Informații dosare ce cuprind 654/2/2023

(date furnizate de portalul instanțelor de judecată)

1. Numărul dosarului: 654/2/2023
Data înregistrării: 1 februarie 2023, ora 12:45:00
Data ultimei modificări: 18 iunie 2024, ora 15:32:16
Instanță: Curtea de Apel București
Secție: Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal
Materie: contencios administrativ și fiscal
Obiect: contestaţie act administrativ fiscal ordinul nr. 856/2022
Stadiu procesual: Fond

Părți:
BRAILA WINDS SRL - Reclamant
PREŞEDINTELE AGENŢIEI NAŢIONALE DE ADMINISTRARE FISCALĂ - Pârât
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE - DIRECŢIA GENERALĂ DE SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILOR - Pârât
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ - DIRECTIA GENERALA PROCEDURI PENTRU ADMINISTRAREA VENITURILOR - Pârât
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ - Pârât
DIRECTIA GENERALA REGIONALA A FINANTELOR PUBLICE BUCURE?TI - ADMINISTRATIA FISCALA PENTRU CONTRIBUABILI MIJLOCII BUCURESTI - Pârât

Ședințe:
13 martie 2024, ora 12:00
Complet: 8-Completul 5 fond
Tip soluție: Sesizare CJUE
Soluția pe scurt: Admite cererea de sesizare a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene pentru pronunţarea unei hotărâri preliminare. În temeiul art. 267 din Tratatul privind Funcţionarea Uniunii Europene, dispune sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene spre a se pronunţa, cu titlu preliminar, în sensul de a lămuri: „1. Dispoziţiile art. 107 şi 108 TFUE trebuie interpretate în sensul că o reglementare naţională care impune un impozit doar anumitor producători de energie electrică, precum cei din surse regenerabile, nu tuturor producătorilor de energie electrică, constituie un ajutor de stat acordat acestora din urmă, supus obligaţiei de notificare? 2. Dispoziţiile art. 3 alin. (1) şi (4), ale art. 9 alin. (2), precum şi ale art. 58 lit. (b) - (d) din Directiva (UE) 2019/944 şi ale art. 3 lit. (b), (f), (g) (j) şi (n) din Regulamentul 2019/943, conform cărora Statele membre trebuie să asigure condiţii de concurenţă echitabile şi nediscriminatorii pentru producătorii de energie electrică, trebuie interpretate în sensul că se opun unei reglementări naţionale prin care se impune un impozit suplimentar doar în sarcina anumitor producători de energie electrică, inclusiv cei din surse regenerabile, cu excluderea anumitor categorii de producători de la plata impozitului, deşi toţi producătorii de energie electrică se află într-o situaţie comparabilă, având în vedere, printre altele, veniturile comparabile obţinute din vânzarea energiei electrice? 3. Dispoziţiile art. 49, 56 şi 63 TFUE, respectiv ale art. 17 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene trebuie interpretate în sensul că se opun unei reglementări naţionale prin care se impune un impozit discriminatoriu şi în cuantum excesiv doar anumitor producători de energie electrică (inclusiv celor din surse regenerabile), cu excluderea altor categorii de producători? 4. Anterior Regulamentului 2022/1854, Directiva (UE) 2019/944 şi Regulamentul nr. 2019/943 trebuie interpretate în sensul că se opun unei reglementări naţionale care echivalează cu o fixare a preţului de vânzare/o îngrădire a libertăţii de fixare a preţului de vânzare? 5. (a) Principiile precauţiei, prevenirii şi corectării poluării la sursă şi principiul „poluatorul plăteşte”, precum şi (b) art. 2 alin. (1) şi (2), art. 4 din Regulamentul UE 2021/1119, coroborate cu art. 191 alin. (2) din TFUE, respectiv art. 3 alin. (1), (3) şi (4) din Directiva 2018/2001, reglementând obiectivele de neutralitate climatică instituite de Uniunea Europeană, trebuie interpretate în sensul că se opun unei legislaţii naţionale care aduce atingere obiectivelor europene privind realizarea neutralităţii climatice şi politicii Uniunii Europene în materie de taxare a energiei? În caz afirmativ, care sunt criteriile care trebuie respectate la determinarea acelui impozit, pentru a fi respectate principiile mai sus enunţate? 6. Dispoziţiile art. 401 din Directiva TVA 2006/112/CE trebuie interpretate în sensul că se opun unei reglementări naţionale, de tipul celei instituite de OUG nr. 27/2022, care impune un impozit pe cifra de afaceri, aplicat asupra veniturilor din vânzarea energiei electrice?” Dispune înaintarea încheierii şi a unei fotocopii scanate a dosarului către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene. În temeiul art. 267 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi art. 412 alin. 1 pct. 7 C.proc.civ., suspendă judecata cauzei până la pronunţarea hotărârii preliminare de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene. Prorogă soluţionarea cererii reclamantei de suspendare a judecării cauzei, în temeiul art. 413 alin. 1 pct. 1 Cod procedură civilă, până la soluţionarea de către Curtea Constituţională a excepţiei de neconstituţionalitate invocate în cauză, după încetarea măsurii suspendării de drept a cauzei, conform art. 412 alin. 1 pct. 7 Cod procedură civilă. Cu drept de recurs pe toată durata suspendării judecăţii, care se depune la sediul Curţii de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a Contencios administrativ şi fiscal. Pronunţată astăzi, 13.03.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.

