Informații dosare ce cuprind 8644/118/2023

(date furnizate de portalul instanțelor de judecată)

1. Numărul dosarului: 8644/118/2023
Data înregistrării: 20 decembrie 2023, ora 10:25:00
Data ultimei modificări: 22 septembrie 2025, ora 14:08:03
Instanță: Tribunalul Constanța
Secție: Secţia a II-a civilă
Materie: Dreptmaritimsifluvial
Obiect: pretenţii
Stadiu procesual: Fond

Părți:
SEAPRIDE SHIPMANAGEMENT CO LTD CU SEDIUL ALES - Reclamant
BW MARU PTE.LTD CU SEDIUL ALES LA SCA COJOCARU SURCEL ŞI ASOCIAŢII - Pârât
COMPANIA NA?IONALA ADMINISTRA?IA PORTURILOR MARITIME CONSTAN?A - Chemat în garanţie
BLACK SEA SERVICES S.R.L. - Chemat în garanţie
OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP S.A. CU SEDIUL ALES-SCOS DIN CITATIV - Chemat în garanţie

Ședințe:
9 octombrie 2025, ora 09:30
Complet: CFond7
Tip soluție:
Soluția pe scurt:

11 septembrie 2025, ora 10:00
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Termen: 09.10.2025, ora 09:30 pentru administrare probe.

10 iulie 2025, ora 11:00
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Menţine termenul acordat la data de 11.09.2025, ora 10:00 în vederea administrării probei cu expertiza maritimă.

1 iulie 2025, ora 11:00
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Termen: 11.09.2025, ora 08:30 pentru administrare probe.

12 iunie 2025, ora 11:00
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Termen: 01.07.2025, ora 11:00 pentru administrare probe.

10 aprilie 2025, ora 10:00
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Termen: 12.06.2025, ora 11:00 pentru întocmirea raportului de expertiză.

13 martie 2025, ora 10:00
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Termen: 10.04.2025, ora 10:00 pentru convocarea expertului în camera de consiliu

