Informații dosare ce cuprind 296/112/2021

(date furnizate de portalul instanțelor de judecată)

1. Numărul dosarului: 296/112/2021
Data înregistrării: 2 iunie 2022, ora 09:45:00
Data ultimei modificări: 7 august 2024, ora 12:13:37
Instanță: Curtea de Apel Cluj
Secție: Secţia a III-a contencios administrativ şi fiscal
Materie: contencios administrativ și fiscal
Obiect: refuz soluţionare cerere nr. 9338/14.07.2020
Stadiu procesual: Recurs

Părți:
SOC. ECOSERV SRL PRIN ADMINISTRATOR JUDICIAR TRANSILVANIA MASTER INSOLV IPURL - Recurent
SOC. ECOSERV SRL - Recurent
DIRECŢIA GENERALĂ REGIONALĂ A FINANŢELOR PUBLICE CLUJ - Intimat
ADMINISTRAŢIA JUDEŢANĂ A FINANŢELOR PUBLICE BISTRIŢA-NĂSĂUD - ACTIVITATEA DE INSPECŢIE SOCIALĂ PRIN D.G.R.F.P. CLUJ - Recurent
SERVICIUL FISCAL ORĂŞENESC NĂSĂUD PRN ADMINISTRAŢIA JUDEŢANĂ A FINANŢELOR PUBLICE BISTRIŢA-NĂSĂUD - Recurent

Ședințe:
16 martie 2023, ora 12:00
Complet: 5R
Tip soluție: Încheiere
Soluția pe scurt: În temeiul art. 267 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene raportat la art. 19 alin. 3 lit. b) din Tratatul privind Uniunea Europeană, dispune sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene spre a se pronunţa, cu titlu preliminar, în litigiul care face obiectul prezentului dosar privind pe reclamanta ECOSERV SRL şi pârâţii ADMINISTRAŢIA JUDEŢANĂ A FINANŢELOR PUBLICE BISTRIŢA-NĂSĂUD, SERVICIUL FISCAL ORĂŞENESC NĂSĂUD şi DIRECŢIA GENERALĂ REGIONALĂ A FINANŢELOR PUBLICE CLUJ, cu privire la interpretarea următoarelor norme europene: 1) dacă în domeniul de aplicare al art.8 alin.1 lit. a) pct.(i) din Directiva 2008/118 CE al Consiliului privind regimul general al accizelor şi de abrogare a Directivei 92/12/CCE, prin raportare la alin.2 al aceluia?i act normativ european, referitor la noţiunea de persoană plătitoare de accize se include şi persoana juridică care, în vederea autorizării ca antrepozitar fiscal, a desfăşurat activitate de producţie de alcool etilic în regim de probe tehnologice sub controlul autorităţii vamale teritoriale, din gestiunea căreia s-a constatat o lipsă a cantită?ii de 21.909 litri de alcool etilic cu o concentra?ie alcoolică de 96,16%? 2) în continuare, împrejurarea că ulterior, emiterii unei decizii de impunere - prin care s-a impus în sarcina acestei persoane juridice accize suplimentare de plată şi TVA aferente cantită?ii de alcool etilic lipsă în gestiune -, neatacată cu contestaţie administrativă, s-a statuat printr-o hotărâre judecătorească penală rămasă definitivă că unica persoană responsabilă pentru producerea prejudiciului faţă de bugetul de stat este administratorul de fapt (director general) al acestei societăţi, care în acelaşi timp în perioada februarie - iunie 2013, în baza aceleiaşi rezolu?ii infrac?ionale, a vândut cantitatea de 21.909 litri alcool dublu rafinat din gestiunea societăţii, al cărei salariat era, în valoare de 219.090 lei, săvâr?ind infrac?iunea de delapidare prev. de art. 295 alin. l C.pen şi nu a înregistrat în evidenţa contabilă veniturile obţinute din vânzarea cantită?ii de alcool, cauzând bugetului statului un prejudiciu de 915.562,74 lei, fapta întrunind elementele constitutive ale infrac?iunii de evaziune fiscală prev. de art. 9 alin. l lit. b) alin.2 din Legea 241/2005, reprezintă o gravă şi evidentă eroare de aplicare a dreptului UE armonizat în materie de accize şi TVA prin stabilirea acestor taxe şi în sarcina persoanei juridice prin decizia de impunere nr. F-BN 77 din 4.03.2016, decizie neatacată prin procedura prevăzută de Codul de procedură fiscală? 3) Dreptul Uniunii se opune ca, în cadrul unui litigiu fiscal privind accize şi TVA, o instanţă naţională să aplice principiul autorităţii de lucru judecat a unei hotărâri judecătoreşti penale atunci când aplicarea principiului menţionat ar împiedica luarea în considerare a reglementării Uniunii în materie de accize şi TVA, ce prevăd şi răspunderea solidară a persoanei juridice, reglementări ce nu au fost analizate de către instan?ele penale prin hotărârile ce au dobândit autoritate de lucru judecat? În temeiul art. 267 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi art. 412 alin. 7 din Codul de procedură civilă, suspendă judecata cauzei până după pronunţarea CJUE asupra cererii de întrebare preliminară. Definitivă. Pronunţată azi, 16 martie 2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, de către grefa instanţei.

