Informații dosare ce cuprind 7988/118/2022

(date furnizate de portalul instanțelor de judecată)

1. Numărul dosarului: 7988/118/2022
Data înregistrării: 24 noiembrie 2022, ora 12:09:00
Data ultimei modificări: 25 iunie 2025, ora 12:10:09
Instanță: Tribunalul Constanța
Secție: Secţia a II-a civilă
Materie: Dreptmaritimsifluvial
Obiect: pretenţii
Stadiu procesual: Fond

Părți:
ASTRA MARINE SERVICES LTD CU SEDIUL ALES LA CABINET AVOCAT VERIOTTI SI ASOCIATII - Reclamant
COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME SA CONSTANTA - Pârât
MARITIME PILOT S.R.L. SEDIU PROCESUAL ALES - Chemat în garanţie
MGM MARINE SHIPPING S.R.L. SEDIU PROCESUAL ALES - Chemat în garanţie
AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ - Chemat în garanţie
– AUTORITATEA NA?IONALA SANITARA VETERINARA ?I PENTRU SIGURAN?A ALIMENTELOR - Chemat în garanţie
ASOCIEREA GRUP SERVICII PETROLIERE OFFSHORE - GRUP SERVICII PETROLIERE LOGISTIC S.R.L. PRIN LIDER AL ASOCIERII GRUP SERVICII PETROLIERE LOGISTIC S.R.L. - Chemat în garanţie
COMAGRA S.R.L. - Chemat în garanţie
MS AMLIN INSURANCE SE CU SEDIUL PROCESUAL ALES - Intervenient
MS AMLIN MARINE N.V. CU SEDIUL PROCESUAL ALES - Intervenient
ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP S.A. - Intervenient
OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP S.A. - Intervenient
CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA - Intimat
CĂPITĂNIA PORTULUI MIDIA - Intimat
MGM MARINE SHIPPING S.R.L. CU SEDIUL PROCESUAL ALES - Chemat în garanţie
MGM MARINE SHIPPING S.R.L. - Chemat în garanţie
ASOCIEREA GRUP SERVICII PETROLIERE OFFSHORE - GRUP SERVICII PETROLIERE LOGISTIC S.R.L. PRIN LIDER AL ASOCIERII GRUP SERVICII PETROLIERE LOGISTIC S.R.L. CU SEDIUL PROCESUAL ALES - Chemat în garanţie

Ședințe:
17 octombrie 2025, ora 13:30
Complet: CFond8
Tip soluție:
Soluția pe scurt:

20 iunie 2025, ora 13:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: pentru administrarea probei testimoniale

23 mai 2025, ora 13:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Termen preschimbat
Soluția pe scurt: TERMEN PRESCHIMBAT LA DATA DE 20.06.2025

22 mai 2025, ora 13:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Încheiere
Soluția pe scurt: În temeiul art.45 alin.1 lit.a) din OUG 80/2013 se restituie reclamantei ASTRA MARINE SERVICES LTD suma de 17.500,00 lei, achitate cu O.P. nr.XXXX cu referinţa XXXX (fila nr.142, vol.18 dosar). Fără cale de atac. Soluţionată în cameră de consiliu şi pronunţată astăzi, 22.05.2025, punerea soluţiei la dispoziţia părţilor fiind realizată de către grefa instanţei, conform art.402 teza finală C.proc.civ.rep..

12 mai 2025, ora 11:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Încheiere
Soluția pe scurt: Admite sesizarea, din oficiu, privind preschimbarea termenului de judecată. Preschimbă termenul de judecată din data de 23.05.2025, pentru data de 20.06.2025, ora 13:00, complet C8. Se citează părţile, conform art. 154 al 6 cod proc civ. . Fără cale de atac. Soluţionată în cameră de consiliu şi pronunţată astăzi, 12.05.2025, punerea soluţiei la dispoziţia părţilor fiind realizată de către grefa instanţei, conform art.402 teza finală C.proc.civ.rep..

9 mai 2025, ora 12:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Constată efectuată cercetarea la fata locului

21 martie 2025, ora 14:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru administrarea probelor amana judecarea cauzei la 23.05.2025.

21 februarie 2025, ora 14:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: pentru administrare probe

