Informații dosare ce cuprind 789/1371/2015
(date furnizate de portalul instanțelor de judecată)
1. Numărul dosarului:
789/1371/2015
Data înregistrării:
19 aprilie 2023, ora 10:06:00
Data ultimei modificări:
14 septembrie 2023, ora 13:20:53
Instanță:
Curtea de Apel Târgu Mureș
Secție:
Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal
Materie:
Faliment
Obiect:
închiderea procedurii
Stadiu procesual:
Apel
Părți:
SEULEAN COMTRANS SRL PRIN LICHIDATOR JUDICIAR CII ADAM NICOLAE - Intimat Debitor
DIRECŢIA GENERALĂ REGIONALĂ A FINANŢELOR PUBLICE BRAŞOV PRIN ADMINISTRAŢIA JUDEŢEANĂ A FINANŢELOR PUBLICE MUREŞ - Apelant Creditor
Ședințe:
11 septembrie 2023, ora 12:00
Complet: CS5 AI
Tip soluție: Respins
Soluția pe scurt: Respinge apelul, ca nefondat, formulat de creditoarea DIRECŢIA REGIONALĂ A FINANŢELOR PUBLICE BRAŞOV – ADMINISTRAŢIA JUDEŢEANĂ A FINANŢELOR PUBLICE MUREŞ (cu datele de identificare) împotriva sentinţei nr. 82/30 Martie 2023, pronunţată de Tribunalul Specializat Mureş în dos. nr. 789/1371/2015.
Definitivă.
Pronunţată în şedinţă publică, azi, 11 Septembrie 2023.
26 iunie 2023, ora 12:00
Complet: CS5 AI
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: În considerarea Hotărârii nr. 3 din 20 iunie 2023 a Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul Curţii de Apel Târgu Mureş, amână judecarea cauzei şi stabileşte termen de judecată în data de 11 septembrie 2023, ora 12:00.
2. Numărul dosarului:
789/1371/2015
Data înregistrării:
4 septembrie 2015, ora 11:36:00
Data ultimei modificări:
19 aprilie 2023, ora 10:31:06
Instanță:
Tribunalul Comercial Mureș
Secție:
INSOLVENTA
Materie:
Faliment
Obiect:
cererea debitorului - L85/2006 art.27 alin.5
Stadiu procesual:
Fond
Părți:
SEULEAN COMTRANS SRL - Debitor
DIRECŢIA GENERALĂ REGIONALĂ A FINANŢELOR PUBLICE BRAŞOV PRIN ADMINISTRAŢIA JUDEŢEANĂ A FINANŢELOR PUBLICE MUREŞ - Creditor
Ședințe:
30 martie 2023, ora 09:00
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Închis lichidarea (art. 117 din lege)
Soluția pe scurt: În temeiul art. 175 alin. 2 din Legea nr. 85/2014 privind procedura insolven?ei, dispune închiderea procedurii insolven?ei debitoarei ŞEULEAN COMTRANS SRL, CUI 4323829, înregistrată în Registrul comer?ului sub nr. J26/1600/2013, cu sediul social în Târnăveni, str. Digului nr. 8, jud. Mure?.
Dispune radierea debitoarei ŞEULEAN COMTRANS SRL, CUI 4323829, înregistrată în Registrul comer?ului sub nr. J26/1600/2013, cu sediul social în Târnăveni, str. Digului nr. 8, jud. Mure?.
În temeiul art. 180 din Legea nr. 85/2014 privind procedura insolven?ei, descarcă judecătorul sindic, lichidatorul judiciar CII Adam Nicolae Aurel, cu sediul profesional în Târgu-Mureş, str. Justiţiei nr. 6, et. 1, ap. 2, jud. Mure?, nr. de înregistrare RFO I - 4072, ?i toate persoanele care i-au asistat de orice îndatoriri sau responsabilită?i cu privire la procedură, debitor ?i averea lui, creditori, titulari de drepturi de preferin?ă, ac?ionari sau asocia?i.
În temeiul art. 179 din Legea nr. 85/2014 privind procedura insolven?ei, dispune notificarea prezentei sentin?e Direc?iei Generale Regionale A Finan?elor Publice Bra?ov – Administra?ia Jude?eană a Finan?elor Publice Mure?, Oficiului Registrului Comer?ului de pe lângă Tribunalul Mure? pentru efectuarea cuvenitelor men?iuni ?i creditorilor prin publicare în BPI.