19 ianuarie 2023, ora 12:00
Complet: 5R
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: pentru exprimarea unui punct de vedere;

8 decembrie 2022, ora 12:00
Complet: 5R
Tip soluție: Repus pe rol
Soluția pe scurt: Repune cauza pe rol. Stabileşte termen pentru data de 19.01.2023, sala 146, ora 12,00, pentru punerea în discuţie a sesizării CJUE cu întrebări preliminare.

24 noiembrie 2022, ora 12:00
Complet: 5R
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronun?area pe data de 08.12.2022.

10 noiembrie 2022, ora 12:30
Complet: 5R
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronun?area pe data de 24.11.2022.

22 septembrie 2022, ora 12:30
Complet: 5R
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: lipsa aparare



2. Numărul dosarului: 296/112/2021
Data înregistrării: 3 martie 2021, ora 09:17:00
Data ultimei modificări: 2 iunie 2022, ora 10:04:40
Instanță: Tribunalul Bistrița-Năsăud
Secție: SECŢIA a II-a CIVILĂ, DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV ŞI FISCAL
Materie: contencios administrativ și fiscal
Obiect: acţiune în constatare nr. 9338/14.07.2020
Stadiu procesual: Fond

Părți:
SOC. ECOSERV SRL - Reclamant
DIRECŢIA GENERALĂ REGIONALĂ A FINANŢELOR PUBLICE CLUJ - Pârât
AGENŢIA JUDEŢANĂ A FINANŢELOR PUBLICE BISTRIŢA-NĂSĂUD - ACTIVITATEA DE INSPECŢIE SOCIALĂ PRIN D.G.R.F.P. CLUJ - Pârât
SERVICIUL FISCAL ORĂŞENESC NĂSĂUD PRN A.J.F.P. B-N PRIN D.G.R.FP. CLUJ - Pârât