10 februarie 2025, ora 08:30
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: 1. În temeiul art.254 alin.1, art.255, art.258, art.237 alin.2 pct.7 C.proc.civ.rep., în referire la art.265 C.proc.civ.rep., încuviin?ează tuturor păr?ilor din proces proba cu înscrisurile depuse la dosar de păr?i. 2. În temeiul art.254 alin.1, art.255, art.258, art.237 alin.2 pct.7 C.proc.civ.rep., în referire la art.265 C.proc.civ.rep., încuviin?ează înscrisurile comunicate la dosar de: – MINISTERUL TRANSPORTURILOR ?I INFRASTRUCTURII; – MINISTERUL AFACERILOR INTERNE – DEPARTAMENTUL PENTRU SITUA?II DE URGEN?Ă – INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUA?II DE URGEN?Ă – INSPECTORATUL PENTRU SITUA?II DE URGEN?Ă "DOBROGEA" AL JUDE?ULUI CONSTAN?A; – MINISTERUL AFACERILOR INTERNE – INSTITUŢIA PREFECTULUI – JUDEŢUL CONSTANŢA. 3. În temeiul art.254 alin.1, art.255, art.258, art.237 alin.2 pct.7 C.proc.civ.rep., în referire la art.309 C.proc.civ.rep., încuviin?ează proba testimonială solicitată de intervenientele MS AMLIN INSURANCE SE, MS AMLIN MARINE N.V., în cadrul căreia urmează a fi audiat martorul ?INCAN FLORIN. În referire la martorul ?INCAN FLORIN, prorogă, pentru următorul termen de judecată fixat în cauză (?edin?ă publică), punerea în discu?ie a următoarelor aspecte: – aplicarea dispozi?iilor procedurale prevăzute de art.311 alin.1 rap. la art.321 C.proc.civ.rep.; – stabilirea termenului pentru administrarea probei. 4. Ia act că, la termenul de judecată din data de 31.01.2025, chemata în garan?ie M.G.M. MARINE SHIPPING S.R.L., prin reprezentantul conven?ional, a renun?at la proba testimonială (martor propus APOSTOLIDE GEORGE). 5. Face aplicare dispozi?iilor art.257 alin.2 C.proc.civ.rep. ?i dispune administrarea din oficiu a probei testimoniale la care chemata în garan?ie M.G.M. MARINE SHIPPING S.R.L. a renun?at. În referire la martorul APOSTOLIDE GEORGE, prorogă, pentru următorul termen de judecată fixat în cauză (?edin?ă publică), punerea în discu?ie a următoarelor aspecte: – aplicarea dispozi?iilor procedurale prevăzute de art.311 alin.1 rap. la art.321 C.proc.civ.rep.; – stabilirea termenului pentru administrarea probei. 6. În temeiul art.254 alin.1, art.255, art.258, art.237 alin.2 pct.7 C.proc.civ.rep., în referire la art.330 C.proc.civ.rep., încuviin?ează reclamantei ASTRA MARINE SERVICES LTD ?i intervenientelor MS AMLIN INSURANCE SE, MS AMLIN MARINE N.V. proba cu expertiza specializare "CONSTRUCŢII ŞI EXPLOATARE NAVE MARITIME ŞI FLUVIALE" ?i specializare ”UTILAJ TEHNOLOGIC” – subspecializare "UTILAJE ?I INSTALA?II PORTUARE", cu următoarele obiective: OBIECTIVUL nr.l (particularităţile danei) 1.1. Să se identifice dana/secţiunea de cheu alocată navei QUEEN HIND pentru încărcare în voiajul 23.11.2019 – 24.11.2019, lungimea totală a cheului între extremităţile EST – VEST, precum şi caracteristicile danei/secţiunii de cheu alocate, respectiv: – destinaţia de folosinţă a danei/secţiunii de cheu; – adâncimea minimă proiectată/garantată a apei la dană/secţiunea de cheu; – spaţiile de depozitare, utilajele specifice pentru încărcare/descărcare; – linia cheului cu date hidrografice complete. 1.2. Să se precizeze dacă pentru dana/secţiunea de cheu identificată la obiectivul nr.1.1., operatorul acesteia deţinea, la data voiajului respectiv (23.11.2019 – 24.11.2019), autorizaţie de construire şi, în caz afirmativ, pentru ce folosinţă, precum şi avizele de funcţionare necesare potrivit legii pentru dane operare transport animale. 1.3. Să se indice poziţia danei/secţiunii de cheu identificată la obiectivul nr.1.1. pe harta de măsuratori de adâncimi comunicate de către COMPANIA NAŢIONALĂ ”ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME” S.A. către CĂPITANIA PORTULUI CONSTANŢA/MIDIA şi societăţilor de pilotaj, ulterior datei de 24.11.2019. 1.4. Să se stabilească dacă dana /secţiunea de cheu identificată la pct.l.l. s-a aflat în administrarea ŞANTIERULUI NAVAL MIDIA S.A. şi, în caz afirmativ, să se indice pentru ce era această dană/secţiune de cheu folosită de către ŞANTIERUL NAVAL MIDIA S.A. şi în ce condiţii şi pe ce temei i s-a schimbat destinaţia danei/secţiunii de cheu în dană operare transport animale vii. Să se stabilească ce autoritate a autorizat schimbarea destinaţiei danei/secţiunii de cheu faţă de destinatia iniţială la proiectarea şi realizarea acesteia. 1.5. Să se stabilească dacă în decursul anului 2019, anterior datei de 24.11.2019, nava QUEEN HIND a mai acostat în PORTUL MIDIA, iar, în caz afirmativ, să se prezinte următoarele informaţii pentru fiecare voiaj în parte: – data sosirii/data plecării; – dana/secţiunea de cheu alocată; – adâncimea existentă la dana/secţiunea de cheu alocată; – pescajul navei la sosire/pescajul navei la plecare; – pescajul maxim al navei comunicat PORTULUI MIDIA potrivit buletinelor de pilotaj la sosire şi la plecare pentru voiajele anterioare; – cantitatea de marfa încărcată; – evenimente. OBIECTIVUL nr. 2 (adâncimea minimă existentă vs. adâncimea minimă proiectată/ garantată) 2.1. Să se stabilească adâncimea minimă existentă a apei la dana/secţiunea de cheu identificată la obiectivul nr.1.1. 2.2. Să se stabilească adâncimea minimă proiectată/garantată a apei pentru dana/secţiunea de cheu identificată la obiectivul nr.1.1. 