25 februarie 2025, ora 08:30
Complet: CFond7
Tip soluție: Încheiere
Soluția pe scurt: Respinge, ca inadmisibilă, excep?ia de nelegalitate a Referatului de încheiere a cercetării din data de 27.02.2024 emis de AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTAN?A ?i a adresei nr. 40664/20.05.2024 prin care AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTAN?A a răspuns plângerii pârâtei, excep?ie invocată de pârâta BW MARU PTE LTD. Încuviin?ează pentru reclamanta SEAPRIDE SHIPMANAGEMENT CO LTD: • Proba cu înscrisuri. În cadrul probei cu înscrisuri, dispune: - Emiterea unei adrese către AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTAN?A pentru a se depune în copie întreaga documenta?ie ce a stat la baza emiterii referatului de cercetare cu privire la cauzele producerii coliziunii dintre navele WHITE STAR ?i MW MATSUYAMA la data de 09.07.2023, în dana 48, Port Constan?a, zona Nord. - Emiterea unei adrese către AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTAN?A pentru a comunica dacă pilotul aflat pe nava MW MATSUYAMA, respectiv Eftimie Cristian ?i comandan?ii celor trei remorchere are au asistat această navă (BVS CIPRU, BSV PORTUGALIA ?i BSV NORVEGIA) au redactat rapoarte cu privire la circumstan?ele producerii coliziunii cu nava WHITE STAR în data de 09.07.2023 ?i, în caz afirmativ, să comunice instan?ei aceste rapoarte în copii certificate pentru conformitate cu originalul. - Emiterea unei adrese către AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTAN?A pentru a comunica planul comun scris întocmit de pilotul Eftimie Cristian ?i comandantul navei MW MATSUYAMA – la care se face referire ln cuprinsul Referatului de cercetare cu privire la cauzele producerii coliziunii dintre navele WHITE STAR ?i MW MATSUYAMA la data de 09.07.2023, în dana 48, Port Constan?a, zona Nord. - Emiterea unei adrese către AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ – CĂPITĂNIA ZONALĂ CONSTAN?A - pentru a comunica numele inspectorului care a efectuat formalită?ile la bordul navei ”White Star “ ?i datele de identificare a acestuia. • Proba cu mijloace materiale de probă constând în înregistrarea video aflată la dosar pe suport stick. • Proba cu Expertiză maritimă cu următoarele obiective: 1) Stabilirea circumstan?elor ?i cauzelor producerii coliziunii dintre nava WHITE STAR ?i nava BW MATSUYAMA la data de 09.07.2023. 2) Determinarea costului zilnic de operare a navei WHITE STAR pe perioada 17.07.2023-09.08.2023. 3) Determinarea costurilor de operare a navei WHITE STAR aferente voiajului contractat conform Booking Note din data de 03.07.2023. 4) Determinarea diminuării valorii de pia?ă a navei WHITE STAR ca urmare a convertirii acesteia în navă fără mijloace proprii de descărcare. • Proba testimonială costând în audierea următorilor martori: EFTIMIE CRISTIAN – pilotul din cadrul coprului de pilo?i ai CNAPM aflat pe nava BW MATSUYAMA; comandan?ii remorcherelor - VLAD PETRE ?i AGECAI ERDAL ?i inspectorul care a efectuat formalită?ile la bordul navei ”White Star “; comandantul macaralei plutitoare MP 872. Ia act că chemata în garan?ie CNAPM Constan?a s-a obligat să asigure prezen?a martorului Eftimie Cristian la termenul ce va fi stabilit pentru audiere. Ia act că reclamanta s-a obligat să asigure prezen?a martorului - comandantului macaralei plutitoare MP 872 la termenul ce va fi stabilit pentru audiere. Încuviin?ează pentru pârâta BW MARU PTE LTD: • Proba cu înscrisuri. În cadrul probei cu înscrisuri pune în vedere reclamantei să depună la dosar în copie certificată pentru conformitate cu originalul: actul de dobândire a navei WHITE STAR din care să rezulte pre?ul de achizi?ie a navei, copia jurnalului bord al navei WHITE STAR, pentru perioada 10.07.2024 – data părăsirii Portului Constan?a, după finalizarea repara?iilor; documentele din care rezultă angajarea macaralei plutitoare apar?inând NAVROM S.A.A. GALA?I (inclusiv cererea de servicii trimisă direct ori prin intermediul agentului navei); planurile de scară ale navei WHITE STAR (general arrangement) ?i ale cranicelor pozi?ionate peste bord, care au fost avariate cu ocazia incidentului. • Proba cu expertiză maritimă, cu următoarele obiective; 1) Dacă pozi?ionarea cranicelor navei WHITE STAR în afara bordului navei, către larg, era necesară cu ovazia opera?iunii de descărcare a mărfii aflate în navă. Conform căr?ilor tehnice ale cranicelor, cum ar fi putut fi pozi?ionate acestea în timpul descărcării, astfel încât să nu se depă?easă bordul navei? 2) Având în vedere că cranicele navei WHITE STAR nu au fost folosite la descărcare ?i s-a folosit o macara plutitoare, pozi?ia cranicelor în afara bordului, către larg, era de natură să împiedice acostara macaralei plutitoare ?i operarea cu aceasta? 