În temeiul art. 104 din Legea nr. 265/2022, dispune trimiterea unei copii legalizate a prezentei hotărârii către Oficiul Registrului Comer?ului de pe lângă Tribunalul Mure? în termen de 15 zile de la data rămânerii definitive pentru efectuarea cuvenitelor înregistrări în registrul comer?ului.
Fără cheltuieli de judecată.
Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicare. Cererea de apel se depune la Tribunalul Specializat Mure?.
Pronun?ată în condi?iile art. 396 Cod procedură civilă, astăzi, 30.03.2023.
23 martie 2023, ora 09:00
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea asupra cererii de închidere procedurii insolvenţei la data de 30.03.2023, soluţia urmând a fi pusă la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, potrivit art.396 pct.2 Cod procedură civilă.
26 ianuarie 2023, ora 09:00
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Constată că s-a depus raport final, astfel că stabileşte termen la data de 23.03.2023, pentru când dispune convocarea adunării creditorilor cu menţiunea că se va supune dezbaterii eventualele obiecţiuni şi, în subsidiar, cererea de închidere a procedurii.
29 septembrie 2022, ora 09:00
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Acordă un nou termen în continuarea demersurilor specifice procedurii pe data de 26 ianuarie 2022, termen până la care lichidatorul judiciar va depune rapoarte lunare de activitate şi dovezile de publicare în BPI a acestora.
19 mai 2022, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Acordă un nou termen în continuarea demersurilor specifice procedurii pe data de 29.09.2022, termen până la care lichidatorul judiciar va depune rapoarte lunare de activitate şi dovezile de publicare în BPI a acestora.
13 ianuarie 2022, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Stabileşte termen în continuarea demersurilor specifice procedurii pe data de 19/05/2022
16 septembrie 2021, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Acordă un nou termen în continuarea demersurilor specifice procedurii la data de 13.01.2022.
13 mai 2021, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: În vederea continuării demersurilor specifice procedurii insolvenţei , amână judecarea cauzei la data de 16.09.2021.
14 ianuarie 2021, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Stabileşte termen în continuarea demersurilor specifice procedurii de faliment pentru data de 13/05/2021,
10 septembrie 2020, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Stabileşte termen în continuarea demersurilor specifice procedurii pe data de 14/01/2021.
14 mai 2020, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Suspendat de drept pe durata stării de urgenţă, în temeiul art.63 alin. (11) din Decretul nr.240/2020, fără efectuarea vreunui act de procedură.
16 ianuarie 2020, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Stabileşte un nou termen pentru continuarea demersurilor specifice procedurii pe data de 14/05/2020.
12 septembrie 2019, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Stabileşte termen în continuarea demersurilor specifice procedurii respectiv continuare demersuri de valorificare bunuri pe data de 16/01/2020.
28 martie 2019, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Stabileşte termen în continuarea procedurii pe data de 12.09.2019.
15 noiembrie 2018, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Acordă termen în continuarea procedurii pe data de 28/03/2019 pentru valorificarea bunurilor ,şedinţa urmând a se desfăşura la noul sediul al instanţei din Tg. Mureş , str.Bolyai, nr.2, judeţ Mureş
31 mai 2018, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Faţă de intervenirea vacanţei judecătoreşti şi de faptul că se impune continuarea demersurilor de valorificare şi clarificarea situa?iei autoturismelor din averea debitoarei , fixează termen pe data de 15/11/2018.
22 martie 2018, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Stabileşte termen pentru continuarea demersurilor specifice procedurii pe data de 31/05/2018
16 noiembrie 2017, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Acordă un nou termen de control pe data de 22/03/2018, pentru continuarea demersurilor specifice procedurii
15 iunie 2017, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Stabileşte termen de control în continuarea procedurii pe data de 16/11/2017.
16 februarie 2017, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Stabileşte termen în continuarea procedurii pe data de 15/06/2017.
23 noiembrie 2016, ora 08:30
Complet: C27 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Stabileşte un nou termen de control în continuarea procedurii pe data de 16/02/2017, sala 26, ora 8,30 pentru continuarea demersurilor de valoirificare a bunurilor debitoarei.
21 septembrie 2016, ora 12:00
Complet: C4 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru continuarea procedurii.
20 aprilie 2016, ora 12:30
Complet: C4 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru continaurea procedurii.
9 decembrie 2015, ora 12:30
Complet: C4 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru continuarea procedurii.