2.3. Să se stabilească dacă există identitate între adâncimile de la pct. 2.1 şi pct.2.2, iar, în caz negativ, să se arate raportul dintre acestea. OBIECTIVUL nr.3 (măsuri dispuse de autoritatea portuară la avizarea sosirii/plecării navelor) 3.1. Să se stabilească ce măsuri a dispus sau ar fi trebuit să dispună COMPANIA NAŢIONALĂ ”ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME” S.A. – la avizarea sosirii navei QUEEN HIND în PORTUL MIDIA, având în vedere pescajul maxim al navei de 6,3 m precizat în documentele depuse obligatoriu la sosire; – în vederea plecării navei QUEEN HIND de la dana/secţiunea de cheu identificată la obiectivul nr.1.1. OBIECTIVUL nr.4 (necesitatea şi regularitatea lucrărilor de dragaj pentru întreţinerea adâncimilor proiectate/garantate) 4.1. Să se precizeze zonele în care întreţinerea adâncimilor proiectate/garantate se face prin lucrări de dragaj şi dacă dana/secţiunea de cheu identificată la obiectivul nr.1.1 face parte din aceste zone. 4.2. Să se precizeze dacă lucrările de dragaj pentru întreţinerea adâncimilor proiectate/garantate se efectuează la un interval de timp regulat, iar, în caz negativ, în raport de ce elemente se determină frecvenţa acestor lucrări. 4.3. Să se stabilească dacă s-au efectuat lucrări de dragaj pentru întreţinerea adâncimilor proiectate/garantate în PORTUL MIDIA şi/sau la dana/secţiunea de cheu identificată la obiectivul nr. 1.1 în anul 2019 şi, în caz afirmativ, la ce date şi/sau la ce interval de timp. 4.4. Să se precizeze ce măsuri de precauţie pentru prevenirea unui accident de navigaţie, scufundarea navelor, blocarea caii de navigaţie, a şenalului este obligată să ia COMPANIA NAŢIONALĂ ”ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME” S.A., în vederea îndeplinirii funcţiei de autoritate portuară şi în calitatea sa de administraţie portuară, în situaţia în care întreţinerea adâncimii minime proiectate/garantate la dane/secţiuni de cheu nu s-a asigurat prin lucrările de dragaj ce îi incumbau acesteia. OBIECTIVUL nr.5 (alocarea danei în raport de pescajul maxim al navei) 5.1. Să se stabilească, pe baza documentelor aflate la dosar, pescajul maxim al navei QUEEN HIND comunicat COMPANIEI NAŢIONALE ”ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME” S.A., CAPITANIEI PORTULUI CONSTANŢA/ MIDIA, piloţilor, precum şi care sunt aceste documente. 5.2. Să precizeze expertul semnificaţia tehnică a sintagmei pescaj maxim al navei şi care sunt prescripţiile tehnice de stabilire a pescajului maxim. Să precizeze, de asemenea, unde este marcat pescajul maxim al unei nave, prin ce mijloace şi în baza căror prescripţii tehnice. 5.3. Să precizeze expertul care sunt măsurile pe care autoritatea responsabilă pentru siguranţa navigatiei şi salvarea de vieţi omenesti pe mare trebuie să le ia în situaţia în care pescajul maxim a fost depăşit. 5.4. Să se stabilească, prin raportare la adâncimea minimă existentă determinată la obiectivul nr.2.1. şi la rezervele de apă de sub chila navelor, conform STAS 1120890, pescajul maxim al navelor care ar fi putut opera în conditii de siguranţă la dana /secţiunea de cheu identificată la obiectivul nr.1.1. OBIECTIVUL nr. 6 (calculul de stabilitate al navei) 6.1. Să se stabilească dacă nava QUEEN HIND avea, la data finalizării încărcării, stabilitate pozitivă. OBIECTIVUL nr.7 (măsura necesară primordială în domeniul siguranţei navigaţiei pentru a preîntâmpina eşuarea unei nave în acvatoriul portuar) 7.1. Să indice expertul care era măsura necesară, primordială în domeniul siguranţei navigaţiei pe care COMPANIA NAŢIONALĂ ”ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME” S.A. ar fi trebuit să o ia pentru prevenirea eşuării navei cu un pescaj maxim de 6,3 m precizat în documentele depuse obligatoriu la sosire, la stabilirea şi alocarea unei dane/secţiuni de cheu pentru încărcare. 7.2. Să se precizeze care era autoritatea care ar fi trebuit să ia măsurile de siguranţă menţionate la obiectivul nr.7.1. OBIECTIVUL nr.8 (verificarea criteriilor pentru dana nesigură) 8.1. Să precizeze expertul dacă dana/secţiunea de cheu identificată la obiectivul nr.1.1 poate fi considerată sigură raportat la pescajul maxim al navei QUEEN HIND şi la adâncimea minimă existentă la data sosirii navei în port şi a depunerii buletinului de pilotaj la intrarea în port (adâncime stabilită la obiectivul nr.2.1). OBIECTIVUL nr.9 (obligaţiile legale cu privire la semnalizarea zonelor în care adâncimile minime nu sunt conforme) 9.1. Să precizeze expertul ce obligaţii revin COMPANIEI NAŢIONALE ”ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME” S.A. cu privire la semnalizarea zonelor în care adâncimile minime reale nu sunt conforme cu adâncimile minime proiectate/garantate şi/sau cu cele stabilite prin ultimele măsurători de adâncimi comunicate persoanelor interesate. OBIECTIVUL nr.10 (cu subpunctele renumerotate de instan?ă) 10.1. Expertul să stabilească dacă nava QUEEN HIND era în bună stare de navigabilitate la momentul eşuării. 10.2. Să se stabilească, prin raportare la pozi?ia navei QUEEN HIND după e?uare, dacă aceasta a obstruc?ionat traficul portuar obi?nuit în PORTUL MIDIA ?i în ce a constat efectiv aceasta. Dacă a existat o atare situa?ie, să se precizeze numele, numărul IMO ?i pavilionul navelor a căror manevre de intrare / ie?ire au fost împiedicate ?i ce măsuri suplimentare au luat autorită?ile pentru ca traficul în PORTUL MIDIA să se desfă?oare normal. 10.3. Să precizeze expertul dacă au fost emise avize de naviga?ie de către autoritatea competentă în acest sens (de la obiectivul 10.1) ?i care este con?inutul acestora. 10.4. Să precizeze expertul dacă au fost emise avize de naviga?ie de către autoritatea competentă, respectiv, după caz, de către COMPANIA NAŢIONALĂ ”ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME” S.A. sau AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ, pentru semnalizarea pozi?iei navei QUEEN HIND ?i în ce au constat acestea. 