Informații dosare ce cuprind 5720/109/2024

(date furnizate de portalul instanțelor de judecată)

1. Numărul dosarului: 5720/109/2024
Data înregistrării: 20 noiembrie 2024, ora 11:27:00
Data ultimei modificări: 15 aprilie 2025, ora 12:31:06
Instanță: Curtea de Apel Pitești
Secție: Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal
Materie: contencios administrativ și fiscal
Obiect: îndreptare eroare materială sc. nr. 369/06.06.2024 pron. în D. 5428/109/2023
Stadiu procesual: Recurs

Părți:
INTERMED & SERV COMPUTERS SRL - Recurent Reclamant
COMPANIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA - AGENŢIA DE CONTROL ŞI ÎNCASARE ACI GIURGIU - Intimat Pârât
COMPANIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA - PRIN DIRECŢIA REGIONALĂ DE DRUMURI ŞI PODURI BUCUREŞTI - Intimat Pârât

Ședințe:
10 martie 2025, ora 09:30
Complet: C1
Tip soluție: cu casare
Soluția pe scurt: Respinge excepţia de nulitate a recursului. Admite recursul, casează sentinţa, iar în rejudecare respinge cererea de îndreptare a erorii materiale, ca neîntemeiată. Definitivă. Pronunţată în condiţiile art.402 teza finală C.pr.civ., azi, 10 martie 2025.



2. Numărul dosarului: 5720/109/2024
Data înregistrării: 8 octombrie 2024, ora 09:36:00
Data ultimei modificări: 20 noiembrie 2024, ora 11:31:54
Instanță: Tribunalul Argeș
Secție: Secţia Civilă
Materie: contencios administrativ și fiscal
Obiect: îndreptare eroare materială îndreptare eroare materială sc. nr. 369/06.06.2024 pron. în D. 5428/109/2023
Stadiu procesual: Fond

Părți:
INTERMED & SERV COMPUTERS SRL - Reclamant
COMPANIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA - AGENŢIA DE CONTROL ŞI ÎNCASARE ACI GIURGIU - Pârât
COMPANIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA - PRIN DIRECŢIA REGIONALĂ DE DRUMURI ŞI PODURI BUCUREŞTI - Pârât