16 septembrie 2015, ora 12:30
Complet: C4 sindice
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Admite cererea formulată de debitor, SEULEAN COMTRANS S.R.L., cu sediul în târnăveni, Strada Digului nr. 8, judeţul Mureş, cu număr de ordine în registrul comerţului: J26/1600/1993 şi cod unic de înregistrare: 4323829, având ca obiect deschiderea procedurii simplificate de insolvenţă.
În temeiul art. 71, art. 38 alin. (2) şi art. 145 alin. (1) A. lit. a) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, deschide procedura simplificată de insolvenţă a debitorului, SEULEAN COMTRANS S.R.L., şi decide intrarea acestuia în faliment.
În temeiul art. 145 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dizolvă debitorul persoană juridică.
În temeiul art. 85 alin. (4) şi art. 145 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, constată ca fiind de drept încetat dreptul de administrare al debitorului, constând în dreptul de a-şi conduce activitatea, de a-şi administra bunurile din avere şi de a dispune de acestea.
În temeiul art. 73 şi art. 45 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, desemnează lichidator judiciar provizoriu CABINET INDIVIDUAL ADAM NICOLAE AUREL, cu sediul în Târgu-Mureş, strada Justiţiei, nr.6, etaj 1, ap.2, judeţul Mureş, cu un onorariu provizoriu de 1.500 lei pentru întreaga procedură.
În temeiul art. 252 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 31/1990 Legea societăţilor, lichidatorul judiciar va depune hotărârea care reprezintă actul de numire în această calitate, precum şi orice act ulterior care ar aduce schimbări cu privire la persoana lui sau la puterile conferite, la oficiul registrului comerţului, pentru a fi înscrise de îndată şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, după care va depune semnătura lui în registrul comerţului şi va exercita această funcţie.
În temeiul art. 71 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dispune comunicarea, de îndată, a minutei încheierii privind deschiderea procedurii insolvenţei către lichidatorul judiciar provizoriu.
În temeiul art. 101 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dacă debitorul are bunuri supuse transcripţiei, inscripţiei sau înregistrării în registrele de publicitate, lichidatorul judiciar va trimite instanţelor, autorităţilor ori instituţiilor care ţin aceste registre o copie de pe hotărârea de deschidere a procedurii, spre a se face menţiune.
În temeiul art. 75 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, constată că de la data deschiderii procedurii sunt suspendate de drept toate acţiunilor judiciare, extrajudiciare şi a măsurilor de executare silită pentru realizarea creanţelor asupra averii debitorului, cu excepţia acelora prevăzute de lege.
În temeiul art. 79 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, constată că deschiderea procedurii suspendă orice termene de prescripţie a acţiunilor prevăzute la art. 75 alin. (1) din lege.
În temeiul art. 99 şi 147 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, în urma deschiderii procedurii, lichidatorul judiciar va trimite o notificare tuturor creditorilor menţionaţi în lista depusă de debitor potrivit prevederilor art. 67 alin. (1) lit. c) ori, după caz, potrivit prevederilor art. 74 din lege, debitorului şi oficiului registrului comerţului sau, după caz, registrului societăţilor agricole ori altor registre unde debitorul este înmatriculat sau înregistrat, pentru efectuarea menţiunii, notificare ce va fi realizată potrivit prevederilor Codului de procedură civilă şi care se va publica, totodată, pe cheltuiala averii debitorului, într-un ziar de largă circulaţie şi în Buletinul procedurilor de insolvenţă.
În temeiul art. 100 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar va comunica de îndată creditorilor, şi, în orice caz, cel mai târziu la 22/10/2015, notificarea care va cuprinde: a) termenul-limită de depunere de către creditori a opoziţiilor la sentinţa de deschidere a procedurii, pronunţată ca urmare a cererii formulate de debitor, în condiţiile art. 71 alin. (1) din lege, precum şi termenul de soluţionare a opoziţiilor; b) termenul-limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitorului, precum şi cerinţele pentru ca o creanţă înregistrată să fie considerată valabilă; c) termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în Buletinul procedurilor de insolvenţă a tabelului preliminar de creanţe; d) termenul de definitivare a tabelului creanţelor; e) locul, data şi ora primei şedinţe a adunării creditorilor.
În temeiul art. 74 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte la 28/09/2015 termenul până la care, după caz, debitorul este obligat să depună la dosarul cauzei toate actele şi informaţiile prevăzute de art. 67 alin. (1) din lege.