10.5. Să se stabilească, prin raportare la documentele existente la dosar, succesiune în timp a demersurilor făcute de armatorii navei ?i / sau autorită?ile competente pentru ranfluarea navei QUEEN HIND ?i cură?area acvatoriului ?i în ce au constat acestea, precum ?i succesiunea în timp a opera?iunilor efectiv executate cu precizarea executantului, descrierea opera?iunii, a datei de început ?i a datei de finalizare. OBIECTIVUL nr.11 11.1. Să stabilească expertul dacă piloţii care au efectuat manevrele de intrare şi plecare din PORTUL MIDIA au respectat procedurile legale şi au acţionat conform unei bune practici marinăreşti. 11.2. Care erau atribuţiile pilotului la sosirea/ plecarea navei din port. Respinge OBIECTIVUL SUPLIMENTAR propus de reclamanta ASTRA MARINE SERVICES LTD ?i de intervenientele MS AMLIN INSURANCE SE, MS AMLIN MARINE N.V., având conţinutul Să se stabilească dacă a existat un risc de poluare a mediului marin care să impună măsuri intempestive care să îl priveze pe armator de finalizarea ?i realizarea PLANULUI DE RANFLUARE ?i salvare a navei, nava fiind preluată for?at de către pârâta COMPANIA NAŢIONALĂ ”ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME” S.A., urmare măsurilor dispuse de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA PORTULUI MIDIA la data de 06.12.2019, ca excedând expertizei specializare "CONSTRUCŢII ŞI EXPLOATARE NAVE MARITIME ŞI FLUVIALE" ?i specializare ”UTILAJ TEHNOLOGIC” – subspecializare "UTILAJE ?I INSTALA?II PORTUARE". 7. În temeiul art.254 alin.1, art.255, art.258, art.237 alin.2 pct.7 C.proc.civ.rep., în referire la art.330 C.proc.civ.rep., încuviin?ează pârâtei COMPANIA NAŢIONALĂ ”ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME” S.A. proba cu expertiza, specializare "CONSTRUCŢII ŞI EXPLOATARE NAVE MARITIME ŞI FLUVIALE" ?i specializare ”UTILAJ TEHNOLOGIC” – subspecializare "UTILAJE ?I INSTALA?II PORTUARE", cu următoarele obiective: OBIECTIVUL nr.1 Să se stabilească dacă, în data de 24.11.2019, adâncimea bazinului portuar (inclusiv în zona danei de operare) din PORTUL CONSTAN?A ZONA MIDIA era suficientă pentru operarea navei QUEEN HIND în siguran?ă, prin raportare la caracteristicile navei (pescaj) ?i cargo-planul navei. OBIECTIVUL nr.2 Să se stabilească dacă, în data de 24.11.2019, înclinarea navei QUEEN HIND a fost cauzată de o eroare în întocmirea cargo-planului ?i a calculului de stabilitate, care nu prevedeau pozi?ionarea pe puntea superioară (sun deck) a furajelor necesare hranei animalelor vii. OBIECTIVUL nr.3 Să se stabilească dacă (anterior e?uării ?i scufundării par?iale în ?enal), în data de 24.11.2019, nava QUEEN HIND întrunea cerin?ele de siguran?ă pentru plecarea de la cheu, respectiv dacă pilotul navei ?i comandantul navei erau îndreptă?i?i să constate că nava este aptă pentru a pleca de la cheu ?i a efectua voiajul în siguran?ă în condi?iile în care ace?tia au constatat ca nava avea mari probleme de stabilitate. OBIECTIVUL nr.4 Să se stabilească dacă nava, anterior datei de 24.11.2019, a mai acostat la aceea?i dană, cel pu?in în perioada anului 2019, iar, în caz afirmativ, să se precizeze: – data sosirii/data plecării; – pescajul navei la sosire ?i plecare; – cantitatea de marfa încărcată; – evenimente. OBIECTIVUL nr.5 Să se stabilească dacă adâncimea de la dană a influen?at producerea evenimentului din 24.11.2019, iar, în caz afirmativ, să precizeze expertul care este cauza principală a producerii evenimentului, respectiv dacă aceasta este încărcarea necorespunzătoare a mărfii la bordul navei sau a o altă cauză. OBIECTIVUL nr.6 Să precizeze expertul ce înseamnă o dană sigură raportat a condi?iile specifice ZONEI MIDIA ?i dacă dana alocată navei QUEEN HIND constituie o dană sigură raportat la caracteristicile navei ?i ale danei. 8. În temeiul art.254 alin.1, art.255, art.258, art.237 alin.2 pct.7 C.proc.civ.rep., în referire la art.330 C.proc.civ.rep., încuviin?ează chematei în garan?ie AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ proba cu expertiza specializare "CONSTRUCŢII ŞI EXPLOATARE NAVE MARITIME ŞI FLUVIALE" ?i specializare ”UTILAJ TEHNOLOGIC” – subspecializare "UTILAJE ?I INSTALA?II PORTUARE", cu următoarele obiective: OBIECTIVUL nr.1 Să se stabilească dacă nava QUEEN HIND, anterior datei de 24.11.2019, a mai acostat în PORTUL MIDIA, la aceeaşi dană/secţiune de cheu. În cazul în care răspunsul este afirmativ, să se precizeze: – data sosirii/data plecării pentru fiecare voiaj; – adâncimea existentă la dana/secţiunea de cheu alocată pentru fiecare voiaj; – pescajul navei la sosire/pescajul navei la plecare pentru fiecare voiaj; – cantitatea de marfă încărcată la fiecare voiaj; – evenimente petrecute în timpul fiecărui voiaj. OBIECTIVUL nr.2 Să indice expertul care au fost pescajele maxime la manevră raportate de armator la sosirea şi la plecarea navei QUEEN HIND din dană/secţiune de cheu, pentru voiajul din luna noiembrie 2019. OBIECTIVUL nr.3 Să indice expertul cine a întocmit cargoplanul navei QUEEN HIND pentru data de 24.11.2019, cine era responsabil să întocmească acest cargoplan (potrivit practicii internaţionale marinăreşti şi a dreptului internaţional maritim) şi cine este responsabil de modul de încărcare a navei pentru data de 24.11.2019. OBIECTIVUL nr.4 Să stabilească expertul cine a stivuit şi amarat marfa pe nava QUEEN HIND pentru data de 24.11.2019. Să stabilească expertul, potrivit practicii internaţionale marinăreşti şi a dreptului internaţional maritim, cine este responsabil de modul în care se stivuieşte şi se amarează marfa la bordul navei. OBIECTIVUL nr.5 Să stabilească expertul cine este responsabil de întocmirea calculului de stabilitate al navei QUEEN HIND la finalul încărcării acesteia, pentru data de 24.11.2019. OBIECTIVUL nr.6 Să stabilească expertul cine este responsabil de întocmirea calculului