6 martie 2024, ora 12:00
Complet: 8-Completul 5 fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea asupra cererii de sesizare a CJUE şi asupra cererii de suspendare a judecării cauzei la data de 13.03.2024. Pronunţată astăzi, 06.03.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.

21 februarie 2024, ora 12:00
Complet: 8-Completul 5 fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea asupra cererii de sesizare a CJUE şi asupra cererii de suspendare a judecării cauzei la data de 06.03.2024. Pronunţată astăzi, 21.02.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.

14 februarie 2024, ora 12:00
Complet: 8-Completul 5 fond
Tip soluție: Încheiere
Soluția pe scurt: Admite cererea reclamantei de sesizare a Curţii Constituţionale. Sesizează Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art.15 din OUG nr.27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei şi a Anexei 6 la OUG nr.27/2022, astfel cum aceasta a fost modificată prin Legea nr. 206/2022 (ambele forme de aplicare, atât forma aplicabilă până la 14.07.2022, cât şi forma aplicabilă începând cu 14.07.2022), precum şi a dispoziţiilor Legii nr. 206/2022 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei prin raportare la prevederile art. 15 din OUG nr. 27/2022. Amână pronunţarea asupra cererii de sesizare a CJUE şi asupra cererii de suspendare a judecării cauzei la data de 21.02.2024. Pronunţată astăzi, 14.02.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.

7 februarie 2024, ora 12:00
Complet: 8-Completul 5 fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea asupra cererii de sesizare a Curţii Constituţionale şi asupra cererii de sesizare a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene la data de 14.02.2024. Pronunţată astăzi, 07.02.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.

10 ianuarie 2024, ora 12:00
Complet: 8-Completul 5 fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: În vederea comunicării către pârâţi a cererii de completare a cererii de sesizare a CJUE.

6 decembrie 2023, ora 12:00
Complet: 8-Completul 5 fond
Tip soluție: Încheiere
Soluția pe scurt: Respinge excepţiile lipsei calităţii procesuale pasive, invocate de pârâţii Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Ministerul Finanţelor - Direcţia Generală de Soluţionare a Contestaţiilor şi Administraţia Fiscală pentru Contribuabilii Mijlocii prin Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice, ca neîntemeiate. Respinge excepţia lipsei de interes cu privire la capătul 2 de cerere, invocată de pârâta Administraţia Fiscală pentru Contribuabilii Mijlocii prin Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice, ca neîntemeiată. Uneşte cu fondul cauzei excepţiile inadmisibilităţii cu privire la capetele 2, 8 şi 9 de cerere, invocate de pârâtele Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Administraţia Fiscală pentru Contribuabilii Mijlocii prin Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice. Recalifică excepţiile inadmisibilităţii cererii de chemare în judecată, invocate de pârâţii Ministerul Finanţelor - Direcţia Generală de Soluţionare a Contestaţiilor şi Administraţia Fiscală pentru Contribuabilii Mijlocii prin Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice, ca fiind apărări pe fondul cauzei. Respinge excepţia inadmisibilităţii cu privire la capătul 7 de cerere, invocată de pârâta Administraţia Fiscală pentru Contribuabilii Mijlocii prin Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice, ca neîntemeiată. Cu drept de recurs odată cu fondul cauzei. Pronunţată astăzi, 06.12.2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.

29 noiembrie 2023, ora 12:00
Complet: 8-Completul 5 fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la data de 06.12.2023. Pronunţată astăzi, 29.11.2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.

22 noiembrie 2023, ora 12:00
Complet: 8-Completul 5 fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la data de 29.11.2023. Pronunţată astăzi, 22.11.2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.

8 noiembrie 2023, ora 12:00
Complet: 8-Completul 5 fond
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea la data de 22.11.2023. Pronunţată astăzi, 08.11.2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei.

13 septembrie 2023, ora 12:00
Complet: 8-Completul 5 fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru a se lua cunoştinţă de înscrisurile depuse la dosar.

28 iunie 2023, ora 12:00
Complet: 8-Completul 5 fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: În considerarea Hotărârii Generale a judecătorilor Curţii de Apel Bucureşti nr. 2/20.06.2023, amână judecarea cauzei.

17 mai 2023, ora 12:00
Complet: 8-Completul 5 fond
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână cauza la data de 28.06.2023 pentru comunicarea cererii precizatoare, conform art. 204 C.proc.civ.



Pagina principală