În temeiul art. 100 alin. (1) lit. a) şi art. 71 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte la 02/11/2015 termenul-limită de depunere de către creditori a opoziţiilor la hotărârea de deschidere a procedurii, pronunţată ca urmare a cererii formulate de debitor, dar, în orice caz, în termen de 10 zile de la primirea notificării pentru fiecare creditor.
În temeiul art. 100 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte la 02/11/2015 termenul-limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului, precum şi cerinţele pentru ca o creanţă înregistrată să fie considerată valabilă;
În temeiul art. 100 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte la 14/11/2015 termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în Buletinul procedurilor de insolvenţă a tabelului preliminar de creanţe.
În temeiul art. 110 alin. (4) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, odată cu publicarea în Buletinul procedurilor de insolvenţă a tabelului preliminar de creanţe, lichidatorul judiciar va trimite de îndată notificări creditorilor ale căror creanţe sau drepturi de preferinţă au fost trecute parţial în tabelul preliminar de creanţe sau înlăturate, precizând totodată şi motivele.
În temeiul art. 111 alin. (1) - (5) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, notificările trimise conform art. 110 alin. (4) din lege vor cuprinde următoarele menţiuni:
- debitorul, creditorii şi orice altă parte interesată vor putea să formuleze contestaţii faţă de tabelul de creanţe, cu privire la creanţele şi drepturile trecute sau, după caz, netrecute de lichidatorul judiciar în tabel;
- contestaţiile trebuie depuse la tribunal în termen de 7 zile de la publicarea în Buletinul procedurilor de insolvenţă a tabelului preliminar;
- sub sancţiunea anulării, contestaţia va fi însoţită de dovada, în original, a achitării taxei de timbru, precum şi de toate înscrisurile de care partea înţelege să se folosească în dovedirea susţinerilor sale, cu arătarea oricăror altor probe care se solicită, cu excepţia celor care nu se află în posesia părţii sau nu sunt cunoscute la momentul formulării contestaţiei;
- obligaţia celui care formulează contestaţia de a trimite, cu confirmare de primire, câte un exemplar al contestaţiei şi al documentelor ce o însoţesc lichidatorului judiciar, creditorului a cărui creanţă se contestă, precum şi administratorului special, sub sancţiunea aplicării, în cazul nerespectării acestei obligaţii, din oficiu, unei amenzi în condiţiile Codului de procedură civilă;
- întâmpinarea se depune în termen de 10 zile de la data comunicării contestaţiei şi a documentelor ce o însoţesc, iar un exemplar al întâmpinării se comunică, cu confirmare de primire, de către partea care formulează întâmpinarea şi contestatorului, lichidatorului judiciar şi debitorului, sub sancţiunea prevăzută de art. 208 alin. (2) din Codul de procedură civilă.
În temeiul art. 100 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte la 09/12/2015 termenul de definitivare a tabelului de creanţe, la care judecătorul-sindic va soluţiona deodată, printr-o singură sentinţă, toate contestaţiile, chiar dacă pentru soluţionarea unora ar fi nevoie de administrare de probe.
În temeiul art. 100 alin. (1) lit. e), art. 50 alin. (4) şi art. 57 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte la 14/11/2015 data la care lichidatorul judiciar va convoca prima adunare a creditorilor, la ora şi locul comunicat de lichidatorul judiciar, având ca ordine de zi desemnarea lichidatorului judiciar ori, după caz, confirmarea lichidatorului judiciar desemnat provizoriu, stabilirea onorariului acestuia, precum şi desemnarea comitetului creditorilor.
În temeiul art. 48 alin. (6) şi (8) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, toate procesele-verbale ale şedinţelor adunării creditorilor vor fi depuse, prin grija lichidatorului judiciar, la dosarul cauzei şi trimise spre publicare în Buletinul procedurilor de insolvenţă, în termen de două zile lucrătoare de la data şedinţei adunării creditorilor, cu menţiunea că pot fi contestate, pentru motive de nelegalitate, în termen de 5 zile de la data publicării.
În temeiul art. 84 alin. (3) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar este obligat să întocmească şi să păstreze o listă cuprinzând toate încasările, plăţile şi compensările efectuate după deschiderea procedurii, cu precizarea naturii şi valorii acestora, precum şi a datelor de identificare a cocontractanţilor.
