Informații dosare ce cuprind 537/91/2023

(date furnizate de portalul instanțelor de judecată)

1. Numărul dosarului: 537/91/2023
Data înregistrării: 13 decembrie 2023, ora 12:16:00
Data ultimei modificări: 20 martie 2024, ora 14:01:49
Instanță: Curtea de Apel Galați
Secție: Secţia conflicte de muncă şi asigurări sociale
Materie: litigii de muncă
Obiect: calcul drepturi salariale
Stadiu procesual: Apel

Părți:
ARDELEANU LILIANA - GABRIELA - Apelant Reclamant
CĂLIN NINA NICOLETA - Apelant Reclamant
GRIGORAŞ MOCANU ALINA MONICA - Apelant Reclamant
IORDACHE MARILENA - Apelant Reclamant
IORDACHE VIOREL - Apelant Reclamant
MANOLE ŞTEFANA - Apelant Reclamant
NECULIŢĂ VASILICA - Apelant Reclamant
NEGUŢ CARMEN DANIELA - Apelant Reclamant
NISTOROIU ELENA VERONICA - Apelant Reclamant
STOICA GENOVEVA - Apelant Reclamant
VLAD VIOLETA - Apelant Reclamant
SPITALUL MILITAR DE URGENŢĂ " DR. ALEXANDRU POPESCU" - Apelant Pârât

Ședințe:
28 februarie 2024, ora 8:30
Complet: C3A
Tip soluție: Schimbat total
Soluția pe scurt: DEC.146/2024 Respinge apelul incident formulat de pârâtul Spitalul Militar de Urgenţă „Dr. Alexandru Popescu” Foc?ani, împotriva sentin?ei civile nr. 527/31.10.2023 a Tribunalului Vrancea, ca nefondat. Admite apelul formulat de reclaman?i. Respinge excep?ia nulită?ii, ca neîntemeiată. Anulează în parte sentinţa instanţei de fond în ceea ce prive?te capetele de cerere având ca obiect obligarea pârâtului la plata diferenţelor de drepturi salariale rezultate în urma determinării/recalculării salariului în conformitate cu anexa VII a Legii nr. 153/2017, precum şi cel privind actualizarea cu rata inflaţiei a sumelor solicitate prin petitul anterior menţionat. În rejudecare, obligă pârâtul să plătească reclaman?ilor diferenţele de drepturi salariale rezultate în urma determinării/recalculării salariului în conformitate cu anexa VII a Legii nr. 153/2017, începând cu data de 01.04.2020 ?i până la data pronun?ării hotărârii, sume ce vor fi actualizate cu rata infla?iei. Menţine restul dispozi?iilor sentin?ei. Definitivă. Pronunţată astăzi, 28.02.2024, când soluţia va fi pusă la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.

13 februarie 2024, ora 11:00
Complet: C3A
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: AM.PRONUNŢAREA LA DATA DE 28.02.2024



2. Numărul dosarului: 537/91/2023
Data înregistrării: 24 martie 2023, ora 12:30:00
Data ultimei modificări: 13 decembrie 2023, ora 12:31:42
Instanță: Tribunalul Vrancea
Secție: Sectia I Civila
Materie: litigii de muncă
Obiect: calcul drepturi salariale
Stadiu procesual: Fond

Părți:
ARDELEANU LILIANA GABRIELA - Reclamant
CĂLIN NINA NICOLETA - Reclamant
GRIGORAŞ MOCANU ALINA MONICA - Reclamant
IORDACHE MARILENA - Reclamant
IORDACHE VIOREL - Reclamant
MANOLE ŞTEFANA - Reclamant
NECULIŢĂ VASILICA - Reclamant
NEGUŢ CARMEN DANIELA - Reclamant
NISTOROIU ELENA VERONICA - Reclamant
STOICA GENOVEVA - Reclamant
VLAD VIOLETA - Reclamant
SPITALUL MILITAR DE URGENŢĂ " DR. ALEXANDRU POPESCU" - Pârât

Ședințe:
31 octombrie 2023, ora 9:00
Complet: FLM 2
Tip soluție: Admite in parte cererea
Soluția pe scurt: Admite în parte cererea de chemare în judecată. Obligă pârâtul să determine salarizarea reclamanţilor, începând cu data de 01.04.2020 şi pe viitor, în conformitate cu prevederile anexei nr. VII la legea nr. 53/2017. Admite excepţia nulităţii celorlalte două capete de cerere. Anulează cel de-al doilea capăt principal de cerere prin care s-a solicitat obligarea pârâtului să plătească reclamanţilor diferenţele de drepturi salariale rezultate în urma determinării/recalculării drepturilor salariale în conformitate cu anexa VII a legii nr. 153/2017, începând cu 01.04.20202 până la data pronunţării prezentei hotărâri. Anulează cel de-al treilea capăt accesoriu de cerere prin care s-a solicitat obligarea pârâtului să plătească reclamanţilor actualizarea cu inflaţia pentru diferenţele de drepturi salariale solicitate prin cel de-al doilea capăt principal de cerere. Cu apel în 10 zile de la comunicare, cererea de apel urmând a fi depusă la Tribunalul Vrancea.