pescajelor pe care trebuia să le aibă nava urmare finalizării încărcării pentru data de 24.11.2019, ţinând cont şi de rezervele navei. OBIECTIVUL nr.7 Să stabilească expertul dacă, la momentul ancorării la dană/cheu, nava a fost pusă pe uscat. Să stabilească expertul dacă, pe parcursul încărcării navei (pe parcursul staţionării la dană/cheu), nava a fost pusă pe uscat. Să stabilească expertul dacă, pe parcursul manevrei de plecare a navei de la dană/cheu, nava a fost pusă pe uscat. OBIECTIVUL nr.8 În situaţia în care nava ar fi fost pusă pe uscat pe perioada cât a fost acostată la dană/cheu sau pe perioada manevrei de plecare de la dană/ cheu, să stabilească expertul dacă personalul navei ar fi trebuit să îşi dea seama de acest aspect. OBIECTIVUL nr.9 Să stabilească expertul cine a fost responsabil de manevra navei QUEEN HIND în data de 24.11.2019. OBIECTIVUL nr.10 Să indice expertul, cine este răspunzător de manevra navei, potrivit practicii internaţionale marinăreşti şi a dreptului internaţional maritim. OBIECTIVUL nr.11 Să indice expertul ce măsuri a întreprins comandantul navei QUEEN HIND în data de 24.11.2019 pentru a readuce nava pe chila dreaptă. OBIECTIVUL nr.12 Să precizeze expertul dacă comandantul navei QUEEN HIND trebuia să îşi dea seama că nava avea o stabilitate indiferentă la momentul părăsirii danei/ cheului în data de 24.11.2019. Să menţioneze expertul dacă comandantul navei QUEEN HIND a procedat profesionist, potrivit practicii internaţionale marinăreşti şi dreptului internaţional maritim, continuând manevra de plecare de la dană/cheu în condiţiile în care nava avea o stabilitate indiferentă. OBIECTIVUL nr.13 Să precizeze expertul dacă comandantul şi pilotul navei QUEEN HIND au procedat profesionist, potrivit practicii internaţionale marinăreşti şi dreptului internaţional maritim, continuând manevra de plecare de la cheu, în condiţiile în care se susţine că nava s-ar fi înclinat periculos odată cu desprinderea acesteia de cheu. OBIECTIVUL nr.14 Să indice expertul dacă acţiunile comandantului navei QUEEN HIND, pe perioada escalei din luna noiembrie 2019 în PORTUL MIDIA, au fost guvernate de profesionalism sau au demonstrat că acesta nu cunoaşte foarte bine nava şi calităţile nautice ale acesteia. 9. În temeiul art.330 alin.5 C.proc.civ.rep., încuviin?ează participarea la efectuarea expertizei a exper?ilor ale?i de păr?i, după cum urmează: – pentru reclamanta ASTRA MARINE SERVICES LTD, domnul expert CONSTANTIN IANCU BRATOSIN; – pentru intervenientele MS AMLIN INSURANCE SE, MS AMLIN MARINE N.V., domnul expert TUDORACHE GABRIEL; – pentru chemata în garanţie AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ, domnul expert APETROAIE GABRIEL MARIUS. Ia act că pârâta COMPANIA NAŢIONALĂ ”ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME” S.A. a formulat cerere întemeiată pe art.330 alin.5 C.proc.civ.rep., urmând să indice expertul consilier ales, după stabilirea experţilor desemnaţi în cauză, care acceptă lucrarea. 10. Prorogă punerea în discu?ie a pertinen?ei, concluden?ei ?i utilită?ii probei cu expertiza evaluatorie, solicitată spre încuviin?are de către reclamantă, după depunerea la dosarul cauzei a Raportului de Expertiză specializare "CONSTRUCŢII ŞI EXPLOATARE NAVE MARITIME ŞI FLUVIALE" ?i specializare ”UTILAJ TEHNOLOGIC” – subspecializare "UTILAJE ?I INSTALA?II PORTUARE". 11. Pune în vedere reclamantei ASTRA MARINE SERVICES LTD următoarele obliga?ii procesuale, pe care le va îndeplini în termen de maxim 5 zile de la pronun?area încheierii de fa?ă: – să depună lista martorilor, cu indicarea domiciliilor sau, după caz, cu precizarea că î?i asumă prezentarea martorilor fără ca ace?tia să fie cita?i; – să indice teza probatorie. Prorogă punerea în discu?ie a pertinen?ei, concluden?ei ?i utilită?ii probei testimonilale solicitate spre încuviin?are de către reclamantă, pentru următorul termen de judecată fixat în cauză (?edin?ă publică). 12. Pune în vedere pârâtei COMPANIA NAŢIONALĂ ”ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME” S.A. următoarele obliga?ii procesuale, pe care le va îndeplini în termen de maxim 5 zile de la pronun?area încheierii de fa?ă: – să depună la dosarul cauzei precizări prin care să arate expres dacă mai insistă în administrarea probei cu expertiza specializare "CONTABILITATE" – subspecializare "CONTABILITATE – SOCIETĂ?I COMERCIALE ?I ALTE ENTITĂ?I ECONOMICE"; – în caz afirmativ, să formuleze obiectivele expertizei. Prorogă punerea în discu?ie a pertinen?ei, concluden?ei ?i utilită?ii probei cu expertiza specializare "CONTABILITATE" – subspecializare "CONTABILITATE – SOCIETĂ?I COMERCIALE ?I ALTE ENTITĂ?I ECONOMICE", solicitate spre încuviin?are de către pârâtă, pentru următorul termen de judecată fixat în cauză (?edin?ă publică). 13. Pentru respectarea principiilor contradictorialităţii şi al dreptului la apărare, obiectivele aferente expertizei SPECIALIZARE "CONSTRUCŢII ŞI EXPLOATARE NAVE MARITIME ŞI FLUVIALE" ?I SPECIALIZARE ”UTILAJ TEHNOLOGIC” – SUBSPECIALIZARE "UTILAJE ?I INSTALA?II PORTUARE", propuse de intervenientele ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP S.A. şi OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP S.A., prin CONCLUZII SCRISE, depuse la dosar la data de 10.02.2025, vor fi puse în discuţie la următorul termen de judecată fixat în cauză (?edin?ă publică). 14. Pentru continuarea judecăţii: – stabileşte termen de judecată (şedinţă publică) la data de 21.03.2025, ora 14:00; – se citează părţile. Calea de atac, odată cu fondul. Pronunţată astăzi, 10.02.2025, punerea solu?iei la dispozi?ia păr?ilor fiind realizată prin mijlocirea grefei instan?ei, conform art.396 alin.2 C.proc.civ.rep .