În temeiul art. 64 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar este obligat să îşi organizeze şi optimizeze activitatea în scopul îndeplinirii următoarelor atribuţii:
a) examinarea activităţii debitorului asupra căruia se iniţiază procedura simplificată în raport cu situaţia de fapt şi întocmirea unui raport amănunţit asupra cauzelor şi împrejurărilor care au dus la insolvenţă, cu menţionarea persoanelor cărora le-ar fi imputabilă şi a existenţei premiselor angajării răspunderii acestora în condiţiile prevederilor art. 169 - 173 din lege, într-un termen stabilit de judecătorul-sindic, dar care nu va putea depăşi 40 de zile de la desemnarea lichidatorului judiciar, dacă un raport cu acest obiect nu fusese întocmit anterior de administratorul judiciar;
b) conducerea activităţii debitorului;
c) introducerea de acţiuni pentru anularea actelor şi operaţiunilor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a constituirii unor cauze de preferinţă, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor;
d) aplicarea sigiliilor, inventarierea bunurilor şi luarea măsurilor corespunzătoare pentru conservarea lor;
e) denunţarea unor contracte încheiate de debitor;
f) verificarea creanţelor şi, atunci când este cazul, formularea de obiecţiuni la acestea, notificarea creditorilor în cazul neînscrierii sau înscrierii parţiale a creanţelor, precum şi întocmirea tabelelor de creanţe;
g) urmărirea încasării creanţelor din averea debitorului, rezultate din transferul de bunuri sau de sume de bani efectuat de acesta înaintea deschiderii procedurii, încasarea creanţelor, formularea şi susţinerea acţiunilor în pretenţii pentru încasarea creanţelor debitorului, pentru aceasta putând angaja avocaţi;
h) primirea plăţilor pe seama debitorului şi consemnarea lor în contul averii debitorului;
i) vânzarea bunurilor din averea debitorului, potrivit prevederilor prezentei legi;
j) sub condiţia confirmării de către judecătorul-sindic, încheierea de tranzacţii, descărcarea de datorii, descărcarea fidejusorilor, renunţarea la garanţii reale;
k) sesizarea judecătorului-sindic cu orice problemă care ar cere o soluţionare de către acesta;
l) orice alte atribuţii stabilite prin încheiere de către judecătorul-sindic.
În temeiul art. 64 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar este obligat să conducă activitatea debitorului.
În temeiul art. 64 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, în cazul în care rezultă astfel din analiza activităţii debitorului, lichidatorul judiciar este obligat să introducă acţiuni pentru anularea actelor şi operaţiunilor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a constituirii unor cauze de preferinţă, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor.
În temeiul art. 97 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte la 28/10/2015 termenul până la care lichidatorul judiciar va întocmi şi va supune judecătorul-sindic raportul amănunţit asupra cauzelor şi împrejurărilor care au dus la apariţia insolvenţei debitorului, cu menţionarea eventualelor indicii sau elemente preliminare privind persoanele cărora le-ar fi imputabilă.
În temeiul art. 97 alin. (6) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar va asigura posibilitatea consultării raportului la sediul său, pe cheltuiala solicitantului, va comunica o copie pe raport debitorului şi va depune câte o copie la grefa tribunalului şi la registrul comerţului sau, după caz, la registrul în care este înregistrat debitorul.
În temeiul art. 64 lit. l) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, raportul prevăzut de art. 97 alin. (1) din lege va cuprinde o analiză amănunţită pe următoarele capitole:
1. Preambul (legislaţia aplicabilă, numirea lichidatorului, premize avute în elaborarea raportului); 2. Obiectul de activitate, evoluţia şi structura capitalului social a debitorului (dacă există date se va prezenta şi un scurt istoric al debitorului); 3. Analiza situaţiei patrimoniale (se va face analiză pe bilanţ contabil, iar dacă acesta este mai vechi de 12 luni, se vor lua în considerare informaţiile financiare avute la dispoziţie pentru perioada ulterioară ultimului bilanţ contabil); 4. Analiza indicatorilor bilanţieri în istoric (pe 3 ani în urmă de la data deschiderii procedurii); 5. Analiza contului de profit şi pierdere în istoric (pe 3 ani în urmă de la data deschiderii procedurii); 6. Indicatori financiari şi evoluţia acestora (pe 3 ani în urmă de la data deschiderii procedurii); 7. Analiza activităţii comerciale desfăşurate (după caz se va face referire la marketingul societăţii, analiza vânzărilor, a contractelor, a clientelei etc.); 8. Analiza litigiilor: a) Analiza litigiilor în care debitorul are calitatea de pârât; b) Analiza litigiilor în care debitorul are calitatea de reclamant; 9. Analiza notificărilor înregistrate de debitor în baza Legii 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989; 10. Organizarea (Organigrama) funcţională şi de conducere a debitorului; 11. Analiza resurselor umane şi evoluţia acestora; 12. Analiza obligaţiilor, a nivelului de îndatorare, a surselor de finanţare: finanţare proprie sau finanţare din credite; 13. Concluzii.