3) Dacă extremită?ile cranicelor navei WHITE STAR, după pozi?ionarea în afara bordului, către larg, erau semnalizate conform Regulamentului Portuar. 4) Stabilirea drumului pe care nava BW MATSUYAMA trebuia să îl aleagă pentru acostarea în Dana 46, ?inând cont ?i de direc?ia ?i viteza vântului în timul manevrei 5) Se pot rupe remorcile printr-o manevră for?ată a remorcherelor chiar dacă for?a nominală de rupere a remorcilor este mai mare decât for?a nominală de tragere a remorcherelor? 6) Care era starea remorcii date la provă de comandantul navei BW MATSUYAMA către remorcherul BSV CIPRU ?i care era starea remorcii utilizate la pupă de remorcherul BSV NORVEGIA? 7) Dacă remorcherele implicate în acostarea navei BW MATSUYAMA au făcut o manevră for?ată ?i, în caz afirmativ, dacă această manevră a fost executată la ordin (indicând cui a apar?inut acest ordin) sau din propria ini?iativă a remorcherelor. 8) Care a fost viteza navei BW MATSUYAMA în timpul manevrei de acostare ?i dacă ma?ina principală a navei era pornită sau oprită în momentul ruperii remorcilor. 9) Stabilirea cauzelor care au condus la ruperea remorcilor de la prova ?i pupa navei BW MATSUYAMA cu ocazia manevrei de acostare în Dana 46 din Portul Constan?a. 10) Ce efect ar fi avut folosirea ma?inii navei BW MATSUYAMA după ruperea remorcilor ?i până după contactul cu cranicele navei WHITE STAR? • Proba testimonială, constând în audierea unui martor – membru al echipajului navei NW MATSUYAMA care se afla la bordul navei MW MASTUYAMA la data incidentului de naviga?ie. Pârâta va preciza numele marorului propus a fi audiat (dintre cei 4 indica?i) la termenul din 13.03.2025 Încuviin?ează pentru chemata în garan?ie COMPANIA NA?IONALĂ ADMINISTRA?IA PORTURILOR MARITIME CONSTAN?A S.A. : •Proba cu înscrisuri. • Proba cu mijloace materiale de probă – înregistrările electronice VDR – Voyage data recorder - aflate la bordul ambelor nave. Pune în vedere reclamantei ?i pârâtei să depună la dosar aceste înregistrări. • Proba cu Expertiză maritimă,având ca obiectiv: stabilirea certificării tehnice conforme a parâmelor care s-au folosit la opera?iune. Încuviin?ează pentru chemata în garan?ie BLACK SEA SERVICES S.R.L.: • Proba cu înscrisuri. În cadrul probei cu înscrisuri: pune în vedere reclamantei ?i pârâtei să depună planurile la scară a navelor WHITE STAR ?i BW MASTUYAMA, precum ?i pescajele navelor în momentul incidentului; pune în vedere reclamantei să depună planurile la scară a cranicelor navei WHITE STAR. • Proba cu Expertiză maritimă, cu următoarele obiective: 1) Să se determine dacă parâma folosită de nava MW MATSUYAMA pentru manevră a fost o parâmă destinată activită?ii de remorcaj sau o simplă parâmă de legare; 2) Să se determine dacă certificatul prezentat de navă pentru parâma folosită la manevra prova apar?inea parâmei respective ?i dacă aceasta avea caracteristicile pentru a putea fi folosită ca parâmă de remorcaj (for?a de rupere de minim două ori mai mare decât puterea de trac?iune a remorcherului); 3) Să se determine dacă parâma respectivă era folosită ?i la activitatea de legare ?i câte utilizări avea de la achizi?ionare ?i până la data manevrei; 4) Să se determine dacă parâma folosită de nava MW MATSUYAMA pentru manevra de remorcaj este inclusă într-un program de monitorizare în vederea înlocuirii la atingerea numărului de utilizări recomandat. 5) Să se determine ce comenzi a primit remorcherul BSV CIPRU cu 10 minute înainte de ruperea parâmei; 6) Să se determine dacă, în situa?ia de manevră respectivă, era posibil ca remorcherul BSV CIPRU să lase remorca în banda pentru a aplica brusc puterea maximă care să producă efectul de “stort”. 7) Să se determine dacă nava BW MASTUYAMA a urmat drumul trasat pe hartă conform “Voyage Plan“ pe toată durata manevrei de sosire ?i dacă s-a ?inut cont de efectul vântului asupra navei în corectarea drumului trasat pe hartă. • Proba testimonială constând în audierea comandan?ii remorcherelor care au efectual manevra de remorcaj, respectiv: VLAD PETRE ?i AGECAI ERDAL. Expertiza maritimă încuviin?ată păr?ilor se va efectua de către un expert maritim, ce are specializarea ?i de comandant, conform în?elegerii tuturor păr?ilor. Desemnarea expertului ?i stabilirea onorariul provizoriu se vor face la termenul de judecată din data de 13.03.2025. La acela?i termen se va stabili ?i termenul în vederea audierii martorilor încuviin?a?i. Calea de atac – odată cu fondul cauzei. Pronunţată conform art. 396 alin. (2) Cod procedură civilă, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei astăzi, 25.02.2025.