31 ianuarie 2025, ora 14:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 10.02.2025. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, azi, 31.01.2025. Stabileşte termen de judecată în cameră de Consiliu la data de 21.02.2025 ora 14:00.

29 ianuarie 2025, ora 08:30
Complet: CFond8
Tip soluție: Încheiere
Soluția pe scurt: În temeiul art.4 alin.2 din Legea nr.554/2004 : – constată admisibilitatea excep?iei de nelegalitate privind Adresa nr.131030/06.12.2019, emisă de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA – CĂPITĂNIA PORTULUI MIDIA; – respinge, ca neîntemeiată, excep?ia inadmisibilită?ii excep?iei de nelegalitate privind Adresa nr.131030/06.12.2019, emisă de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA – CĂPITĂNIA PORTULUI MIDIA; – constată admisibilitatea excep?iei de nelegalitate privind Adresa nr.131031/06.12.2019, emisă de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA – CĂPITĂNIA PORTULUI MIDIA; – respinge, ca neîntemeiată, excep?ia inadmisibilită?ii excep?iei de nelegalitate privind Adresa nr.131031/06.12.2019, emisă de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA – CĂPITĂNIA PORTULUI MIDIA. În temeiul art.4 alin.2 din Legea nr.554/2004 : – admite excep?ia inadmisibilită?ii excep?iei de nelegalitate privind Adresa nr.48426/03.12.2019, emisă de pârâta COMPANIA NAŢIONALĂ ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME S.A.; – respinge, ca inadmisibilă, excep?ia de nelegalitate privind Adresa nr.48426/03.12.2019, emisă de pârâta COMPANIA NAŢIONALĂ ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME S.A.; – admite excep?ia inadmisibilită?ii excep?iei de nelegalitate privind Adresa nr.133748/12.12.2019, emisă de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA – CĂPITĂNIA PORTULUI MIDIA; – respinge, ca inadmisibilă, excep?ia de nelegalitate privind Adresa nr.133748/12.12.2019, emisă de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA – CĂPITĂNIA PORTULUI MIDIA; – admite excep?ia inadmisibilită?ii excep?iei de nelegalitate privind Adresa nr.11811/12.12.2019, emisă de COMPANIA NAŢIONALĂ "ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME" S.A; – respinge, ca inadmisibilă, excep?ia de nelegalitate privind Adresa nr.11811/12.12.2019, emisă de COMPANIA NAŢIONALĂ "ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME" S.A.; – admite excep?ia inadmisibilită?ii excep?iei de nelegalitate privind Raportul referitor la e?uarea navei QEEN HIND sub pavilion Palau, la data de 24.11.2019, în Portul Midia, înregistrat la AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA sub numărul CZC 38393 din data de 21.05.2020, emis de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA; – respinge, ca inadmisibilă, excep?ia de nelegalitate privind Raportul referitor la e?uarea navei QEEN HIND sub pavilion Palau, la data de 24.11.2019, în Portul Midia, înregistrat la AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA sub numărul CZC 38393 din data de 21.05.2020, emis de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA; – admite excep?ia inadmisibilită?ii excep?iei de nelegalitate privind Actul de Confirmare nr.RUC 28058/31.03.2020, înso?it de calculul justificativ nr.10643/9.03.2020, pentru suma de 1.439.577 Euro, emise de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA – CĂPITĂNIA PORTULUI MIDIA; – respinge, ca inadmisibilă, excep?ia de nelegalitate privind Actul de Confirmare nr.RUC 28058/31.03.2020, înso?it de calculul justificativ nr.10643/9.03.2020, pentru suma de 1.439.577 Euro, emise de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA – CĂPITĂNIA PORTULUI MIDIA; – admite excep?ia inadmisibilită?ii excep?iei de nelegalitate privind Actul de confirmare nr.37503/19.05.2020, însoţit de calculul justificativ nr.18329/06.05.2020, pentru suma de 3.517.557,22 Euro, emise de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA – CĂPITĂNIA PORTULUI MIDIA; – respinge, ca inadmisibilă, excep?ia de nelegalitate privind Actul de confirmare nr.37503/19.05.2020, însoţit de calculul justificativ nr.18329/06.05.2020, pentru suma de 3.517.557,22 Euro, emise de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTANŢA – CĂPITĂNIA PORTULUI MIDIA. Calea de atac, odată cu fondul. Pronunţată astăzi, 29.01.2025, punerea solu?iei la dispozi?ia păr?ilor fiind realizată prin mijlocirea grefei instan?ei, conform art.396 alin.2 C.proc.civ.rep .