În temeiul art. 64 lit. l) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, în cuprinsul raportului prevăzut de art. 97 alin. (1) din lege lichidatorul judiciar:
- va analiza indicatorii de stare bilanţieri în vederea stabilirii modului în care a fost susţinută activitatea debitorului, respectiv dacă aceasta a fost susţinută din surse proprii sau a fost susţinută din credite acordate de bănci;
- va efectua o analiză detaliată a activului şi pasivului debitorului şi a documentelor contabile, în vederea stabilirii existenţei sau nu a premizelor încadrării faptei administratorului debitorului la art. 169 alin. (1) lit. e) din lege;
- în situaţia în care în desfăşurarea activităţii sale debitorul a angajat credite, va analiza dacă a fost respectată destinaţia acestora, pentru a decide dacă există premize ca fapta administratorului debitorului să poată fi încadrată sau nu la art. 169 alin. (1) lit. a) din lege;
- în vederea stabilirii cauzelor care au condus la imposibilitatea susţinerii activităţii din surse proprii, va efectua o analiză a creanţelor societăţii privind modul în care debitorul a încheiat contractele cu clienţii şi a asigurat siguranţa recuperării acestor creanţe, pentru a decide dacă există premize ca fapta administratorului să poată fi încadrată sau nu la art. 169 alin. (1) lit. c) din lege;
- în vederea stabilirii gradului de certitudine în recuperarea creanţelor, va analiza modul în care acestea au fost securizate şi dacă documentele emise (facturile, avizele de expediere a mărfii etc.) au fost întocmite conform legii contabilităţii, pentru a decide dacă există premize ca fapta administratorului să poată fi încadrată sau nu la art. 169 alin. (1) lit. d) din lege;
- va analiza contractele încheiate cu diferiţi furnizori de materii prime, utilităţi, servicii etc., prin compararea ofertelor acestora cu ofertele financiare ale unor terţi care ofereau aceleaşi servicii în aceleaşi condiţii dar în condiţii financiare mai avantajoase pentru debitor, pentru a decide dacă există premize ca fapta administratorului să poată fi încadrată sau nu la art. 169 alin. (1) lit. b) din lege;
- prin analiza tuturor contractelor încheiate, lichidatorul judiciar va urmări stabilirea cauzei (provenienţei) blocajului financiar care nu i-a mai permis debitorului achitarea datoriilor exigibile;
- dacă situaţia o impune, pentru descrierea tabloului de finanţare a ciclurilor de exploatare, lichidatorul judiciar poate recurge la calcularea unor indicatori de finanţare şi de exprimare a stării echilibrului financiar al firmei;
- va expune concluziile sale în ce priveşte cauzele şi împrejurările, precum şi în ce priveşte persoanele a căror activitate a contribuit la ajungerea societăţii în stare de insolvenţă în sensul art. 169 din lege.
În temeiul art. 53 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte la 28/09/2015 data la care lichidatorul judiciar va convoca adunarea generală a asociaţilor debitorului pentru desemnarea administratorului special.
În temeiul art. 53 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, administratorul special va preciza în convocator că dacă adunarea asociaţilor nu desemnează un administrator special, debitorului i se va ridica dreptul de administrare, dacă nu a fost deja ridicat, iar debitorul, respectiv asociaţii sunt decăzuţi din drepturile recunoscute de procedură şi care sunt exercitate prin administrator special.
În temeiul art. 101 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte la 17/11/2015 termenul până la care lichidatorul judiciar va efectua procedura de inventariere a bunurilor din averea debitorului, pe baza informaţiilor primite de la debitor în condiţiile art. 67 sau 74 din lege şi / sau pe baza oricăror informaţii şi documente solicitate autorităţilor competente potrivit legii.