Ședințe:
29 octombrie 2021, ora 12:00
Complet: C3* CA- NCPC
Tip soluție: Admite in parte cererea
Soluția pe scurt: Admite excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtei DIRECŢIA GENERALĂ REGIONALĂ A FINANŢELOR PUBLICE CLUJ-NAPOCA şi, în consecinţă, respinge cererea de chemare în judecată în contradictoriu cu această pârâtă ca fiind formulată împotriva unei persoane fără calitate procesuală pasivă. Admite excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtei ADMINISTRAŢIA JUDEŢEANĂ A FINANŢELOR PUBLICE BISTRIŢA-NĂSĂUD cu privire la petitele având ca obiect obligarea la desfiinţarea Deciziei de eşalonare nr. 7633/07.04.2016, a Deciziei de modificare a deciziei de eşalonare nr. 22936/26.10.2017 şi a Deciziei de modificare a deciziei de eşalonare nr. 18046/14.01.2021, la restituirea sumei de 1.436.692 lei şi la plata dobânzii fiscale şi, în consecinţă, respinge aceste cereri în contradictoriu cu pârâta ADMINISTRAŢIA JUDEŢEANĂ A FINANŢELOR PUBLICE BISTRIŢA-NĂSĂUD ca fiind formulate împotriva unei persoane fără calitate procesuală pasivă. Admite excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtului SERVICIUL FISCAL ORĂŞENESC NĂSĂUD cu privire la petitul având ca obiect obligarea la emiterea unei decizii, în principal de constatare a nulităţii, în subsidiar de anulare a Deciziei de impunere nr. 77/04.03.2016 şi, în consecinţă, respinge această cerere în contradictoriu cu pârâtul SERVICIUL FISCAL ORĂŞENESC NĂSĂUD ca fiind formulată împotriva unei persoane fără calitate procesuală pasivă. Respinge excepţia prescripţiei dreptului material la acţiune. Respinge excepţia tardivităţii cererii având ca obiect restituirea sumei de 1.436.692 lei. Respinge excepţia inadmisibilităţii cu privire la cererea având ca obiect obligarea pârâtelor la desfiinţarea Deciziei de eşalonare nr. 7633/07.04.2016, a Deciziei de modificare a deciziei de eşalonare nr. 22936/26.10.2017 şi a Deciziei de modificare a deciziei de eşalonare nr. 18046/14.01.2021. Admite în parte acţiunea în contencios fiscal formulată şi ulterior modificată de reclamanta SOCIETATEA ECOSERV SRL în contradictoriu cu pârâţii ADMINISTRAŢIA JUDEŢEANĂ A FINANŢELOR PUBLICE BISTRIŢA-NĂSĂUD şi SERVICIUL FISCAL ORĂŞENESC NĂSĂUD, în sensul că: Obligă pârâta ADMINISTRAŢIA JUDEŢEANĂ A FINANŢELOR PUBLICE BISTRIŢA-NĂSĂUD să emită decizie de constatare, în temeiul art. 49 alin. 1 lit. c din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, a nulităţii parţiale a Deciziei de impunere nr. 77/04.03.2016 emisă de AJFP Bistriţa-Năsăud – Activitatea de inspecţie fiscală, respectiv în partea care priveşte stabilirea obligaţiilor fiscale în sumă totală de 1.267.200 lei (compusă din 798.495 lei - accize alcool, 269.011 lei - TVA şi 199.694 lei - contribuţie alcool intern). Obligă pârâtul SERVICIUL FISCAL ORĂŞENESC NĂSĂUD să desfiinţeze, parţial, Decizia de eşalonare nr. 7633/07.04.2016, Decizia de modificare a deciziei de eşalonare nr. 22936/26.10.2017 şi Decizia de modificare a deciziei de eşalonare nr. 18046/14.01.2021, toate emise de S.F.O. Năsăud, respectiv în părţile care privesc eşalonarea/modificarea eşalonării referitoare la obligaţiile fiscale stabilite în sumă totală de 1.267.200 lei prin Decizia de impunere nr. 77/04.03.2016 (compusă din 798.495 lei - accize alcool, 269.011 lei - TVA şi 199.694 lei - contribuţie alcool intern) şi să dispună restituirea în favoarea reclamantei Societatea Ecoserv SRL a sumei achitate de reclamantă în vederea stingerii obligaţiilor fiscale în sumă totală de 1.267.200 lei, împreună cu dobânda fiscală ce se va calcula asupra sumei supuse restituirii începând cu data de 02.06.2020 (data rămânerii definitive a hotărârilor judecătoreşti pronunţate în dosarul penal nr. 2423/112/2015) şi până la data restzituirii efective. Obligă pârâtul SERVICIUL FISCAL ORĂŞENESC NĂSĂUD să ridice măsurile de executare silită dispuse în vederea stingerii obligaţiilor fiscale stabilite în sumă totală de 1.267.200 lei. Respinge, ca neîntemeiate, toate cererile reclamantei care vizează sume ce exced celor mai sus menţionate, precum şi cererea precizată de calculare a dobânzii fiscale de la data efectuării fiecărei plăţi. Obligă pârâţii ADMINISTRAŢIA JUDEŢEANĂ A FINANŢELOR PUBLICE BISTRIŢA-NĂSĂUD şi SERVICIUL FISCAL ORĂŞENESC NĂSĂUD, în solidar, să plătească reclamantei suma totală de 9.025,74 lei cu titlu de cheltuieli de judecată parţiale, în măsura admiterii acţiunii, din care suma de 8.625,74 lei reprezintă onorariu avocaţial parţial şi suma de 400 lei taxă judiciară de timbru. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Cererea de recurs se depune la Tribunalul Bistriţa-Năsăud. Pronunţată în condiţiile art. 396 alin. 2 C.pr.civ., prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 29.10.2021.

15 octombrie 2021, ora 13:00
Complet: C3* CA- NCPC
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea pentru data de 29.10.2021, cu menţiunea că soluţia va fi pusă la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei în condiţiile art. 396 alin. 2 Cod procedură civilă.

1 octombrie 2021, ora 13:00
Complet: C3* CA- NCPC
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea pentru data de 15.10.2021, cu menţiunea că soluţia va fi pusă la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei în condiţiile art. 396 alin. 2 Cod procedură civilă.

17 septembrie 2021, ora 9:00
Complet: C3* CA- NCPC
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea hotărârii judecătoreşti pentru data de 1.10.2021, cu menţiunea că soluţia va fi pusă la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei în condiţiile art. 396 alin. 2 Cod procedură civilă.

25 iunie 2021, ora 13:00
Complet: C3* CA- NCPC
Tip soluție: Încheiere
Soluția pe scurt: Respinge cererea de preschimbare a termenului de judecată formulată de pârâta AJFP BISTRIŢA-NĂSĂUD, în nume propriu şi în numele pârâţilor DGRFP CLUJ-NAPOCA şi SFO NĂSĂUD, în dosar nr. 296/112/2021 al Tribunalului Bistriţa-Năsăud. Fără cale de atac.Dată în camera de consiliu şi pronunţată în şedinţă publică, azi, 25.06.2021.

11 iunie 2021, ora 9:00
Complet: C3* CA- NCPC
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: pentru completarea probatoriului cu înscrisuri



Pagina principală