15 ianuarie 2025, ora 08:30
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 29.01.2025. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, azi, 15.01.2025.

8 ianuarie 2025, ora 08:30
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 15.01.2025. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, azi, 08.01.2025.

30 decembrie 2024, ora 08:30
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 08.01.2025. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, azi, 30.12.2024.

16 decembrie 2024, ora 08:30
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 30.12.2024. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, azi, 16.12.2024.

2 decembrie 2024, ora 13:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 16.12.2024. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, azi, 02.12.2024.

22 noiembrie 2024, ora 12:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână judecarea cauzei la data de 02.12.2024 ora 13:00 pentru cand se va reveni cu adresă către Ministerul Transporturilor.

18 octombrie 2024, ora 12:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână judecarea cauzei la data de 22.11.2024 ora 12:00 pentru cand se va emite adresă Ministerului Transporturilor

20 septembrie 2024, ora 12:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână judecarea cauzei la data de 18.10.2024 ora 12:00 pentru cand se vor emite adrese

24 mai 2024, ora 12:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână judecarea cauzei la data de 20.09.2024 ora 12:00 pentru ca părţile să ia cunoştinţă de înscrisuri şi notele de şedinţă depuse de chemata în garanţie A.N.R.

19 aprilie 2024, ora 09:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână judecarea cauzei la data de 24.05.2024 ora 12:00 pentru citarea intimatelor Căpitănia Zonală Constanţa şi Căpitănia Portului Midia.

13 martie 2024, ora 10:30
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Amână judecarea cauzei la data de 19.04.2024 pentru a fi pusă în discuţie admisibilitatea în principiu a cererii de intervenţie formulată de Asirom Vienna Insurance Group SA şi Omniasig Vienna Insurance Group S.A.

13 decembrie 2023, ora 09:30
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Faţă de protestul greferilor amână judecarea cauzei la data de 13.03.2024.