În temeiul art. 151 alin. (1) şi (4) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dacă averea debitorului nu poate fi inventariată complet într-o singură zi, lichidatorul judiciar va pune sub sigilii: magazinele, magaziile, depozitele, birourile, corespondenţa comercială, arhiva, dispozitivele de stocare şi prelucrare a informaţiei, contractele, mărfurile şi orice alte bunuri mobile aparţinând averii debitorului, iar în timpul acţiunii de sigilare, lichidatorul va lua măsurile necesare pentru conservarea bunurilor.
În temeiul art. 151 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, în situaţia prevăzută la art. 93, lichidatorul judiciar va face inventarul bunurilor debitorului după obţinerea relaţiilor scrise privind situaţia bunurilor debitorului, iar dacă în urma demersurilor efectuate potrivit prevederilor art. 94 - 96 din lege, lichidatorul judiciar nu identifică niciun bun, inventarul se încheie pe baza comunicărilor scrise transmise de autorităţile relevante.
În temeiul art. 151 alin. (3) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dacă averea debitorului nu poate fi inventariată complet într-o singură zi, lichidatorul judiciar nu va pune sub sigilii: a) obiectele care vor trebui valorificate de urgenţă pentru a se evita deteriorarea lor materială sau pierderea din valoare; b) registrele de contabilitate; c) cambiile şi alte titluri de valoare scadente sau care urmează a fi scadente în scurt timp, precum şi acţiunile ori alte titluri de participaţie ale debitorului, care vor fi luate de lichidatorul judiciar pentru a fi încasate sau pentru a efectua activităţile de conservare necesare; d) numerarul pe care lichidatorul judiciar îl va depune în bancă în contul averii debitorului.
În temeiul art. 152 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dacă averea debitorului poate fi inventariată complet într-o singură zi, lichidatorul judiciar va proceda imediat la inventariere, fără a aplica sigiliile, iar în toate celelalte cazuri va proceda la inventariere în cel mai scurt timp posibil, cu respectarea dispoziţiei judecătorului-sindic ca debitorul să fie de faţă şi să asiste la inventar.
În temeiul art. 152 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar, pe măsura desfăşurării inventarierii, va lua în posesie bunurile, devenind depozitarul lor judiciar.
În temeiul art. 153 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar va descrie în inventar toate bunurile identificate ale debitorului şi va semna alături de debitor actul de inventar sau va semna singur, dacă debitorul nu participă la inventariere.
În temeiul art. 153 alin. (3) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, în cazul în care în averea debitorului nu există suficiente lichidităţi, lichidatorul judiciar va putea valorifica de urgenţă bunuri ale debitorului, cu prioritate pe cele asupra cărora nu există cauze de preferinţă, pentru obţinerea acestor lichidităţi, fără aprobarea creditorilor, caz în care valorificarea se va efectua prin licitaţie publică, după evaluarea prealabilă, pornind de la valoarea de lichidare indicată de evaluator.
În temeiul art. 112 alin. (1) şi art. 58 alin. (1) lit. p) şi art. 64 lit. l) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte la 11/12/2015 data până la care lichidatorul judiciar va înregistra la tribunal şi va publica în Buletinul procedurilor de insolvenţă tabelul definitiv al tuturor creanţelor împotriva averii debitorului, arătând suma, prioritatea şi situaţia fiecărei creanţe, beneficiară sau nu a unei cauze de preferinţă, precum şi până la care lichidatorul judiciar va realiza evaluarea bunurilor debitorului şi va depune la dosarul cauzei raportul de evaluare.
În temeiul art. 58 alin. (1) lit. q), art. 64 lit. l) şi art. 155 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, fixează la 14/12/2015 termenul limită până la care lichidatorul judiciar va transmite spre publicare în Buletinul procedurilor de insolvenţă un extras cuprinzând o sinteză a raportului de evaluare şi un anunţ cu privire la depunerea la dosar a raportului de evaluare, cu precizarea că raportul de evaluare poate fi consultat de creditori în locaţia indicată prin anunţ de lichidatorul judiciar.
În temeiul art. 154 alin. (2) şi art. 156 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte la 30/12/2015 data la care lichidatorul judiciar va convoca adunarea creditorilor, la ora şi locul comunicat de lichidatorul judiciar, având ca ordine de zi stabilirea tipului de vânzare (licitaţie publică, negociere directă sau o combinaţie a celor două) şi aprobarea regulamentului de vânzare corespunzător modalităţii de vânzare stabilite.