Ședințe:
22 octombrie 2024, ora 09:00
Complet: C1-CAF-NCPC-CAMERA CONSILIU
Tip soluție: Încheiere
Soluția pe scurt: Admite cererea. Dispune îndreptarea erorilor materiale strecurate în considerentele Sentinţei nr.369/2024, pronunţată în dosarul nr.5428/109/2023, după cum urmează: „Constată că, prin acţiunea înregistrată la data de 26.10.2023, reclamanta INTERMED & SERV COMPUTERS SRL a chemat în judecată pe pârâta COMPANIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA - AGENŢIA DE CONTROL ŞI ÎNCASARE ACI GIURGIU, solicitând anularea autorizaţiei speciale de transport (A.S. T.) seria BUACI052A1 nr. 23 00003724/2023, cu cheltuieli de judecată. În motivare se arată că a formulat contestaţie împotriva A.S.T. seria BUACI052A1 nr. 23 00003724/2023, această contestaţie a fost respinsă aşa cum rezultă din cuprinsul Adresei nr. 72159/ august 2023. În esenţă, se apreciază că AST-u-l a fost emis corect şi nu se impune anularea acestuia. Reclamanta consideră că se impune anularea autorizaţiei speciale de transport (A.S.T.) seria BUAC0052A1 NR. 23 00003384/ 2023 întrucât este nelegal emisă. Prin urmare, la data de 06.07.2023 a fost emisă A.S. T. seria 'BUAC1052A1 NR. 23 00003724/ 2023 deoarece s-a reţinut că potrivit tichetului de cântar nr. 1927 autovehiculul B356PAM şi semiremorca AG14YSC în configuraţia: A2S3 autovehicul cu 2 axe însoţite de o semiremorcă cu 3 axe cu o lungime totală de 16,5 m şi lăţime 2,55 m, înălţime 4, cântăreşte o greutate totală de 40.30 tone fiind depăşită masa totală de 40 tone, legală. Conform CMR reclamanta a încărcat din Bulgaria de la societatea KAOLIN EAD o cantitate de marfă ce trebuia descărcată în România la societatea destinatar IPEC SA, în Alba. Potrivit tichetului eliberat la încărcarea mărfii cât si CMR-ului cantitatea de marfă încărcată în ansamblul auto format din cap tractor înmatriculat sub nr. B356PAM si semiremorca AG14YSC la data de 06.07.2023 a fost de 24.84 tone, rezultând astfel greutatea totală de doar 39.68 tone deci sub greutatea totală admisă de 40 tone. Potrivit documentului CMR anexat, marfa a fost încărcată în data de 06.07.2023 şi a fost ulterior descărcată la destinatar în data de 07.07.2023 de angajatul societăţii noastre Comoraşu Niculaie. La data de 06.12.2023, C.N.A.I.R. S.A. prin Direcţia Regională de Drumuri si Poduri Bucureşti a formulat întâmpinare, solicitând respingerea acţiunii ca neîntemeiată. SC INTERMED SERV COMPUTERS S.R.L., a formulat contestaţie împotriva Autorizaţiei Speciale de Transport seria BUAC1052A1 nr. 2300003724/2023, solicitând anularea acesteia întrucât este nelegal emisă. La data de 06.07.2023 a fost emisă autorizaţia specială de transport seria BUAC1052A1 nr. 2300003724/2023 întrucât s-a reţinut că, potrivit tichetului de cântar nr. 1927, autovehiculul B356PAM şi semiremorca AG14YSC în configuraţia A2S3 — autovehicul cu 2 axe însoţite de o semiremorcă cu 3 axe, cu o lungime totală de 16,5 m şi lăţime 2,55 m, înălţime 4, cântăreşte o greutate totală de 40.30 tone, fiind depăşită masa totală de 40 de tone legală. Autovehiculul cu numărul de înmatriculare B356PAM a fost cântărit în data de 06.07.2023, ora 10:56:47, conform tichetului de cântar nr. 1927, pe instalaţia fixă de cântărire „CÂNTAR A” pe sensul de intrare în ţară. Cântărirea s-a făcut în regim dinamic cu respectarea Normelor metrologice impuse de Institutul Naţional de Metrologie Legală, respectiv clasa de exactitate C2. Sistemul de cântărire de tipul SUPA WEIGH4000, deţinea Buletin de Verificare Metrologică — BVM 0487394 din data de 25.05.2023, date înscrise în tichetul de cântar nr. 1927 /06.07.2023, emis pentru autovehiculul în cauză şi înmânat şoferului vehiculului. În cauză s-a administrat proba cu înscrisuri, din a căror examinare, tribunalul reţine următoarele: Prin autorizaţia specială de transport seria BUAC1052A1 nr. 2300003724/2023 s-a constatat că autovehiculul B445PAM şi semiremorca AG24PAD în configuraţia A2S3 — autovehiculul B356PAM şi semiremorca AG14YSC în configuraţia A2S3 — autovehicul cu 2 axe însoţite de o semiremorcă cu 3 axe, cu o lungime totală de 16,5 m şi lăţime 2,55 m, înălţime 4, cântăreşte o greutate totală de 40.30 tone, fiind depăşită masa totală de 40 de tone legală Împotriva acestui act, reclamanta a formulat contestaţie însă nu a primit răspuns. Motivul principal invocat de reclamantă este că la momentul cântăririi organul constatator nu a prezentat un document din care să reiasă că instrumentul aflat la cântărirea autovehiculului proprietatea sa este un cântar verificat, avizat metrologic pentru cântărire şi omologat la locul cântăririi, aceste informaţii neregăsindu-se nici în cuprinsul actului contestat şi nici în tichetul de cântărire. Susţine reclamanta acest motiv deoarece potrivit tichetului de cântar nr. 1032206 de la recepţia mărfii din data de 07.07.2023 orele 09:42, greutatea totală a ansamblului auto este de 39,90 tone, prin urmare aflându-se tot sub limita maximă admisă de 40 tone. Reclamanta însă nu a depus niciun document din care să reiasă modul de cântărire a mărfii în Bulgaria, tipul de cântar, omologarea şi verificarea acestuia. La solicitarea instanţei pârâta a depus la dosar înscrisuri din care reiese că la 06.07.2023 cântărirea s-a efectuat cu sistemul de cântărire central, a cărui ultimă verificare metrologică data din 26.05.2023 lucru menţionat de altfel în tichetul de cântărire. Instalaţiile de cântărire sunt supuse expertizei metrologice din 6 în 6 luni astfel că susţinerile reclamantei nu sunt întemeiate. Ca urmare în baza articolului 1, 2, 8, 18 din Legea 554/2004 completată şi modificată ulterior va respinge acţiunea.” Se va face aplicarea disp. art. 442 alin 3 Cod procedură civilă. Cu recurs în 15 zile de la comunicare. Recursul se depune la Tribunalul Argeş. Pronunţată azi, 22 Octombrie 2024, la Tribunalul Argeş –Secţia Civilă, complet specializat Contencios Administrativ şi Fiscal, în condiţiile art. 402 teza finală Cod procedură civilă.

21 octombrie 2024, ora 09:00
Complet: C1-CAF-NCPC-CAMERA CONSILIU
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la data de 22.10.2024. Cu recurs odată cu fondul. Pronunţată azi, 21 Octombrie 2024, la Tribunalul Argeş –Secţia Civilă, complet specializat Contencios Administrativ şi Fiscal, în condiţiile art. 396 alin. 2 Cod procedură civilă.



Pagina principală