Informații dosare ce cuprind 721/111/2025
(date furnizate de portalul instanțelor de judecată)
1. Numărul dosarului:
721/111/2025
Data înregistrării:
6 martie 2025, ora 12:13:00
Data ultimei modificări:
30 mai 2025, ora 17:30:55
Instanță:
Tribunalul Bihor
Secție:
Secţia a III-a Contencios Administrativ şi Fiscal
Materie:
contencios administrativ și fiscal
Obiect:
Litigiu privind achiziţiile publice – Executare contract
Stadiu procesual:
Fond
Părți:
MIRCHIS & MAYER SRL - Reclamant
COMUNA DIOSIG - Pârât
Ședințe:
13 mai 2025, ora 10:00
Complet: CAF 10 AP
Tip soluție: Consfinţeşte tranzacţia părţilor
Soluția pe scurt: Ia act de tranzacţia intervenită între reclamanta Mirghis & Mayer SRL şi pârâta Comuna Diosig, după cum urmează:
„TRANZACTIE
Partile:
1. MIRGHIS & MAYER SRL reprezentata prin administrator MIRGHIŞ IOAN-MARINEL si
2. COMUNA DIOSIG, reprezentata prin Primar Mados Attila Ferencz,
Avand in vedere:
- Contractul de executie lucrari nr. 1364/19.10.2018, incheiat intre Mirghis & Mayer Srl si Comuna Diosig, avand ca obiect executarea de lucrari de reabilitare si modernizare a retelei de drumuri de interes local in localitatea Diosig, in cadrul proiectului “Reabilitare strazi in Comuna Diosig, Judetul Bihor”, pretul final fiind de 10.463.583,15 lei, plus TVA, in total 12.451.663,95 lei, asa cum este acesta prevazut in Actul aditional nr. 7/17.09.2020, incheiat intre parti;
- Executarea contractului de catre Mirghis & Mayer Srl in proportie de aproximativ 80%, respectiv asfaltarea la nivel de uzura a celor 27 de strazi prevazute in Contract, partea carosabila, pana in luna noiembrie 2021;
- Achitarea in totalitate de catre Comuna Diosig a lucrarilor executate si receptionate calitativ, mai exact a sumei de 8.146.860,29 lei;
- Imposibilitatea continuarii lucrarilor de catre Mirghis & Mayer Srl, ulterior lunii noiembrie 2021, din cauza lipsei unei dispozitii de santier emise in forma prevazuta de art. 67 alin.2 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, care sa reglementeze modificarile proiectului si ale solutiilor tehnice initiale;
- Existenta intre parti a urmatoarelor doua litigii:
1. Dosarul nr. 2587/111/2024 – reclamant Comuna Diosig si parat Mirghis & Mayer Srl, avand ca obiect constituire garantie de buna executie, solutionat definitiv in data de 27.03.2025, in sensul respingerii apelului declarat de subscrisa si mentinerea hotararii instantei de fond care a obligat societatea noastra să constituie garanţia de bună execuţie a contractului în cuantum de 10% din valoarea contractului, respectiv 1.031.429,97 lei, sub sancţiunea plăţii de daune cominatorii în cuantum de 500 lei/zi de întârziere, până la limita sumei de 814.686,02 lei, de la rămânerea definitivă a hotărârii.
