Informații dosare ce cuprind 4019/118/2024

(date furnizate de portalul instanțelor de judecată)

1. Numărul dosarului: 4019/118/2024
Data înregistrării: 10 iunie 2024, ora 11:52:00
Data ultimei modificări: 25 noiembrie 2024, ora 11:09:57
Instanță: Tribunalul Constanța
Secție: Secţia a II-a civilă
Materie: litigii cu profesioniștii
Obiect: alte cereri desemnare expert/obligatia de a face
Stadiu procesual: Fond

Părți:
TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE SA BRASOV - Reclamant
NEPTUN - OLIMP SA NEPTUN - Pârât

Ședințe:
22 octombrie 2024, ora 09:30
Complet: CFond3
Tip soluție: Admite cererea
Soluția pe scurt: Dosar nr. 4019/118/2024 Hot. 22.10.2024 Admite cererea de chemare în judecată, formulată de reclamanta Transilvania Investments Alliance S.A. Braşov, în contradictoriu cu pârâta Neptun – Olimp S.A. Neptun. În baza art. 111 alin. 2 din Legea nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă, rep., desemnează auditor financiar în persoana doamnei Gherman Lelioara, în vederea întocmirii raportului suplimentar, având ca obiective: - Realitatea informaţiilor prezentate acţionarilor privind suprafaţa de teren aferent activului Teren Tenis din Eforie Nord, pentru care a fost aprobată vânzarea prin hotărârea AGEA din 26.04.2023, conform celor sesizate de către un administrator în cadrul adresei înregistrate în cadrul societăţii Neptun – Olimp S.A. sub nr. 1189/11.09.2023. Raportul va prezenta informaţii privind: - vecinătăţile acestui imobil; - detalii privind organizarea licitaţiei pentru vânzarea acestui teren (incluzând, dar nelimitându-se la următoarele aspecte: modalitatea de publicitate a procedurii de licitaţie, competitorii care au participat la licitaţie şi dacă acest imobil a fost adjudecat); - situaţia curentă a activului de mai sus; - Oportunitatea, necesitatea şi argumentarea privind modalitatea de întocmire, formulare şi prezentare a propunerii de acordare a dreptului de servitute de 1.037 mp către societatea Lago Neptun S.R.L., prin grevarea terenului societăţii în suprafaţă de 5.473 mp situat în municipiul Mangalia – Neptun, Lot 3, jud. Constanţa, conform celor sesizate de către un administrator în cadrul adresei înregistrate în cadrul societăţii Neptun – Olimp S.A. sub nr. 6036/21.09.2023. Raportul va avea în vedere prezentarea explicaţiilor cu privire la nevalorificarea de către societate a drumurilor de trecere existente în cadrul propunerii supuse aprobării acţionarilor, respectiv de ce s-a optat pentru varianta cea mai împovărătoare pentru societatea Neptun – Olimp S.A., în condiţiile în care configuraţia terenului permite accesul la proprietatea societăţii Lago Neptun S.R.L., atât de pe domeniul public pe latura Lacului Neptun 2, iar din interiorul localităţii existau alte variante mai scurte de servitute; - Realitatea, existenţa şi acurateţea situaţiei creditorilor şi debitorilor societăţii la data de 30.09.2023, având în vedere cele sesizate de către un administrator în cadrul adresei înregistrate în cadrul societăţii Neptun – Olimp S.A. sub nr. 6138/27.09.2023. Raportul va prezenta informaţii privind: - creditorii societăţii, notaţi în ordinea vechimii creanţelor acestora, izvorul creanţei, scadenţele, calculul penalităţilor contractuale sau a dobânzii, după caz; - demersurile juridice întreprinse de creditori pentru recuperarea respectivelor creanţe; - veniturile societăţii înregistrate pe perioada de raportare; - încasările societăţii detaliate pe luni; - modalitatea de utilizare a încasărilor de mijloace băneşti detaliate lunar şi pe scadenţe de datorii stinse; - situaţia debitorilor societăţii structurată într-o prezentare similară cu cea a creditorilor societăţii; - Situaţia detaliata a litigiilor in care este implicata societatea; - Realitatea, legalitatea şi acurateţea informaţiilor prezentate acţionarilor privind patrimoniul imobiliar al societăţii cu privire la activele imobilizate înregistrate în situaţiile financiare, prezentând o situaţie centralizată a acestora din care să reiasă titlurile de proprietate (extras de carte funciară), detalii referitoare Ia datele de identificare ale imobilelor (de tipul suprafeţe de teren, suprafeţe construite, adresa, etc.), modul de utilizare şi valoarea de înregistrare în contabilitate a acestora; - Realitatea, necesitatea şi oportunitatea contractelor de închiriere active încheiate de societate în ultimii 2 ani, prezentând o situaţie centralizată a acestora din care să reiasă modalitatea de contractare, modalitatea de stabilire a preţului de închiriere în comparaţie cu preţurile medii de închiriere ale unor proprietăţi similare şi alte elemente semnificative ale contractelor (durata, garanţii, etc.); - Realitatea, legalitatea şi acurateţea cheltuielilor cu prestaţiile externe efectuate în ultimii 2 ani, pornind de la normele metodologice şi cerinţele legale. Raportul va evidenţia aceste aspecte cu privire la operaţiunile economice cu o valoare contractuală mai mare de 30.000 Iei astfel încât să acopere 70 % din totalul cheltuielilor cu prestaţiile externe; - Analiza comparativă a situaţiei cheltuielilor cu personalul pentru anul 2023 comparativ cu 2022, referitoare la: - posturile din organigramă, numărul de angajaţi efectiv şi cheltuielile salariale; - comparaţia statului de funcţii lunar cu posturile din organigrama aprobată, cu detalierea salariului de încadrare; - Analiza respectării destinaţiei sumelor încasate din vânzarea activelor societăţii aprobate prin hotărârile adunărilor generale extraordinare ale acţionarilor în ultimii 2 ani, cu indicarea persoanei/persoanelor şi a modalităţii de ordonare a efectuării cheltuielilor; - Concluzii cu privire la activitatea şi deciziile manageriale şi dacă acestea au fost făcute diligent şi în interesul acţionarilor. Dispune înaintarea raportului astfel întocmit către instanţă, precum şi comunicarea lui către părţi şi către Autoritatea de Supraveghere Financiară, în vederea publicării în Buletinul A.S.F. Obligă pârâta la plata sumei de 30.000 lei, reprezentând onorariu auditor financiar, către Camera Auditorilor Financiari din România (pe numele Gherman Lelioara), în termen de 15 zile de la comunicare. Obligă pârâta la plata sumei de 20 lei către reclamantă, reprezentând cheltuieli de judecată (taxă judiciară de timbru). Executorie în ceea ce priveşte plata onorariului. Cu apel în 30 zile de la comunicare. Cererea se va depune la Tribunalul Constan?a. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 22.10.2024.

8 octombrie 2024, ora 08:30
Complet: CFond3
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: ÎNCH/AMÂNĂ PRONUNŢAREA LA DATA DE 22.10.2024



Pagina principală