În temeiul art. 39 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, toate cheltuielile aferente procedurii instituite prin prezenta lege, inclusiv cele privind notificarea, convocarea şi comunicarea actelor de procedură efectuate de lichidatorul judiciar, vor fi suportate din averea debitorului, scop în care, în termen de două zile de la notificare, lichidatorul judiciar va da dispoziţiile necesare deschiderii contului.
În temeiul art. 39 alin. (3) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, disponibilităţile băneşti ale debitorului vor fi păstrate într-un cont special de depozit bancar.
În temeiul art. 76 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, în vederea aplicării prevederilor art. 75 din lege, dispune comunicarea hotărârii de deschidere a procedurii către instanţele judecătoreşti în a căror jurisdicţie se află sediul debitorului, precum şi tuturor băncilor unde debitorul are deschise conturi.
În temeiul art. 86 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dă dispoziţie tuturor băncilor la care debitorul are deschise conturi să nu dispună de sume fără un ordin al lichidatorului judiciar, care va comunica de urgenţă băncilor instituirea acestei interdicţii.
În temeiul art. 86 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar va atenţiona băncile notificate că încălcarea interdicţiei comunicate atrage răspunderea lor pentru prejudiciul creat, precum şi o amendă judiciare de la 4.000 lei la 10.000 lei.
În temeiul art. 59 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, lichidatorul judiciar va depune lunar (în ultima zi lucrătoare din fiecare lună) la dosarul cauzei un raport cuprinzând descrierea modului în care şi-a îndeplinit atribuţiile, justificarea cheltuielilor efectuate cu administrarea procedurii sau a altor cheltuieli efectuate din fondurile existente în averea debitorului, precum şi, dacă este cazul, stadiul efectuării inventarierii, iar un extras va fi publicat în Buletinul procedurilor de insolvenţă.
În temeiul art. 5 pct. 28 şi art. 64 lit. l) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, extrasul pe care lichidatorul judiciar îl va publica în Buletinul procedurilor de insolvenţă reprezintă un rezumat al măsurilor luate şi va cuprinde, obligatoriu, următoarele elemente: a) persoanele de specialitate desemnate potrivit prevederilor art. 61 din lege, precum şi onorariul acestora; b) actele de dispoziţie asupra averii debitorului şi documentele încheiate în acest sens, inclusiv procesul-verbal de adjudecare sau contractul de vânzare, după caz; c) încheierea, modificarea sau încetarea unor contracte la care debitorul este parte; d) situaţia încasărilor şi plăţilor, în sinteză; e) promovarea unor acţiuni prevăzute la art. 117 - 122 sau la art. 169 din lege; f) măsuri privind acordarea unei protecţii corespunzătoare creditorului care beneficiază de o cauză de preferinţă; g) stadiul efectuării inventarierii, dacă este cazul.
În temeiul art. 60 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, judecătorul-sindic va sancţiona cu amendă judiciară de la 1.000 lei la 5.000 lei lichidatorul judiciar în cazul în care, din culpă sau cu rea-credinţă, nu îşi îndeplineşte ori îndeplineşte cu întârziere atribuţiile prevăzute de lege sau stabilite de judecătorul-sindic.
În temeiul art. 100 alin. (1) lit. d) şi 147 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, stabileşte la data de 09/12/2015 termen judiciar de definitivare a tabelului de creanţe, la care judecătorul-sindic va soluţiona deodată, printr-o singură sentinţă, toate contestaţiile, chiar dacă pentru soluţionarea unora ar fi nevoie de administrare de probe.
În temeiul art. 46 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, hotărârea este executorie.
În temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, creditorii pot formula opoziţie în termen de 10 zile de la primirea notificării.
În temeiul art. 14 alin. (1) şi (5) din Legea nr. 304/2005, republicată, privind organizarea judiciară, procedura judiciară se desfăşoară în limba română, iar cererile şi actele procedurale se întocmesc numai în limba română, aşa încât, lichidatorul judiciar are obligaţia procesuală prevăzută de lege şi stabilită de judecătorul-sindic de a redacta toate actele de procedură cu diacriticele specifice limbii române (ă, â, î, ş, ţ), sub sancţiunea aplicării amenzii judiciare de la 50 lei la 700 lei, conform art. 187 alin. (1) pct. 2 lit. i) din Codul de procedură civilă!
Pronunţată în şedinţa publică din 16 septembrie 2015.
Pagina principală