2. Dosarul nr. 721/111/2025 – reclamant Mirghis & Mayer Srl si parat Comuna Diosig, avand ca obiect:
- Instanta sa dispuna rezilierea Contractului de lucrari nr. 1364/19.10.2018, modificat prin acte aditionale;
- Instanta sa constate ca terminarea si predarea faptica a lucrarilor catre Comuna Diosig au avut loc in data de 10.11.2021;
- Instanta sa constate ca perioada de garantie de 60 de luni curge de la data de 10.11.2021;
- Instanta sa constate ca la data formularii actiunii valoarea garantiei de buna executie este de 30% din valoarea totala a garantiei, avand in vedere ca terminarea si predarea faptica a lucrarii au avut loc in data de 10.11.2021;
- Instanta sa oblige Comuna Diosig la convocarea comisiei de receptie in vederea efectuarii receptiei la terminarea lucrarilor in ceea ce priveste lucrarile executate si predate faptic pana la data de 10.11.2021;
- Instanta sa oblige parata la plata unor daune cominatorii de 500 lei/zi de intarziere in cazul in care aceasta nu convoaca comisia de receptie in termen de 30 de zile de la data ramanerii definitive a hotararii pronuntate in prezentul dosar,
primul termen de judecata fiind fixat pentru data de 08.04.2025,
in vederea solutionarii problemei ivite si a stingerii litigiului pe cale amiabila intre partile semnatare, care formeaza obiectul dosarului nr. 721/111/2025, aflat pe rolul Tribunalului Bihor, in temeiul prevederilor art. 2267 si urmatoarele Cod Civil, acestea tranzactioneaza in urmatoarele conditii:
Art. 1. Comuna Diosig pune la dispozitia societatii, dispozitia de santier necesara continuarii lucrarilor in forma prevazuta de art. 67 alin.2 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991, purtand semnatura verificatorului de proiect in termen de maxim 30 zile calendarisitce de la data incheierii prezentei tranzactii, Comuna Diosig obligandu-se totodata sa indeplineasca toate formalitatile necesare in raport cu finantatorul sau AFIR in vederea respectarii in totalitate a contractului de finantare si a prevederilor legale incidente, in caz contrar obligandu-se sa deconteze din fonduri proprii costurile lucrarilor ramase de executat, in cel mult 30 de zile de la data emiterii facturii de catre Mirghis & Mayer Srl.
Art. 2. In baza dispozitiei de santier emise in forma legala, cu conditia ca aceasta sa fie pusa la dispozitia societatii cu respectarea tuturor conditiilor impuse la art. 1 de mai sus, Mirghis & Mayer Srl va finaliza lucrarile ramase neexecutate pana la termenul de finalizare prevazut in contract, respectiv 28.09.2025.
Art. 3. Comuna Diosig va achita contravaloarea lucrarilor executate in conformitate cu prevederile contractului si in conditiile stabilite la art. 1 de mai sus.
Art. 4. Comuna Diosig atesta faptul ca lucrarile deja achitate au fost finalizate pana in luna noiembrie 2021 si ca acestea corespund din punct de vedere calitativ standardelor in constrcutii.
Art. 5. Comuna Diosig se obliga sa convoace comisia de receptie pentru a efectua receptia la terminarea lucrarilor executate pana in noiembrie 2021, in termen de cel mult 30 de zile de la data semnarii prezentei tranzactii.
Art. 6. Avand in vedere ca lucrarile au fost finalizate in luna noiembrie 2021, data de la care drumurile sunt utilizate de Comuna Diosig, aceasta din urma recunoaste ca, prin derogare de la prevederile art. 16.1 din contractul de executie lucrari incheiat, perioada de garantie de 60 de luni a inceput sa curga din 10.11.2021, si nu de la data incheierii procesului-verbal de receptie la terminarea lucrarilor.
Art. 7. In contextul articolului de mai sus, Comuna Diosig recunoaste ca la data semnarii prezentei tranzactii, cuantumul garantiei de buna executie ramasa la dispozitia Comunei ar trebui sa fie doar 30% din valoarea contractului, raportat la prevederile art. 12.4 si 12.5. din contract, asadar este de acord cu reducerea valorii garantiei la aceasta valoare ( 30% din pretul total al contractului ).
Art.8. In ceea ce priveste cheltuielile de judecata, partile se inteleg ca fiecare parte suporta propriile cheltuieli de judecata.
Art. 9. In temeiul prevederilor art. 438 Cod de procedura civila, prezenta tranzactie va fi depusa la dosarul nr. 721/111/2025, aflat pe rolul Tribunalului Bihor, la termenul de judecata imediat urmatoare incheierii tranzactiei, partile solicitand instantei sa dea o hotarare care sa consfinteasca tranzactia lor.
Prezenta tranzactie reprezinta vointa expresa a partilor si a fost incheiata azi, data de 02.04.2025, in 4 exemplare originale, cate unul pentru fiecare parte semnatara si doua exemplare pentru instanta, urmand a fi prezentata Consiliului Local al Comunei Diosig in sedinta ce va avea loc in 07.04.2025.”
Cu drept de recurs în termen de 30 zile de la comunicare. Cererea de recurs se va depune la Tribunalul Bihor.
Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, azi 13.05.2025.
6 mai 2025, ora 11:00
Complet: CAF 10 AP
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronun?area hotărârii pentru data de 13.05.2025.
În temeiul disp. art. 396 alin. 2 C.pr.civ., pronunţarea hotărârii se va face prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei.
8 aprilie 2025, ora 11:00
Complet: CAF 10 AP
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: pentru încheierea tranzacţiei
Pagina principală