10 februarie 2025, ora 10:00
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Termen pe fond: 13.03.2025, ora 10:00 În temeiul art. 396 alin. (1) Cod procedură civilă amână pronun?area cu privire la probe la data de 25.02.2025. Pronunţarea se va face conform art. 396 alin (2) Cod procedură, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. Pronunţată astăzi, 10.02.2025 în condiţiile art. 402 teza a doua Cod procedură civilă.

27 ianuarie 2025, ora 08:30
Complet: CFond7
Tip soluție: Alte soluţii
Soluția pe scurt: Admite, în principiu, cererea de chemare în garan?ie formulată de pârâta BW MARU PTE. LTD în contradictoriu cu COMPANIA NA?IONALĂ ADMINISTRA?IA PORTURILE MARITIME S.A. CONSTAN?A. Respinge, ca inadmisibilă, cererea de chemare în garan?ie întemeiată pe răspunderea civilă contractuală, formulată de pârâta BW MARU PTE. LTD în contradictoriu cu BLACK SEA SERVICES S.R.L. Admite, în principiu, cererea de chemare în garan?ie întemeiată pe răspunderea civilă delictuală, formulată de pârâta BW MARU PTE. LTD în contradictoriu cu BLACK SEA SERVICES S.R.L. Respinge, ca inadmisibilă, cererea de chemare în garan?ie formulată de pârâta BW MARU PTE. LTD în contradictoriu cu OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP S.A. Calea de atac – odată cu fondul cauzei. Pronunţată conform art. 396 alin. (2) Cod procedură civilă, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei astăzi, 27.01.2025.

13 ianuarie 2025, ora 08:30
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: În temeiul art. 396 alin. (1) Cod procedură civilă amână pronunţarea la data de 27.01.2025. Pronunţarea se va face conform art. 396 alin (2) Cod procedură, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. Pronunţată astăzi, 13.01.2025 în condiţiile art. 402 teza a doua Cod procedură civilă.

30 decembrie 2024, ora 08:30
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: În temeiul art. 396 alin. (1) Cod procedură civilă amână pronun?area cu privire la admisibilitatea în principiu a cererii de chemare în garanţie, la data de 13.01.2025. Pronunţarea se va face conform art. 396 alin (2) Cod procedură, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. Pronunţată astăzi, 30.12.2024 în condiţiile art. 402 teza a doua Cod procedură civilă.

17 decembrie 2024, ora 08:30
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: În temeiul art. 396 alin. (1) Cod procedură civilă amână pronun?area cu privire la admisibilitatea în principiu a cererii de chemare în garanţie, la data de 30.12.2024. Pronunţarea se va face conform art. 396 alin (2) Cod procedură, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. Pronunţată astăzi, 17.12.2024 în condiţiile art. 402 teza a doua Cod procedură civilă.

9 decembrie 2024, ora 10:00
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână pronunţarea
Soluția pe scurt: Termen pe fond 10.02.2025, ora 10:00. În temeiul art. 396 alin. (1) Cod procedură civilă amână pronun?area cu privire la admisibilitatea în principiu a cererii de chemare în garanţie, la data de 17.12.2024. Pronunţarea se va face conform art. 396 alin (2) Cod procedură, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. Pronunţată astăzi, 09.12.2024 în condiţiile art. 402 teza a doua Cod procedură civilă.

14 noiembrie 2024, ora 08:30
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Termen: 09.12.2024, ora 10:00 pentru timbrarea cererilor de chemare în garanţie.

12 septembrie 2024, ora 08:30
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Termen:14.11.2024, ora 08:30 pentru a se cita Omniasig.

13 iunie 2024, ora 08:30
Complet: CFond7
Tip soluție: Amână cauza
Soluția pe scurt: Termen: 12.09.2024,ora 08:30 pentru a se lua cunoştinţă de înscrisurile depuse la dosar.



Pagina principală