cerinţele prescrise de dispoziţiunile art.148-151, dar şi ale art.84 alin.1 C.pr.civ.(2010)-rep., astfel cum acestea au fost lămurite obligatoriu prin decizia nr.9/2016 pronunţată în recurs în interesul legii de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, conjugate cu cele ale art.342 din Legea nr.85/2014.
Fără speze judiciare.
Executorie.
Cu drept de opoziţie în 10 zile de la notificarea circumscrisă dispoziţiunilor art.100 alin.1 din Legea nr.85/2014, pentru creditori.
Opoziţia se depune la Tribunalul Specializat Mureş şi se dezleagă de judecătorul sindic, potrivit regulilor circumscrise dispoziţiunilor art.71 alin.2 din Legea nr.85/2014.
Pronunţată în şedinţă publică din 31 mai 2018, ora 14,oo, sala 26 a Tribunalului Specializat Mureş.
25 mai 2018, ora 14:00
Complet: C7 CC sindice
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la data de 31.05.2018, ora 14:00, camera 26 a Tribunalului Specializat Mureş.
16 mai 2018, ora 12:30
Complet: C7 CC sindice
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la data de 25.05.2018, ora 14:00, camera 26 a Tribunalului Specializat Mureş.
Pagina principală