23 noiembrie 2023, ora 08:30
Complet: CFond8
Tip soluție: Încheiere
Soluția pe scurt: În temeiul art.74 alin.2 rap. la art.64 alin.2 C.proc.civ.rep., admite în principiu cererea de chemare în garanţie formulată de pârâta COMPANIA NAŢIONALĂ ”ADMINISTRAŢIA PORTURILOR MARITIME” S.A. Constanţa, privind pe terţii: – MARITIME PILOT S.R.L.; – MGM MARINE SHIPPING S.R.L.; – AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ; – AUTORITATEA NA?IONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ?I PENTRU SIGURAN?A ALIMENTELOR; – ASOCIEREA GRUP SERVICII PETROLIERE OFFSHORE – GRUP SERVICII PETROLIERE LOGISTIC S.R.L., prin liderul al asocierii GRUP SERVICII PETROLIERE LOGISTIC S.R.L.; – COMAGRA S.R.L.; şi, PE CALE DE CONSECINŢĂ: – constată că, începând cu data de 23.11.2023, MARITIME PILOT S.R.L., MGM MARINE SHIPPING S.R.L., AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ, AUTORITATEA NA?IONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ?I PENTRU SIGURAN?A ALIMENTELOR, ASOCIEREA GRUP SERVICII PETROLIERE OFFSHORE – GRUP SERVICII PETROLIERE LOGISTIC S.R.L., prin liderul al asocierii GRUP SERVICII PETROLIERE LOGISTIC S.R.L., şi COMAGRA S.R.L. devin parte în proces – chemat în garanţie, în temeiul art.74 alin.2 coroborat cu art.65 alin.1 şi 2 C.proc.civ.rep.; – le pune în vedere că, în calitate de chemat în garanţie, vor prelua procedura în starea în care se află la data de 23.11.2023, având însă dreptul să solicite administrarea de probe cel mai târziu până la termenul de judecată din data de 13.12.2023, conform art.74 alin.2 coroborat cu art.65 alin.2 C.proc.civ.rep.. – ia act că MARITIME PILOT S.R.L., MGM MARINE SHIPPING S.R.L. şi AUTOiITATEA NA?IONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ?I PENTRU SIGURAN?A ALIMENTELOR au formulat întâmpinări la cererea de chemare în garanţie; – le pune în vedere chemaţilor în garanţie AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ, ASOCIEREA GRUP SERVICII PETROLIERE OFFSHORE – GRUP SERVICII PETROLIERE LOGISTIC S.R.L., prin liderul al asocierii GRUP SERVICII PETROLIERE LOGISTIC S.R.L. şi COMAGRA S.R.L. obligaţia de a formula întâmpinare până la termenul de judecată din data de 13.12.2023. În temeiul art.64 alin.2 C.proc.civ.rep., admite în principiu cererea de intervenţie voluntară în interes alăturat reclamantei, formulată de MS AMLIN INSURANCE SE şi de MS AMLIN MARINE N.V. şi, PE CALE DE CONSECINŢĂ: – constată că, începând cu data de 23.11.2023, MS AMLIN INSURANCE SE şi de MS AMLIN MARINE N.V. devin parte în proces – intervenient accesoriu, în temeiul art.65 alin.1 C.proc.civ.rep.; – le pune în vedere că, în calitate de intervenient accesoriu, vor prelua procedura în starea în care se află la data de 23.11.2023, având însă dreptul să solicite administrarea de probe cel mai târziu până la termenul de judecată din data de 13.12.2023, conform art.65 alin.2 C.proc.civ.rep.; – le pune în vedere că, în calitate de intervenient accesoriu, pot să renunţe la judecarea cererii de intervenţie doar cu acordul părţii pentru care au intervenit, conform art.67 alin.3 C.proc.civ.rep.. În temeiul art.74 alin.2 rap. la art.64 alin.2 C.proc.civ.rep., respinge, ca inadmisibilă în principiu, cererea de chemare în garanţie formulată de MARITIME PILOT S.R.L., privind pe terţul RUSU IERONIM FLORIN. Se introduc în citativ: – MARITIME PILOT S.R.L.; – MGM MARINE SHIPPING S.R.L.; – AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ; – AUTORITATEA NA?IONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ?I PENTRU SIGURAN?A ALIMENTELOR; – ASOCIEREA GRUP SERVICII PETROLIERE OFFSHORE – GRUP SERVICII PETROLIERE LOGISTIC S.R.L., prin liderul al asocierii GRUP SERVICII PETROLIERE LOGISTIC S.R.L.; – COMAGRA S.R.L.. cu calitatea chemat în garanţie, Se introduc în citativ: – MS AMLIN INSURANCE SE; – MS AMLIN MARINE N.V.. cu calitatea intervenient accesoriu. Se citează părţile (părţile originare, chematele în garanţie, intervenientele accesorii), pentru termenul de judecată din data de 13.12.2023, ora 09:30, complet civil C8, sala 3. Calea de atac, odată cu fondul, conform art.74 alin.2 rap. la art.64 alin.3 C.proc.civ.rep.. Pronunţată astăzi, 23.11.2023, punerea soluţiei la dispoziţia părţilor fiind realizată prin mijlocirea grefei instanţei, conform art.396 alin.2 C.proc.civ.rep..

8 noiembrie 2023, ora 08:30
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 23.11.2023. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, azi, 08.11.2023.

25 octombrie 2023, ora 08:30
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 08.11.2023.

11 octombrie 2023, ora 08:30
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 25.10.2023. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, azi, 11.10.2023.

27 septembrie 2023, ora 08:30
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 11.10.2023. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, azi, 27.09.2023.

13 septembrie 2023, ora 09:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Amână pronunţarea în cauză la data de 27.09.2023. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei, azi, 13.09.2023.

10 mai 2023, ora 09:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru comunicarea cererii de chemare in garantie amână judecarea cauzei la data de 13.09.2023.

15 martie 2023, ora 09:00
Complet: CFond8
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Pentru ca reclamanta sa faca precizari ,amână judecarea cauzei la data de 10.05.2023.



Pagina principală