24 octombrie 2023, ora 9:00
Complet: FLM 2
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: amana pronuntarea la data de 31.10.2023

17 octombrie 2023, ora 9:00
Complet: FLM 2
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: amana pronuntarea la data de 24.10.2023

3 octombrie 2023, ora 9:00
Complet: FLM 2
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: amana pronuntarea la data de 17.10.2023

19 septembrie 2023, ora 11:00
Complet: FLM 2
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: amana pronuntarea la data de 03.10.2023

20 iunie 2023, ora 9:00
Complet: FLM 2
Tip soluție: Repus pe rol
Soluția pe scurt: Repune cauza pe rol pentru a solicita lămuriri suplimentare reclamanţilor. Stabileşte termen de judecată la data de 19.09.2023, ora 11.00, cu citarea părţilor. Se va emite adresă reclamanţilor prin care li se va pune în vedere să prezinte instanţei următoarele informaţii/lămuriri/opinii însoţite de înscrisuri corespunzătoare: 1. să indice în cadrul unui tabel centralizator următoarele informaţii despre salarizarea fiecărui reclamant: a) funcţia, încadrarea salarială şi salariul de bază brut lunar avut/cuvenit în luna decembrie 2017, precum şi orice spor brut acordat/cuvenit în această lună; b) funcţia, încadrarea salarială şi salariul de bază brut lunar avut/cuvenit în luna ianuarie 2018, precum şi orice spor brut acordat/cuvenit în această lună, urmând a se indica şi criteriile de determinare a acestuia; c) orice modificare a funcţiei sau, după caz, a încadrării salariale, respectiv orice majorare/mărire a salariului de bază brut lunar (şi/sau a sporurilor), intervenite ulterior lunii ianuarie 2018 şi până în prezent, urmând a se indica şi criteriile în temeiul cărora s-a acordat o astfel de majorare (fie ca urmare a modificării funcţiei sau încadrării salariale, fie ca urmare a majorărilor salariale acordate din ianuarie 2018 până în prezent); 2. să depună la dosar copie conform cu originalul a dispoziţiilor/deciziilor/ordinelor, etc în care se atestă salarizarea fiecărui reclamant cuvenită în luna decembrie 2017, precum şi în perioada următoare, până în prezent (înscrisurile care atestă informaţiile solicitate în cadrul pct. 1 de mai sus); 3. luând ca reper conţinutul concret al art. 1 din anexa VII la legea nr. 153/2017, fiecare reclamant să indice ce salariu de bază brut lunar i s-ar fi cuvenit cu începere din data de 01.01.2018, respectiv la ce majorări salariale ar fi fost îndreptăţit ulterior, în ipoteza în care salarizarea s-ar fi realizat conform acestor dispoziţii legale. Pentru a răspunde la acest obiectiv fiecare reclamant urmează să indice/prezinte următoarele: a) dat fiind că la art. 1 din anexa nr. VII la legea nr. 153/2017 salarizarea este diferenţială în funcţie de nivelul studiilor, fiind stipulat nivelul „minim”, respectiv „maxim” al salariului de bază aferent anului 2022, să se indice argumentele, raţiunile, etc în temeiul cărora persoana care ocupa funcţia de conducător al pârâtului la începutul fiecărui an din intervalul 2018 – 2023 ar fi trebuit să reţină că nivelul de referinţă al salariului aferent anului 2022 este nivelul „maxim” stipulat în tabelul de la art. 1; b) să se indice raţiunile/argumentele pentru care conducătorul pârâtului, în exercitarea dreptului reglementat la art. 7 şi în îndeplinirea obligaţiilor stipulate la art. 12 din anexa respectivă nu ar fi putut stabili salariul de bază al fiecărui reclamant la un nivel mai mic decât cel „maxim”, acesta putând fi nivelul de care au beneficiat în concret fiecare reclamant sau un nivel chiar mai mic. Conţinutul celor două dispoziţii legale este următorul: Art. 7 Pentru personalul de execuţie, nivelul individual al salariilor de bază se stabileşte de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice finanţate integral din venituri proprii, pe baza criteriilor de evaluare a performanţelor profesionale stabilite de către acesta. Art. 12 Drepturile de natură salarială ale personalului încadrat în autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii sunt stabilite de către ordonatorul de credite, cu încadrarea strictă în resursele financiare alocate anual şi în numărul de posturi stabilit potrivit legii, prin bugetul de venituri şi cheltuieli. c) să se indice dacă în vreunul din anii 2018 – 2023 conducătorul pârâtului a stabilit criterii de evaluare a performanţelor profesionale ale reclamanţilor, iar în caz afirmativ să se indice dacă s-a realizat o analiză a îndeplinirii acestora pe fiecare an şi care sunt concluziile acestor analize; d) să se menţioneze dacă bugetul de venituri şi cheltuieli al pârâtului pe fiecare an din perioada 2018 – 2023 permitea o salarizare mai mare a reclamanţilor faţă de cea acordată efectiv în fiecare din aceşti ani; e) să se expună referiri cu privire la eventualele alte consecinţe juridice ce se produc ori s-ar produce cu privire la încadrarea şi diferenţierea salarială aplicabilă până în prezent, în cazul în care salarizarea reclamanţilor s-ar realiza în conformitate cu prevederile anexei VII la legea nr. 153/2017, după cum urmează: e1) aplicabilitatea anexei VII conduce la „dispariţia”/„încetarea” diferenţierii salariale în funcţie de „grade” şi „trepte” profesionale, rămânând incidentă doar „gradaţia”? În cazul în care răspunsul la o astfel de întrebare este afirmativ, se poate reţine că, exceptând gradaţia (vechimea în muncă), singura diferenţiere salarială între personalul din categoria căruia fac parte reclamanţii se realizează doar în funcţie de realizarea criteriilor de performanţe, putând astfel să fie fluctuantă în fiecare an? e2) aplicabilitatea anexei VII ar fi putut conduce la soluţia stabilirii salarizării reclamanţilor în anii 2020 – 2023 la nivelul de care au beneficiat în concret până acum, ca urmare a încadrării salarizării în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat? e3) aplicabilitatea anexei VII ar putea conduce pe viitor la soluţia stabilirii salarizării reclamanţilor la nivelul de care ar beneficia conform aplicării anexei VIII sau chiar la un nivel mai mic, în ipoteza în care bugetul de venituri şi cheltuieli nu ar permite o salarizare mai mare, respectiv în ipoteza în care criteriile de evaluare a performanţelor ar fi impus o astfel de soluţie? e2) aplicabilitatea anexei VII ar avea vreo influenţă pozitivă/negativă în ceea ce priveşte eventualele sporuri de care au beneficiat sau, după caz, beneficiază reclamanţii? e3) există vreo certitudine că aplicabilitatea anexei VII va determina o salarizare superioară a reclamanţilor în raport cu cea de care beneficiază ca urmare a încadrării salariale în anexa VIII, ţinând seama de criteriile reglementate la art. 7 şi 12 din anexa VII? 4. În ipoteza în care fiecare reclamant va considera că salarizarea ar fi trebuit să se realizeze încă de la data de 01.01.2018 prin raportare la anexa VII, să indice, în concret, care este cuantumul brut al salariului de bază la care ar fi fost îndreptăţit în fiecare lună începând cu ianuarie 2018 şi până în prezent, prezentând raţionamentul complet şi algoritmul de determinare, prin luarea în considerare a tuturor normelor legale cuprinse în anexa VII şi ţinând seama de conţinutul concret al situaţiei patrimoniale a pârâtului (bugetul de venituri şi cheltuieli), evaluarea performanţelor individuale şi alţi eventuali factori relevanţi. Totodată, să se indice şi nivelul eventualelor sporuri de care ar fi beneficiat şi algoritmul de determinare al acestora. De asemenea, pentru ipoteza în care informaţiile prezentate vor reflecta o salarizare mai mare decât cea de care au beneficiat efectiv, să se indice cuantumul diferenţei lunare (brute), defalcat pe salariul de bază şi eventuale sporuri, începând cu data de 01.04.2020 şi până în prezent. 5. să prezinte instanţei orice altă informaţie/lămurire necesară în vederea justei soluţionări a cauzei.

6 iunie 2023, ora 10:00
Complet: FLM 2
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: amana pronuntarea la data de 20.06.2023



Pagina principală